Με 13 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,150 εκατ. περισσότερες από το 2013, 120 προορισμούς σε 32 χώρες, 87 εξωτερικού (εκ των οποίων οι 17 νέοι) και 33 εσωτερικού, από οκτώ ελληνικές βάσεις και 50 αεροπλάνα, θα διανύσει το 2014 η Aegean.

Επενδύοντας στη δυναμική και τη θετική τροχιά του ελληνικού τουρισμού, η αεροπορική εταιρία προγραμματίζει να πραγματοποιήσει 100.000 πτήσεις τη φετινή χρονιά. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ελληνική προσπάθεια στον χώρο των αερομεταφορών», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, σε συνέντευξη τύπου για τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας την Πέμπτη.

Αναφερόμενος στην ανοδική πορεία και τις προοπτικές από βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε την ενίσχυση κατά 20% των θέσεων από τη Γερμανία σε σχέση με το 2013, οι οποίες ανέρχονται εφέτος στα 1,3 εκατ. με εννέα προορισμούς στη χώρα. Αυξάνονται επίσης κατά 13% οι θέσεις από τη Γαλλία αγγίζοντας τις 563.000, ενώ κατά 17% περισσότερες θα είναι και οι θέσεις από τη Ρωσία, οι οποίες διαμορφώνονται στις 615.000. Με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις σε Ρωσία και Ουκρανία «η επέκταση είναι πιο συντηρητική εφέτος», δήλωσε ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι νωρίς ακόμα για τις κρατήσεις από τη ρωσική αγορά και προσθέτοντας ότι στόχος είναι να διατηρηθούν τα νούμερα των προηγούμενων ετών.

Θετικά είναι επίσης τα στοιχεία από την εσωτερική αγορά, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2014 σημειώθηκε αύξηση 17% στην επιβατική κίνηση εσωτερικού, με 125.000 περισσότερους επιβάτες και 860.000 στο σύνολο, χάρη και στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας, υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτριος Γερογιάννης.

Συνολικά το 2013 η εταιρία μετέφερε 8,8 εκατ. επιβάτες, 300.000 περισσότερους από τις αρχικές εκτιμήσεις. Ο κ. Βασιλάκης εστίασε στον ρόλο της εξωστρέφειας της εταιρίας, ο τζίρος της οποίας κατά 72% από το εξωτερικό. Κατά τα έτη 2008 έως 2013 η εξωστρέφεια συνέτεινε στην αύξηση της κίνησης της εταιρίας από 2,2 εκατ. σε 4 εκατ. επιβάτες εξωτερικού. Παράλληλα τόνισε τη σημασία της εσωτερικής αγοράς στο πλαίσιο της οποίας το 2014 θα ενισχυθούν κατά 23% οι θέσεις στις άγονες γραμμές.

Επίσης εισάγεται ένας δεύτερος χαμηλότερος ναύλος 39 ευρώ, ενώ γίνεται σύνδεση των νησιών με το εξωτερικό, με μηδενική χρέωση του εσωτερικού σκέλους τον χειμώνα και 20 ευρώ χρέωση αντίστοιχα τους καλοκαιρινούς μήνες. Παράλληλα συνδέονται από εφέτος περιφερειακά αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης με την Καλαμάτα και της Ρόδου με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο.

Το 2014 η εταιρία θα απασχολεί 2.400 εργαζόμενους, αριθμός ο οποίος ξεπερνά τον αρχικό από τη συγχώνευση Aegean και Olympic, τόνισε ο κ. Βασιλάκης, ενώ πρόσθεσε ότι η εισφορά της εταιρίας το 2013 στο ελληνικό δημόσιο ανήλθε στα 249 εκατ. ευρώ σε ΦΠΑ, φόρους και τέλη αεροδρομίων.

Ο ελάχιστος ναύλος της εταιρίας, όπως εξήγησε είναι 12 ευρώ (με ΦΠΑ) και διαμορφώνεται στα 24 ευρώ (με την πρόσθεση των τελών προς Αθήνα) και αντίστοιχα στα 42 ευρώ (με την πρόσθεση των τελών από Αθήνα). Απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, ο ίδιος σημείωσε ότι οι όποιες αυξήσεις τελών θα πρέπει να ακολουθήσουν μετά τις βελτιώσεις στις υποδομές, ενώ εστίασε στην ανάγκη βελτίωσης του αεροδρομίου του Ηρακλείου.