Στην περίπτωση του κόκκινου τάπητα των Όσκαρ, ότι λάμπει είναι χρυσός. Μακριές τουαλέτες, παγέτες, «μεταλλικά» χρώματα, βολάν, γυαλιστερά χαμόγελα και πόζες έκαναν την πασαρέλα των βραβείων της Ακαδημίας να αστραποβολάει.

Ένα είναι σίγουρο: το κόκκινο χαλί της 84ης απονομής των ΄Οσκαρ μπορεί να μην διαμόρφωσε τάσεις αλλά αποτέλεσε ένα βαρόμετρο του χολιγουντιανού στιλ.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πολλές ήταν οι διάσημες κυρίες που επιβεβαίωσαν το καλό τους γούστο, ενώ δεν έλειψαν και οι στιλιστικές παραφωνίες .

Από τις βετεράνους του κόκκινου χαλιού όπως η Μέριλ Στριπ και η Γκλεν Κλόουζ έως τις νεοεμφανιζόμενες όπως η Σάιλεν Γούντλεϊ και η Τζέσικα Τσαστέιν, πολλές ήταν οι σταρ που συζητήθηκαν για τις ενδυματολογικές τους εμφανίσεις.

Το λευκό ήταν από τους πρωταγωνιστές στην φετινή πασαρέλα των Όσκαρ. Το εν λόγω χρώμα δεν «πρόδωσε» ούτε την Ρούνεϊ Μάρα -εμφανίστηκε με ένα μακρύ άσπρο Givenchy- ούτε τη Μίλα Γιόβοβιτς που διάλεξε ένα Elie Saab με ουρά και παγέτες.

Το επίσης λευκό Valentino Couture μάξι φόρεμα της Σάιλεν Γούντλεϊ πήρε αρκετά θετικά σχόλια, αν και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριξαν ότι ήταν λίγο «μεγαλίστικο» για την 20χρονη σταρ.

Υπέροχη ήταν και η κομψή μακριά τουαλέτα του Tom Ford που επέλεξε η Γκουίνεθ Πάλτροου, ωστόσο η έξτρα μακριά «μπέρτα» θα μπορούσε να λείπει.

Λευκή τουαλέτα με κεντημένες λεπτομέρειες και την υπογραφή τουTadashi Shoji προτίμησε και η νικήτρια του Όσκαρ Α γυναικείου ρόλου Οκτάβια Σπένσερ η οποία αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα που απαγορεύει στις πιο γεμάτες γυναίκες το λευκό και τις παγέτες.

Στα λευκά ντύθηκε και η Τζένιφερ Λόπεζ η οποία σύμφωνα με πολλούς δεν στάθηκε στιλιστικά στο ύψος των περιστάσεων. Η σέξι και αποκαλυπτική δημιουργία του Zuhair Murad θα ήταν υπέροχη για μια συναυλία ή για μια εμφάνιση στα Γκράμμι, αλλά σίγουρα όχι για την σκηνή των Όσκαρ.

Εν αντιθέσει με άλλες χρονιές, το μαύρο μειοψήφησε στα φετινά ΄Οσκαρ. Ωστόσο ήταν η επιλογή της Αντζελίνα Τζολί και αυτό ήταν από μόνο του αρκετό. Η ομολογουμένως υπέροχη τουαλέτα με την υπογραφή Atelier Versace απογειώθηκε φορεμένη από την Τζολί, η οποία μαγνήτισε για άλλη μια φορά τα φωτογραφικά φλας. Ωστόσο, ιδιαίτερη συζήτηση προκάλεσε η «ακατανόητη» στάση της με το προτεταμένο πόδι που υπερτόνιζε το βαθύ σκίσιμο του φορέματος της, τόσο στο κόκκινο χαλί όσο και πάνω στην σκηνή.

Στα μαύρα εμφανίστηκαν και η Κέλι ΄Οσπμπορν -με ένα Badgley Mischka πολύ κοντά στα όρια του κιτς-, η ΄Αννα Φάρις με ένα αστραφτερό Diane von Furstenberg φόρεμα που αποθέωνε την παγέτα αλλά και η Ροουζ Μπερν που θύμιζε γοργόνα έξω από τα νερά της.

Σε σκούρες αποχρώσεις αλλά κερδίζοντας τις εντυπώσεις κινήθηκαν επίσης η Τίνα Φέι φορώντας μια στράπλες τουαλέτα σε βαθύ μπλε με την υπογραφή Carolina Herrera, αλλά και η Λέσλι Μαν που φόρεσε μια ίδιου χρώματος δημιουργία διά χειρός Roberto Cavalli.

Σε διαφορετικό στιλ αλλά εξίσου υπέροχη η Νάταλι Πόρτμαν που επέλεξε ένα vintage Dior Haute Couture στράπλες κόκκινο φόρεμα με ροζ πουά -σχέδιο της δεκαετίας του ’50ς, ενώ στο ίδιο στιλ αλλά πιο «αέρινη» ήταν και η Πενέλοπε Κρουζ με το γκρι αρζάν Armani Prive φόρεμα της.

Δημιουργία της σειράς Armani Prive αλλά σε υπερβολικά αστραφτερές δόσεις επέλεξε και η Έλι Κέμπερ, η Πενέλοπε Ανν Μίλερ από το καστ του«The Artist» έφερε έναν αέρα παλιού Χόλιγουντ στο κόκκινο χαλί με ένα ροζ Badgley Mischka φόρεμα, ενώ η συμπρωταγωνίστριά της Μίσι Πάιλ ήταν ιδιαίτερα τολμηρή όσον αφορά το χρώμα και επέλεξε μια οικολογική δημιουργία της Valentina Delfino, της νικήτριας του φετινού διαγωνισμού Red Carpet Green Dress.

Τολμηρό πράσινο με την υπογραφή Vera Wang προτίμησε η Βαϊόλα Ντέιβις που λάνσαρε μια νέα κοντοκουρεμένη κουπ, ενώ σε ζωηρόχρωμα κόκκινα φορέματα πόνταραν και οι νεαρές Μισέλ Γουίλιαμς και Έμμα Στόουν. Η πρώτη επέλεξε ένα ολίγον υπερβολικό φόρεμα του οίκου Louis Vuitton, ενώ η δεύτερη προτίμησε μια πιο αέρινη και ταυτόχρονα πιο θεατρική δημιουργία Giambattista Vali.

Από τις λιγότερο καλόγουστες παρουσίες της βραδιάς ήταν η Βιρτζίνια Μάντσεν -που σίγουρα δεν φημίζεται για το απαράμιλλο στιλ της-, η οποία εμφανίστηκε με λουκ κοσμικής κυρίας σε φιλανθρωπικό γκαλά στο Τέξας, η κατα τ’ άλλα συμπαθέστατη Μελίσσα ΜακΚάρθι που επέλεξε ένα μάλλον υπερβολικά στολισμένο φόρεμα Marina Rinaldi, ενώ η μπαρόκ «ταπετσαρία» με την υπογραφή Alexander McQueen φαίνεται πως τσαλάκωσε την μέχρι τώρα άψογη στιλιστικά εικόνα της Τζέσικα Τσαστέιν.

Το Όσκαρ του κιτς ωστόσο φαίνεται πως κέρδισε με διαφορά η φιλενάδα του Τζορτζ Κλούνεϊ, Στέισι Κέιμπλερ που μέσα στην Marchesa τουαλέτα της «έφερνε» πάρα πολύ στο χρυσό αγαλματίδιο.

Στις αμφιλεγόμενες εμφανίσεις συμπεριλαμβάνεται και αυτή της Κάμερον Ντίαζ η οποία φόρεσε ένα μακρύ Gucci με υπερβολικά βολάν στο τελείωμα, ενώ αρνητικά ήταν και τα σχόλια για το ολόχρυσο Lanvin της Μέριλ Στριπ. Ότι και να πει κανείς, ωστόσο για το στιλ της Στριπ, η για την τρίτη φορά φέτος βραβευμένη με Όσκαρ μεγάλη κυρία του σινεμά είναι υπεράνω κριτικής.