από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Κατασκευάζει ακόμη προϊόντα η Ιταλία;

Κατασκευάζει ακόμη προϊόντα η Ιταλία;
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

ΤΟ ΒΗΜΑ - NEW YORK TIMES

Πριν από λίγες μέρες, την παραμονή των Χριστουγέννων, ο - ας πούμε - Ρέντσο και η Λουτσία μπήκαν στη νέα λαμπερή Alfa Romeo τους και πήγαν στο διαμέρισμα των παππούδων τους στο κέντρο του Μιλάνου για το παραδοσιακό οικογενειακό δείπνο της βραδιάς.
Όλοι ήταν ντυμένοι κομψά. Η γιαγιά με το κόκκινο βίντατζ Valentino φόρεμά της είχε βάλει άρωμα Acqua di Parma. Ο παππούς, με το κασμιρένιο πουλόβερ του Loro Piana, χαλάρωνε σε μια πολυθρόνα Poltrona Frau. Η θεία Στεφανία ήταν πανέμορφη με το Gucci φόρεμά της. Και τι φαΐ ! Κλασικά ριγκατόνι Buitoni και σαλάτα με ελαιόλαδο Carapelli. Στα ποτήρια κρασί Chianti Gallo Nero και μεταλλικό νερό San Pellegrino.
Μετά από την παραδοσιακή μοτσαρέλα Santa Lucia, ακολούθησε το περίφημο μιλανέζικο πανετόνε Motta με αφρώδες κρασί Gancia. Ο καφές συνοδευόταν μεσοκολατάκια Baci Perugina. Και υπήρχε ένα δώρο - έκπληξη για τη Λουτσία: τα σκουλαρίκια Bulgari που πάντα επιθυμούσε.
Δεν υπάρχει πιο ιταλική παραμονή Χριστουγέννων από αυτή. Προσοχή όμως: πειράζει που κανένα - ούτε ένα...- από τα παραπάνω προϊόντα δεν ανήκει πια σε Ιταλούς;
Η Alfa Romeo, που ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1910, ανήκει σήμερα στον όμιλο Fiat Chrysler Automobiles που εδρεύει στην Ολλανδία. Ο οίκος Valentino έχει πουληθεί στην εταιρεία Mayhoola του Κατάρ. Η Acqua di Parma, που κυκλοφορεί από το 1916, ανήκει σήμερα στον γαλλικό όμιλο πολυτελών προϊόντων LVMH, όπως και ο Loro Piana. Η Poltrona Frau, που ιδρύθηκε στο Τορίνο το 1912 από τον Ρέντσο Φράου, πουλήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο στην αμερικανική εταιρεία επίπλων Haworth. Ο Γκούτσιο Γκούτσι άνοιξε το κατάστημά του στη Φλωρεντία το 1921 αλλά σήμερα η εταιρεία ανήκει στον γαλλικό όμιλο Kering. Τα ζυμαρικά Buitoni, που κυκλοφορούν από το 1827 και έχουν πάρει το όνομά τους από τον ιδρυτή τους, Τζιοβάνι Μπατίστα Μπουιτόνι, ανήκουν στον ελβετικό όμιλο Nestle στον οποίο ανήκει και το San Pellegrino.
Πολλές χαρακτηριστικές ιταλικές φίρμες πουλήθηκαν πρόσφατα σε ξένες εταιρείες. Η Ducati, που κατασκευάζει μηχανές από το 1926, ανήκει σήμερα στη γερμανική Audi. Η μπύρα Peroni (1846) αγοράστηκε από τη νοτιοαφρικανή ποτοποιία SABMiller το 2003. Οι σοκολάτες Pernigotti (1868) ανήκουν στον τουρκικό όμιλο Toksoz. Ο οίκος μόδας Fendi (1925) πέρασε στον γαλλικό LVMH in 1999.
Η παγκοσμιοποίηση δεν αφορά μόνο την Ιταλία. Ωστόσο, το ότι καταβροχθίζονται τόσο πολλές από τις αγαπημένες μας φίρμες είναι αξιοσημείωτο και λίγο ανησυχητικό. Πρώτα απ' όλα η ίδια η Ιταλία: οι ξένοι εντόπισαν γρήγορα τις δυνατότητες οτιδήποτε ιταλικού και το προωθούν σε όλο τον κόσμο. Η Ιταλία φέρνει στον νου τα ευχάριστα πράγματα της ζωής _ τέχνη, μουσική, καλό φαγητό, υπέροχο κρασί, σικ ντιζάιν και ζηλευτό λαϊφστάιλ.
Πολλά δήθεν ιταλικά προϊόντα δεν σχεδιάζονται καν ούτε κατασκευάζονται στην Ιταλία. Οι ΗΠΑ εισάγουν ιταλικά είδη διατροφής αξίας μόλις 2 δισ. δολαρίων τον χρόνο αλλά τα «ιταλικού τύπου» τρόφιμα που πωλούνται στις ΗΠΑ κάθε χρόνο αξίζουν 20 δισ. δολάρια.
Τα τυριά Grana Padano και Parmigiano-Reggiano έχουν τις περισσότερες απομιμήσεις παγκοσμίως: οι Αμερικανοί φτιάχνουν την «παρμεζάν», οι Βραζιλιάνοι το «παρμεζάο» και οι Αργεντίνοι το «ρετζιανίτο».
Βεβαίως, πολλές ιταλικές εταιρείες γνωρίζουν τις δυνατότητες μιας ιταλικής φίρμας και έχουν γίνει πασίγνωστες στο εξωτερικό χωρίς να πουληθούν σε μεγάλους ξένους ομίλους: η Prada, ο Armani, το Campari,  η Barilla, η Ferrero Nutella, η Pirelli και η Jacuzzi.
Ανάμεσα στους νεοφερμένους είναι η εταιρεία της Βερόνας Giovanni Rana, της οποίας οι πωλήσεις φρέσκων ζυμαρικών αυξάνονται 20% τον χρόνο με τις περισσότερες πωλήσεις να γίνονται στο εξωτερικό. Η εταιρεία άνοιξε πέρσι στη Νέα Υόρκη ένα εστιατόριο ονόματι Pastificio and Cucina, όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν φρέσκα ζυμαρικά ή να τα φάνε επί τόπου.
Υπάρχει μια εύγλωττη λεπτομέρεια σχετικά με την εξάπλωση της Rana στην Αμερική η οποία εξηγεί πολλά για την μετανάστευση ιταλικών εταιρειών και την κατασκευή των προϊόντων τους στο εξωτερικό. Το νέο εργοστάσιο της Rana στο Ιλινόι έγινε πλήρως λειτουργικό μέσα σε επτά μήνες. Η επέκταση του αρχικού εργοστασίου στη Βερόνα πήρε επτά χρόνια λόγω της πληθώρας κανονισμών και της αργοπορίας των εργολάβων. Είναι αυτός ένας από τους λόγους γιατί τόσες πολλές ιταλικές φίρμες προτιμούν να ζουν στο εξωτερικό;  

*Ο κ. Beppe Severgnini είναι αρθρογράφος της «Corriere della Sera»




Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (9)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    Altra faccia, altra razza! | 03/01/2015 15:49
    Απάντηση στον Nemecic, Μάλλον κάπως έτσι πρέπει να γράφεται : una faccia una razza. Ο τρόπος όμως που το γράψατε -, και δεν είστε ο μόνος - συνάδει με την γενική Νεοελληνική άγνοια και επιπολαιότητα, δυστυχώς! Κανένας Ιταλός δεν θα σας πει αυτή την έκφραση,εκτός απ' αυτούς που έχουν γνωρίσει έλληνες.Οι οποίοι φυσικά αρέσκονται να τους την διατυπώνουν.Δυστυχώς για εμάς οι Ιταλοί είναι και άλλη φάτσα και άλλη ράτσα!! Θα ήταν πιο καλά να μάθουμε την εκδοχή της εις την Τουρκικήν.Δεν το λέω ειρωνικά,αυτή θα είναι μια πιο ακριβής περιγραφή.Αντικειμενικά. Με εκτίμηση Πέτρος Πόνδος
    Πέτρος Πόνδος
    απάντηση20
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΜΑDE IN ITALY ΣΥΝΕΧΕΙΑ | 02/01/2015 14:10
    Ιταλικοί και οι μισοί καυστήρες φυσικού αερίου και πέλλετ που χρησιμοποιούμε
    ΓΗΓΕΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΥΣ
    απάντηση81
     
     
    ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ | 02/01/2015 13:54
    Ιταλικής κατασκευής είναι τα ελικόπτερα AGUSTA που χρησιμοποίησαν προχθές στη διάσωση του ΝΟΡΜΑΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚ .Διαθέτουν και ελικοπτεροφόρο αμφιβίων επιχειρήσεων το ΣΑΝ ΤΖΟΡΤΖΙΟ που επίσης χρησιμοποίησαν στην ίδια επιχείρηση και ως ναυαρχίδα του στόλου το νεότευκτο και Made in Italy αεροπλανοφόρο ΚΑΒΟΥΡ.Εχουν κι άλλο ενα,το ΓΚΙΟΥΖΕΠΕ ΓΚΑΡΙΜΠΑΛΝΤΙ.Αυτά τα ελικόπτερα όπως θυμάμαι ήταν υποψήφια να τα αγοράσουμε αλλά οι αρμόδιοι του ΥπΕΑ προτίμησαν τα ΣΟΥΠΕΡ ΠΟΥΜΑ.
    ΓΗΓΕΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΥΣ
    απάντηση81
     
     
     
    Italia - Ελλαδα | 02/01/2015 09:52
    Una fatsa una ratsa!
    nemecic
    απάντηση55
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Ευκολα πουλιεται η φιρμα δυσκολα η γνωση και η παραδοση | 01/01/2015 23:48
    Οποιες και εαν ειναι οι επιχειρηματικες αντιξοοτητες στην Ιταλια.. Η ιδιαιτερη γευσηγνωσια, η φινετσα, και η αυθεντικοτητα ειναι χαραγμενες στην Ιταλικη παραδοση. Ολα τα αλα ειναι business.
    αρης
    απάντηση163
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων