Ελλάς Ελλήνων Συγκοινωνιών

«Το μείζον κοινωνικό πρόβλημα που μολύνει τα πάντα είναι η άνευ περιγραφής διαφθορά…

Ελλάς Ελλήνων Συγκοινωνιών | tovima.gr
«Το μείζον κοινωνικό πρόβλημα που μολύνει τα πάντα είναι η άνευ περιγραφής διαφθορά. Όχι η διαπλοκή αλλά η απίστευτη διαφθορά του συστήματος, η διαφθορά των ίδιων των πολιτών. Γιατί, τελικά, η διαπλοκή είναι σύμπτωμα της διαφθοράς. Είναι το εποικοδόμημα και όχι η βάση.

…Η αποκατάσταση των ηθικών αξιών και η επαναφορά των χαρακτηριστικών εκείνων των Ελλήνων που τους επέτρεψαν να επιβιώσουν και να προκόψουν, είναι η σύγχρονη μεγάλη ιδέα.

Ο ταγός καθοδηγεί το λαό. Δεν καθοδηγείται απ’ αυτόν. Ο ηγέτης κάνει ρήξεις και τομές. Δεν συμβιβάζεται. Και πάνω απ’ όλα, κάνει αυτό που του επιτάσσει η συνείδησή του. Χωρίς να υπολογίζει πολιτικό κόστος, χωρίς να κάμπτεται από διάφορες πιέσεις».
Τάδε έφη Μιχάλης Λιάπης. Σύμφωνα με την βιβλιογραφική βάση δεδομένων του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, BIBLIONET, πρόκειται για την περιγραφή του βιβλίου του «Για μία δημιουργική ανατροπή – Κείμενα πολιτικού στοχασμού» που εκδόθηκε το 2002.
Ο κ. Λιάπης τελείωσε τις σπουδές το 1976 και το 1977 προσελήφθη ως σύμβουλος στο γραφείο του θείου του και αείμνηστου πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Άφησε την πολιτική 32 χρόνια αργότερα άμα τη κηρύξει των εκλογών του 2009 από τον εξάδελφό του και τέως πρωθυπουργό, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή.
«Δεν μπορώ να συμπράξω με αποφάσεις με τις οποίες διαφωνώ ριζικά. Είναι θέμα πολιτικής συνέπειας. Και ασφαλώς προσωπικής αξιοπρέπειας. Αποφάσεις που -κατά την γνώμη μου- αποτελούν ιστορικό λάθος για την χώρα και ατόπημα για την παράταξη. Η Ελλάδα μπαίνει σε περιπέτεια» ανέφερε.
«Δεν μπορώ να συμμετάσχω σ’αυτό τον παραλογισμό. Με τί επιχειρήματα θα ζητήσουμε και πάλι την ψήφο του λαού, όταν χθές εμφανιστήκαμε να ομολογούμε ότι αποτύχαμε τα χρόνια που κυβερνάμε; Με τι ηθικό ανάστημα θα ζητήσουμε από τους δικούς μας ψηφοφόρους να δώσουν την μάχη, όταν δεν τιμήσαμε την εμπιστοσύνη τους, εξαντλώντας όλα τα περιθώρια της 4ετίας;» συνέχιζε ο πρώην υπουργός.
«Για λόγους λοιπόν ηθικής και πολιτικής τάξεως δεν μπορώ να συμμετέχω σε αυτές τις εκλογές. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν έγκαιρα, προ μηνός, με επιστολή μου στον Πρόεδρο του κόμματος είχα επισημάνει τους κινδύνους των πρόωρων εκλογών, για τον τόπο και το κόμμα. Αλλά κυρίως για τον ίδιο προσωπικά. Τότε είχε συμφωνήσει. Τώρα όμως κάποιοι με πολλαπλές διασυνδέσεις και προφανείς ιδιοτελείς λόγους, τον μετέπεισαν» τόνιζε.
«Παραμένω μάχιμος πολιτικός στην παράταξή μου. Και πιστός στις αυθεντικές παρακαταθήκες του ιδρυτή της! Είμαι δίπλα στους αγνούς αγωνιστές της Ν.Δ. και συμμετέχω στην σημερινή μεγάλη τους θλίψη και απογοήτευση. Και είμαι βαθύτατα συγκινημένος για την πάνδημη στήριξή τους τις τελευταίες μέρες, στις απόψεις μου» κατέληγε ο υπουργός.
Έκτοτε, ο κ. Λιάπης έχει αποσυρθεί από τα δημόσια πράγματα και λαμβάνει δύο συντάξεις – την δικηγορική και τη βουλευτική, έχει τρία οχήματα και 28 ακίνητα.
Φεύγοντας από το πρώην υπουργείο Μεταφορών το 2007 άφησε στον ΟΣΕ ζημιές 950 εκατ. ευρώ, δάνεια 6,8 δισ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις 8,4 δισ. ευρώ.
Με κύκλο εργασιών 105 εκατ. ευρώ, ο ΟΣΕ πλήρωσε το 2007 για μισθούς, ημερομίσθια και επιδόματα 284 εκατ. ευρώ και είχε αρνητικό κόστος πωλήσεων -681 εκατ. ευρώ.
Το 2007 ο ΟΑΣΑ είχε σχεδόν 400 εκατ. ευρώ ζημιές, δάνεια ύψους 1,7 δισ. ευρώ και σύνολο υποχρεώσεων άνω των 2 δισ. ευρώ.
Ο ΟΑΣΑ με κύκλο εργασιών 181 εκατ. ευρώ πλήρωσε για μισθούς, ημερομίσθια και επιδόματα 341 εκατ. ευρώ και είχε αρνητικό κόστος πωλήσεων -585 εκατ. ευρώ.
Όλα αυτά πέρασαν στο χρέος και τίναξαν τη χώρα στον αέρα. Ωστόσο, ο κ. Λιάπης συνελήφθη τον Δεκέμβριο του 2013, όχι για τους παραπάνω λόγους, αλλά διότι οδηγούσε ανασφάλιστο όχημα, με πλαστές πινακίδες…
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk