Μια «αντί – νοσταλγική» ανάγνωση του «Βαφτιστικού», της θρυλικής οπερέτας του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, επιχειρούν οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η παράσταση η οποία θα ανέβει στις 1, 2 και 4 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια Αλέξανδρου Ευκλείδη, τονίζει τα κωμικά στοιχεία του έργου, το οποίο θεωρείται – όχι άστοχα – η κορωνίδα της ελληνικής οπερέτας, αλλά και τις πολιτικές νύξεις του.

Οι συντελεστές της παραγωγής επισημαίνουν, πως, παρά τις δεκάδες αναβιώσεις του έργου, ως τώρα δεν υπήρξαν εναλλακτικές αναγνώσεις διεκδικώντας οι ίδιοι τα σκήπτρα της πρώτης σύγχρονης πρότασης μέσα από την τοποθέτησή του στη σύγχρονη εποχή.

Ο «Βαφτιστικός» είναι γραμμένος σε μια περίοδο κρίσης του ελληνισμού: παραγοντισμός, αναξιοκρατία, απάτες και πατριδοκαπηλία είναι μερικά μόνο, από τα θέματα του κωμικού αυτού έργου τα οποία, όμως, υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά οι συντελεστές «θάβονται συνήθως, κάτω από τους νοσταλγικούς ήχους της θαυμάσιας μουσικής» : τις μελωδίες, όπως τα πασίγνωστα «Η καρδιά μου χτυπά για σας», «Τον παλιό εκείνο τον καιρό», «Στο στόμα γλυκά φίλησέ με» κ. α που ακούγονται στο έργο.

«Για μένα ο «Βαφτιστικός» ανήκει στα σπουδαία έργα, μέσω των οποίων προβάλλει πολλά πράγματα», λέει ο Αλέξανδρος Ευκλείδης.

Και συνεχίζει: «Εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία συζυγικής απιστίας με φόντο και κινητήριο μοχλό τους Βαλκανικούς Πολέμους όπου, τελικά, στα μετόπισθεν η εθνική υπόθεση χρησιμοποιείται για την προώθηση μικρών ιδιωτικών υποθέσεων. Κάπου διεξάγεται πόλεμος, αλλά στα καθ΄ημάς συνεχίζεται ο παραγοντισμός, η αναξιοκρατία κ. α».

Στις παραστάσεις του Μεγάρου Θεσσαλονίκης, την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης έχουν εκ περιτροπής ο Γιώργος Βράνος και ο Γιάννης Ζγούρας.

Πρωταγωνιστούν η Μαρία Ντεβιτζάκη, Μέλα Γεροφώτη, Απόστολος Ζωίδης, Γιάννης Κοντέλλης κ. α