ΕΤΕπ: Εγκρίθηκε δάνειο 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση της Καλαμαριάς

Δάνειο ύψους 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά ενέκρινε την Πέμπτη το ΔΣ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Δάνειο ύψους 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά ενέκρινε την Πέμπτη το ΔΣ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Σύμφωνα με δηλώσεις του πρόεδρου της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ, ο ρόλος της τράπεζας επιτρέπει να προχωρήσουν κομβικά σχέδια για την κατασκευή υποδομών προς όφελος εκατομυρίων πολιτών και τοπικών επιχειρήσεων. «Η ελκυστική τιμολόγηση της ΕΤΕπ αποτελεί πλεονέκτημα τόσο για το ελληνικό κράτος όσο και για τους χρήστες του Μετρό» τόνισε κ. Χόιερ.
Οπως σημείωσε, ήδη η ΕΤΕπ έχει χρηματοδοτήσει την βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης και με αυτό το νέο δάνειο, σε συνδυασμό με τις κοινοτικές επιδοτήσεις και τους εθνικούς πόρους, θα διασφαλιστεί ότι η κύρια γραμμή θα επεκταθεί ως την Καλαμαριά.
«Αυτή η επέκταση θα βελτιώσει σημαντικά τις μεταφορές σε μία περιοχή με πληθυσμό 115.000, όπου οι επιχειρήσεις προσφέρουν περίπου 20.000 θέσεις απασχόλησης. Εκτιμούμε ότι οι ετήσιες ανάγκες θα είναι της τάξεως των 23 εκατ. επιβατών» είπε ο κ. Χόιερ.
«Επί του παρόντος βρίσκονται σε εξέλιξη ορισμένα σχέδια επέκτασης του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΤΕπ, υπογραμμίζοντας ότι σε περίοδο κρίσης αυτά τα σχέδια είναι υψηλής σημασίας, καθώς προσφέρουν θέσεις απασχόλησης και διασφαλίζουν αξιόπιστες συγκοινωνίες σε λογικές τιμές, συνεισφέρουν σε ένα υγιέστερο περιβάλλον, ενώ βοηθούν στη διατήρηση και στην εξασφάλιση της πρόσβασης σε σημαντικά πολιτιστικά μνημεία.
Σημειωτέον ότι προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση της Καλαμαριάς ανεδείχθη η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, με οικονομική προσφορά 311 εκατ. ευρώ. Το έργο πρόβλέπει πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.
Η επέκταση προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και θα εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες καθημερινά. Η κατασκευή θα γίνει με δύο «μετροπόντικες», εκτιμάται ότι θα δουλέψουν στο έργο 1.000 εργαζόμενοι και δεν αναμένεται να υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.
Στο αντικείμενου του έργου προβλέπονται υποδομές για την μελλοντική επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη σύνδεση με σταθμό μετεπιβίβασης στον σταθμό Μίκρα. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η επέκταση της Καλαμαριάς είναι μία επένδυση 518 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk