• Αναζήτηση
  • Διαδραστική Ψηφιακή Τέχνη: Όταν η επιστήμη συναντά την τέχνη

    Ο γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης και η ανάγκη αναπροσαρμογής των τεχνολογικών αλλαγών επαναπροσδιορίζει τον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, επιφέροντας συχνά ριζικές αλλαγές στον κοινωνικό, πολιτικό και πολιτιστικό τρόπο ζωή

    Διαδραστική Ψηφιακή Τέχνη: Όταν η επιστήμη συναντά την τέχνη | tovima.gr

    Ο γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης και η ανάγκη αναπροσαρμογής των τεχνολογικών αλλαγών επαναπροσδιορίζει  τον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, επιφέροντας συχνά ριζικές αλλαγές στον κοινωνικό, πολιτικό και πολιτιστικό τρόπο ζωής.

    Οι φοιτητές του τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου  έχουν τη δυνατότητα μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας  να δημιουργήσουν έργα τέχνης και  παράλληλα να έρθουν σε επαφή με μια διαφορετική προοπτική όσο αφορά τις χρήσεις της τεχνολογίας. Τα δημοφιλή και αναγκαία πλέον είδη τεχνολογίας (τηλέφωνα, ταμπλέτες) μπορούν να αποτελέσουν για το φοιτητή μια δημιουργική πλατφόρμα. Επαναπροσδιορίζοντας τη χρήση της τεχνολογίας οι φοιτητές μπορούν όχι μόνο  να αντιληφθούν καλύτερα πώς λειτουργεί η τεχνολογία αλλά και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.

    Τα όρια μεταξύ τέχνης και τεχνολογίας άρχισαν να εξασθενούν. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες σήμερα χρησιμοποιούν διάφορα είδη τεχνολογίας  στη δουλειά τους, ενώ παράλληλα όσοι ασχολούνται αποκλειστικά με την τεχνολογία έχουν πια την ανάγκη ενός σχεδιαστή ώστε το τελικό προϊόν να παρουσιαστεί σε πιο ελκυστικό πλαίσιο στην αγορά.

    Το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου προσφέρει ένα νέο μάθημα το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές οι οποίοι έχουν εξίσου καλές τεχνικές και δημιουργικές ικανότητες.  Στο μάθημα της Διαδραστικής Ψηφιακής Τέχνης, το οποίο προσφέρθηκε για πρώτη φορά φέτος στο τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία -υπό την καθοδήγηση του Επισκέπτη Λέκτορα Δρ. Δώρου Πολυδώρου–  να εργαστούν με τεχνολογίες όπως smartphones, tablets, sensors και Microsoft Kinect.

    Επιπρόσθετα, ήρθαν σε επαφή και (α) καλλιέργησαν τις τεχνικές της Παραγωγικής Τέχνης, (β) δούλεψαν σε χαρτογραφημένες προβολές, αξιοποιώντας την  τεχνική προβολής εικονικών αντικειμένων σε πραγματικά και (γ) εργάστηκαν στην εικονική όραση (Computer Vision) όπου στόχος είναι η παρακολούθηση της συμπεριφοράς του χρήστη.

    Αυτό το μάθημα ενδεικτικά υποδεικνύει την ποιότητα και εύρος των σπουδών που προσφέρει το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Διατηρώντας μια απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην καλλιέργεια τόσο των δημιουργικών, όσο και των τεχνικών ικανοτήτων των φοιτητών, το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου προσφέρει μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μάστερ στα Διαδραστικά Πολυμέσα (http://blogs.cut.ac.cy/cut/interactive/). Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τα μεταπτυχιακά προγράμματα παρέχονται επίσης στο Facebook στη σελίδα https://www.facebook.com/MGAmasters.

    Ο κ. Παναγιώτης Ζαφείρης είναι Πρόεδρος Τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνώ, Κοσμήτορας Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών

    Γνώμες
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk