• Αναζήτηση
  • Κουλτούρα προσφοράς και εθελοντισμού

    Μέσα σ' ένα εργασιακό τοπίο που αλλάζει ριζικά, όπου ο παράγοντας «άνθρωπος» μπαίνει στο κουτάκι «κόστος» και οι συλλογικές αξίες δοκιμάζονται, οι εταιρείες που βραβεύονται εφέτος ως βέλτιστα εργασιακά περιβάλλοντα αναδεικνύουν τη σημασία τού «εμείς» και της καλλιέργειας κουλτούρας ευρύτερης προσφοράς.

    Κουλτούρα προσφοράς και εθελοντισμού | tovima.gr
    Μέσα σ’ ένα εργασιακό τοπίο που αλλάζει ριζικά, όπου ο παράγοντας «άνθρωπος» μπαίνει στο κουτάκι «κόστος» και οι συλλογικές αξίες δοκιμάζονται, οι εταιρείες που βραβεύονται εφέτος ως βέλτιστα εργασιακά περιβάλλοντα αναδεικνύουν τη σημασία τού «εμείς» και της καλλιέργειας κουλτούρας ευρύτερης προσφοράς. Ανάμεσα σε όλες τις πρακτικές που συνέβαλαν στη βράβευσή τους, μία κατηγορία ξεχωρίζει ιδιαίτερα: Εθελοντισμός στον χώρο της εργασίας. Προγράμματα που ξεκινούν μεν με πρωτοβουλία της εταιρείας, όμως λαμβάνουν σάρκα και οστά μόνο με τη συμμετοχή των ίδιων των εργαζομένων. Τέτοια παραδείγματα είναι η εθελοντική συνεισφορά των εργαζομένων της Medtronic στους Special Olympics, οι πρωτοβουλίες υποστήριξης ευπαθών ομάδων από τους εργαζομένους της Kleemann, οι παραστάσεις της θεατρικής ομάδας των εργαζομένων της LeasePlan Hellas για την υποστήριξη μη προνομιούχων παιδιών, το φιλανθρωπικό παζάρι και «καπακοκυνήγι» των εργαζομένων της Data Communication και πολλά άλλα. Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες πιστοποιούν τα πολλαπλά οφέλη του εθελοντισμού στον χώρο της εργασίας τόσο για τους ίδιους τους εργαζομένους όσο και για την εταιρεία. Οι μεν εργαζόμενοι μέσα από τη συμμετοχή τους σε τέτοια προγράμματα εστιάζουν στη μεγάλη εικόνα, επαναξιολογούν τα δικά τους προβλήματα και αντλούν ικανοποίηση και θετικό συναίσθημα από την προσφορά τους σε κάποιους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Αυτό το θετικό συναίσθημα ενισχύει την υπερηφάνειά τους για τον οργανισμό όπου εργάζονται και συμβάλλει στη δημιουργία μιας εταιρικής κουλτούρας με κεντρικές αξίες την προσφορά στον συνάνθρωπο και τη συλλογικότητα. Ετσι και ο οργανισμός κερδίζει υψηλή εργασιακή δέσμευση, εταιρική φήμη και διακράτηση των ταλαντούχων εργαζομένων. Μέσα στο κλίμα συνεισφοράς, επίλυσης προβλημάτων και προσανατολισμού στο «εμείς» και όχι στο «εγώ» που δημιουργείται μέσα από τις πρωτοβουλίες εθελοντισμού, μειώνονται σημαντικά η γκρίνια και αυξάνεται η διάθεση για δουλειά.
    Οι πρωτοβουλίες λοιπόν εθελοντισμού στον χώρο της εργασίας αξίζουν ιδιαίτερα την προσοχή μας στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε. Κοστίζουν ελάχιστα και προσδίδουν υψηλή προστιθέμενη αξία και τρισδιάστατο όφελος: για τον εργαζόμενο, την εταιρεία και φυσικά για το κοινωνικό σύνολο.

    Η δρ Ολγα Επιτροπάκη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια, κάτοχος της επώνυμης ακαδημαϊκής έδρας «Σταύρος Κωστόπουλος» στη Διοίκηση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, ALBA Graduate Business School.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Γνώμες