Ναυμαχία υποψηφίων δημάρχων στον Πειραιά για τις μονοδρομήσεις

Οι μονοδρομήσεις στον Πειραιά, όπως φαίνεται θα αποτελέσουν πεδίο αντιπαράθεσης εν όψει των δημοτικών εκλογών.

Οι μονοδρομήσεις στον Πειραιά, όπως φαίνεται θα αποτελέσουν πεδίο αντιπαράθεσης εν όψει των δημοτικών εκλογών. Εν όψει της έναρξης της δεύτερης φάσης των μονοδρομήσεων την Κυριακή, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά κ. Θοδωρής Δρίτσας απέστειλε την Πέμπτη επιστολή που στον δήμαρχο κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο. Με αυτή ζητεί να ανασταλούν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο Α’ Διαμέρισμα (Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή και Ζέα).
Ο κ. Δρίτσας επισημαίνει ότι «ήμασταν και είμαστε θετικοί στο μέτρο των μονοδρομήσεων σε συνδυασμό με την έλευση των μέσων σταθερής τροχιάς. Όμως δυστυχώς επιβεβαιώνεται μέρα τη μέρα ότι: Η μελέτη του 2006 η οποία εφαρμόζεται έχει προβλήματα, τα οποία από τότε είχαμε επισημάνει και τα οποία δεν αντιμετωπίστηκαν και δεν διορθώθηκαν και το έργο εφαρμόστηκε σε ακατάλληλο χρόνο με την πόλη εν πλήρη λειτουργία και όχι σε περίοδο διακοπών. Επίσης γειτονιές ολόκληρες έχουν αποκλειστεί αδικαιολόγητα και σημαντικές αρτηρίες της πόλης έχουν χάσει τη λειτουργικότητά τους».
Στην επιστολή του ο υποψήφιος δήμαρχος σημειώνει ακόμη πως «δεν υπάρχει μελετητική ομάδα να αναλάβει τις διορθώσεις, η δε Τροχαία Πειραιά αδυνατεί να σηκώσει λόγω έλλειψης προσωπικού το βάρος της συστηματικής επιτήρησης της εφαρμογής του μέτρου».
Αναφέρεται επίσης πως «τόσο μεγάλες αλλαγές δεν είναι σωστό να επιχειρούνται χωρίς την ανάλογη προετοιμασία. Όφειλε η δημοτική Αρχή να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε αυτές να γίνουν σε ώριμες συνθήκες και με καθεστώς απόλυτης ασφάλειας για τη λειτουργία του Πειραιά. Δυστυχώς αυτό δεν συνέβη. Ανησυχούμε ότι η επέκταση των μονοδρομήσεων υπό αυτούς τους όρους θα επιδεινώσει το αδιέξοδο. Ο ερχομός των ημερών της εξόδου του Πάσχα, που θα αυξήσει την κίνηση στο λιμάνι, και βέβαια η καλοκαιρινή διέλευση εκατομμυρίων επισκεπτών είναι πολύ κοντά. Όσο είναι καιρός πρέπει να ενεργοποιηθούν κατάλληλες παρεμβάσεις».
Στο τέλος της επιστολής σημειώνει ο κ. Δρίτσας: «Χωρίς καμία διάθεση αντιπολίτευσης ή εκμετάλλευσης της προεκλογικής περιόδου και καθώς η συνεπής και επιστημονικά τεκμηριωμένη επί πολλά χρόνια στάση μας για τις μονοδρομήσεις και τα κυκλοφοριακά ζητήματα του Πειραιά μάς δίνει το δικαίωμα να μιλάμε όχι ευκαιριακά για αυτά, σας προτείνουμε να αντιμετωπίσετε με γενναιότητα το αδιέξοδο αναστέλλοντας προσωρινά την επέκταση των μονοδρομήσεων στο Α’ Διαμέρισμα (Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή και Ζέα) έως ότου ομαλοποιηθεί η κατάσταση και αφού εξασφαλίσετε αμέσως (κάτι που έπρεπε να είχε συμβεί ήδη από 15μέρου) όλα τα απαραίτητα για την διόρθωση των αστοχιών».
Ποιες αλλαγές σε ποιους οδικούς άξονες
Από την Κυριακή 16 Μαρτίου πάντως ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι θα κινούνται με τα οχήματά τους στην Καλλίπολη και στην Πειραϊκή καθώς θα εφαρμοστεί η δεύτερη φάση των αλλαγών με τις μονοδρομήσεις σε κεντρικούς οδικούς άξονες του Πειραιά.
Ειδικότερα κατά τη δεύτερη φάση των αλλαγών σχετικά με τις μονοδρομήσεις κύριων οδών:
– η 2ας Μεραρχίας από Ηρώων Πολυτεχνείου ως Πραξιτέλους θα έχει φορά από Ακτή Μιαούλη προς Ακτή Μουτσοπούλου
– θα γίνει επέκταση της μονοδρόμησης της Ηρώων Πολυτεχνείου με φορά εισόδου προς Πειραιά και κατεύθυνση το Χατζηκυριάκειο από 2ας Μεραρχίας έως Σαχτούρη
– η Χατζηκυριάκου θα έχει φορά εισόδου προς Πειραιά από Σαχτούρη έως Κλεισόβης
– θα γίνει επέκταση στις οδούς Γεωργίου Θεοτόκη, Ακτή Θεμιστοκλέους και Ακτή Μουτσοπούλου μέχρι την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη.
Παράλληλα θα γίνει αντιστροφή φοράς των υφιστάμενων μονόδρομων του Δευτέρου Διαμερίσματος Πειραιά στις οδούς Ευρυπίδου (με κατεύθυνση προς Τσαμαδού) και Καραϊσκου με φορά προς Καραολή και Δημητρίου (από Τσαμαδού έως Καραολή και Δημητρίου).
Έτσι κάποιος που κατευθύνεται προς τα μεζεδοπωλεία στην Πειραϊκή ή απλώς θέλει να κάνει βόλτα στην Ακτή Θεμιστοκλέους δίπλα στη θάλασσα θα πρέπει να εισέρχεται στον Πειραιά μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου και της λεωφόρου Χατζηκυριάκου και στη συνέχεια μέσω Ακτής Θεμιστοκλέους και Ακτής Μουτσοπούλου θα φεύγει από το κέντρο της πόλης.
Η πρώτη φάση εφαρμόστηκε την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στο κέντρο της πόλης με τους διερχόμενους οδηγούς να έχουν πλέον προσαρμοστεί στις αλλαγές οι οποίες «επιβλήθηκαν» λόγω της έλευσης του τραμ και του μετρό – το πρώτο θα κάνει την εμφάνισή του στην περιοχή το 2016 και δεύτερο το 2017.
Ωστόσο κάτοικοι της πόλης αλλά και έμποροι έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και όπως λένε η καλύτερη περίοδος για να διαπιστωθεί εάν αποδίδουν «καρπούς» οι αλλαγές θα είναι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που θα υπάρχει αυξημένη κίνηση στο λιμάνι.
Οι αλλαγές αυτές φέρνουν και μεταβολές στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ.
Οι πολίτες μπορούν ενα ενημερωθούν για τις αλλαγές στον Δήμο Πειραιά στο τηλέφωνο 1561 και στο www.pireasnet.gr ή στην Αττικό Μετρό ΑΕ, υπηρεσία Επικοινωνίας (τηλ. 210 6792.300, 210 6792.032, 210 6792.036, 210 6792,082, e-mail: info@ametro.gr).
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk