• Αναζήτηση
  • Από το φθινόπωρο τα διόδια στην Εγνατία

    Για το φθινόπωρο μετατίθεται, εκτός απροόπτου, η είσπραξη διοδίων στην Εγνατία οδό, της οποίας τα έργα κατασκευής ολοκληρώθηκαν και ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη. Για την ολοκλήρωση του έργου έγινε ειδική τελετή το περασμένο Σάββατο στη γέφυρα του Βενέτικου ποταμού, κοντά στα Γρεβενά, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά. Με την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου θα έπρεπε να αρχίσει η είσπραξη διοδίων με χιλιομετροχρέωση σε 13 σταθμούς της Εγνατίας οδού.

    Για το φθινόπωρο μετατίθεται, εκτός απροόπτου, η είσπραξη διοδίων στην Εγνατία οδό, της οποίας τα έργα κατασκευής ολοκληρώθηκαν και ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη. Για την ολοκλήρωση του έργου έγινε ειδική τελετή το περασμένο Σάββατο στη γέφυρα του Βενέτικου ποταμού, κοντά στα Γρεβενά, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά.

    Με την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου θα έπρεπε να αρχίσει η είσπραξη διοδίων με χιλιομετροχρέωση σε 13 σταθμούς της Εγνατίας οδού. Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι εγκαταστάσεις των 13 σταθμών διοδίων δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και ως εκ τούτου η καταβολή των διοδίων θα ξεκινήσει το φθινόπωρο σταδιακά, αρχής γενομένης από τα διόδια Πολυμύλου, μεταξύ Βέροιας και Κοζάνης, όπου οι εγκαταστάσεις είναι έτοιμες. Παράλληλα, τα διόδια Μαλγάρων, που σήμερα χρησιμοποιούνται στον ΠΑΘΕ, θα περάσουν στην Εγνατία οδό. Στην πλήρη λειτουργία, το κόστος των διοδίων θα είναι περί τα 0,40 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Οι 13 σταθμοί διοδίων έχουν προγραμματιστεί στις θέσεις: Σελλών (Ανισόπεδος Κόμβος (Α/Κ) Νεοχωρίου- Α/Κ Σελλών), Ιωαννίνων (Α/Κ Ιωαννίνων- Α/Κ Αράχθου), Μετσόβου (Α/Κ Μετσόβου- Α/Κ Παναγιάς), Γρεβενών (Α/Κ Βόλου- Α/Κ Βενέτικου), Πολυμύλου (Α/Κ ΠολύμυλουΑ/Κ Βέροιας), Μαλγάρων (Α/Κ Μαλγάρων- Α/Κ Χαλάστρας), Θεσσαλονίκης (Α/Κ Ιωνίας- Κ2- Α/Κ Ευκαρπίας-Κ4), Νυμφόπετρας (Α/Κ Προφήτη- Α/Κ Βαϊχωρίου), Παγγαίου (Α/Κ Ορφάνιου- Α/Κ Μουσθένης), Νέστου (Α/Κ Χρυσούπολης – Α/Κ Βανιάνου), Ξάνθης (Α/Κ Βαφέικων- Α/Κ Ιάσμου), Κομοτηνής (Α/Κ Κομοτηνής Ανατ.- Α/Κ Μέστης), Αλεξανδρούπολης (Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξ/λης- Α/Κ Αρδανίου).

    Επίσης, η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει προγραμματίσει τη δημιουργία παρόδιων εγκαταστάσεων, οι οποίες διευκολύνουν τους χρήστες να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με άνεση. Πρόκειται για σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), ενώ θα υπάρξουν και χώροι στάθμευσης και αναψυχής (ΧΣΑ) για τους οδηγούς. Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου της Εγνατίας οδού η απόσταση από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη και τους Κήπους μειώνεται κατά πέντε ώρες συνολικά: πριν από την κατασκευή της Εγνατίας χρειάζονταν 11 ώρες και 30 λεπτά. Με την ολοκλήρωση της Εγνατίας η διαδρομή καλύπτεται σε 6 ώρες και 30 λεπτά.

    Το συνολικό κόστος της Εγνατίας οδού, περιλαμβανομένων και των κάθετων οδικών αξόνων, ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,5 δισ. ευρώ είναι κοινοτική συγχρηματοδότηση.

    Κοινωνία