Ο Hans J. Wegner αξιολογούσε πάντα την πρακτική πτυχή του σχεδιασμού, θέτοντας μια σειρά από αυστηρούς κανόνες οι οποίοι υπαγόρευαν και τη διαδικασία της μορφοποίησης κάθε αντικειμένου. Κανόνες που επέτρεπαν μια δημιουργική αλληλεπίδραση μεταξύ της δυναμικής του υλικού και της διαδικασίας σχεδιασμού. «Η μεγαλύτερη ελευθερία προέρχεται από την απόλυτη αυστηρότητα».

(Designmuseum Danmark)

Ο Wegner λειτουργούσε ακολουθώντας αρχικά τη φιλοσοφία του ξυλουργού, του τεχνίτη και κατόπιν του designer: άρτιες ενώσεις και μοναδικές φόρμες αποτελούσαν τις αδιαπραγμάτευτες αρχές του. Επιδείκνυε βαθύ σεβασμό για το ξύλο και τις δυνατότητες του και παράλληλα αναζητούσε συνεχώς τις πιο ποιοτικές πρώτες ύλες. Μέσα από τη σχεδιαστική  προσέγγιση του δόθηκε μια νέα προοπτική στον μινιμαλισμό αναδεικνύοντας την οργανική, φυσική πλαστικότητα του. Ο Wegner είχε αυτό το μοναδικό χάρισμα να συνδυάζει τις σύνθετες τεχνικές επεξεργασίας του ξύλου με την ελευθερία και την ευαισθησία της γλυπτικής.   Ο Wegner θεωρείται ο  «κυρίαρχος» της καρέκλας έχοντας σχεδιάσει πάνω από 500 μοντέλα στην πορεία του. Το πρώτο του σχέδιο ήταν μόλις στα 17 του χρόνια, την περίοδο που μαθήτευε δίπλα σε ένα ξυλουργό. Στην ηλικία των 20 μετακόμισε στην Κοπεγχάγη για να σπουδάσει στο «The Artisan College» – γνωστό σήμερα ως The Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Design. Το 1943 θα ανοίξει το δικό του στούντιο και μέσα στις επόμενες δυο δεκαετίες θα καταφέρει να αλλάξει την άποψη που είχε μέχρι τότε η πλειοψηφία του κόσμου για το design.

Σήμερα, τα σχέδια του Hans Wegner παράγονται από τρεις δανέζικες εταιρείες: η PP Møbler (τη βασική συλλογή από τις καρέκλες σήγμα κατατεθέν του Wegner) η  Republic of Fritz Hansen (την εμβληματική καρέκλα China Chair) και η  Carl Hansen & Søn (την διάσημη και αξεπέραστη Wishbone Chair).