Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ευθύνεται για την πρόκληση μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων. Σε ποιον βαθμό όμως θα μπορούσαν αυτά να αποφευχθούν αν υπήρχε μια συσκευή ανίχνευσης αλκοόλ στο εσωτερικό των αυτοκινήτων; Η πρόταση αυτή των μαθητών της Β’ Λυκείου του 2ου Αρσάκειου Ψυχικού Δανάης Γέρου και Γεωργίου-Χρήστου Κουή κατέκτησε το δεύτερο βραβείο Ψηφιακής Καινοτομίας και Νέας Επιχειρηματικότητας στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (Ennovation Junior 2014), που διοργανώνεται στο πλαίσιο του 7ου διαγωνισμού Ennovation.
Μέσω της δημιουργίας μιας μεσαίας επιχείρησης με την επωνυμία «Ethalyzer» οι δύο μαθητές δημιούργησαν μια συσκευή που ενσωματώνεται στο τιμόνι του αυτοκινήτου και μέσω του ειδικού υπερευαίσθητου αισθητήρα που διαθέτει ανιχνεύει από την ανάσα του οδηγού το αλκοόλ. Ετσι είναι ικανό αρχικά να αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός έχει υπερβεί τα θεσμοθετημένα επιτρεπτά όρια αλκοόλ και με τη βοήθεια ενός μηχανικού συστήματος στη συνέχεια να αναχαιτίζει την προσπάθεια εκκίνησης του αυτοκινήτου.
«Η ιδέα του «Ethalyzer» προήλθε κατόπιν ενδελεχούς και ώριμης σκέψεως αφού και οι δύο είχαμε ποικίλες καινοτόμες ιδέες που εστίαζαν κατά κύριο λόγο στον τομέα της εκπαίδευσης και της υγείας, που στις μέρες μας έχουν παραμεληθεί. Βλέποντας όμως ότι δεν έχουν περιθώρια εξέλιξης και η παραγωγή τους θα ήταν οικονομικά ασύμφορη, αλλάξαμε πορεία και τυχαία, αφορμώμενοι από μια είδηση για κάποιο τροχαίο, συλλάβαμε την ιδέα του «Ethalyzer»» λένε χαρακτηριστικά η Δανάη και ο Γιώργος στο «Βήμα».
Μπορεί η συσκευή αυτή να υπάρχει μόνο στα χαρτιά, «όμως βάσει των επιστημονικών στοιχείων στα οποία ανατρέξαμε, η κατασκευή του προϊόντος είναι εφικτή και η τεχνολογία που χρησιμοποιεί πλήρως εφαρμόσιμη» εξηγούν οι δύο μαθητές.
Δεύτερο βραβείο


Η ιδέα αυτή τους έφερε στη δεύτερη θέση του επιχειρηματικού βάθρου. «Η καλή δουλειά ανταμείβεται. Και εμείς είχαμε κάνει αρκετή έρευνα και εις βάθος μελέτη για το πώς θα μπορέσει να υλοποιηθεί η καινοτομία μας. Οπότε δεν μπορώ να πω ότι δεν ανέμενα μια διάκριση αλλά όχι μια τόσο υψηλή θέση» δηλώνει στο «Βήμα» ο Γιώργος συμπληρώνοντας: «Στο άκουσμα της ομάδας μας ομολογώ πως ένιωσα πολύ ευτυχής και περήφανος διότι μια ιδέα που δεν προέρχεται από καταρτισμένους επιστήμονες με τεχνογνωσία μπορέσαμε και την υποστηρίξαμε και αποδείξαμε ότι είναι εφικτή. Η ηθική ικανοποίηση που αισθάνεσαι, ότι δηλαδή έχεις προσφέρει τα μέγιστα και αυτό επιβραβεύεται, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο συναίσθημα».
Από την πλευρά της η Δανάη εξηγεί: «Δεν είχα σκεφτεί την πιθανότητα κατάκτησης του δεύτερου βραβείου σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς στον διαγωνισμό συμμετείχαν αξιόλογες ομάδες με εξίσου καινοτόμες ιδέες. Δεν μπορώ όμως να μην παραδεχτώ ότι μέσα μου ήλπιζα για μια αναγνώριση των κόπων μας, σε μια περίοδο που το πρόγραμμά μας είναι ιδιαίτερα φορτωμένο. Το κυρίαρχο συναίσθημα ήταν η ικανοποίηση που χαρίζει η αναγνώριση και η ανταμοιβή της προσπάθειας καθώς και η συγκίνηση για το ότι μια δική μας, απλή ιδέα κατάφερε να φτάσει τόσο ψηλά» καταλήγει.
Στόχος του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι να αναδειχθούν η νεανική καινοτομία και η επιχειρηματικότητα στους ψηφιακούς χώρους του Διαδικτύου και να εκπαιδευτούν οι μαθητές στη δόμηση του επιχειρηματικού σχεδίου και στην πιθανή υλοποίηση της ψηφιακής υπηρεσίας. Εφέτος οι μαθητές κλήθηκαν να προτείνουν μια καινοτόμα ιδέα που αφορά την επιχειρηματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για νέες υπηρεσίες που αφορούν την ελληνική και διεθνή αγορά, παρουσιάζοντας όχι απλώς τα χαρακτηριστικά της ιδέας, αλλά το επιχειρηματικό σχέδιο και τον τρόπο υλοποίησης και εξέλιξής του σε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Εμπειρία και υποτροφία


«Το κίνητρο για τη συμμετοχή μας στο Ennovation 2014 δεν ήταν η διάκριση, αλλά τα οφέλη που αποκομίζει κανείς σε ένα τέτοιου είδους διαγωνισμό. Πρόκειται για μια εμπειρία εποικοδομητική, μέσω της οποίας αποκτήσαμε αρκετές γνώσεις για τον επιχειρηματικό κόσμο, μυηθήκαμε στις αρχές της καινοτομίας και καλλιεργήσαμε κοινωνική συνείδηση. Ευαισθητοποιηθήκαμε σε ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα, την οδική ασφάλεια, και βελτιώσαμε τις ομαδοσυνεργατικές μας ικανότητες. Μάθαμε επίσης πώς να συντάσσουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο και τη σημασία που αυτό διαδραματίζει για την επιτυχία μιας επιχείρησης» εξηγούν οι δύο συμμαθητές.
«Είμαι βαθιά συγκινημένη για τη μεγάλη επιτυχία των μαθητών μου. Πρώτον, επειδή πιστεύω ότι οι νέοι αυτοί –που είναι τιμή μου να είμαι καθηγήτριά τους –αποτελούν το φωτεινό μέλλον της Ελλάδας. Δεύτερον, θεωρώ ότι οι καινοτόμες και λαμπρές ιδέες των σημερινών εφήβων και αυριανών πολιτών της χώρας μας αποτελούν το σημαντικότερο κεφάλαιο για την αναδημιουργία και την εξέλιξή της» λέει στο «Βήμα» η κυρία Δήμητρα Χατζηαγγελάκη, υπεύθυνη του προγράμματος επιχειρηματικότητας και καθηγήτρια Πολιτικών και Νομικών Επιστημών του Β’ Αρσάκειου Λυκείου Ψυχικού.
Οι δύο μαθητές της Β’ Λυκείου παράλληλα κέρδισαν υποτροφία για το Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (YES-Youth Entrepreneurship Summer School).

HeliosPlus