Με δύο λωρίδες για τα ΙΧ, μία για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και χώρο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες οραματίζονται τη λεωφόρο Συγγρού μελετητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών του Παρισιού, του Στρασβούργου και του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).

Οι προτάσεις τους, οι οποίες προέκυψαν από τις προκαταρκτικές εργασίες θα συζητηθούν το βράδυ της Πέμπτης σε συνάντηση εργασίας η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ.

Βλέμμα στη θάλασσα
Η Συγγρού συνιστά έναν από τους δύο μοναδικούς ευθύγραμμους άξονες που κληροδότησε στην Αθήνα ο 19ος αιώνας. Είναι η λεωφόρος που οδηγεί προς τη θάλασσα και ολοκληρώθηκε στον μεσοπόλεμο επί πρωθυπουργίας Βενιζέλου.
Ωστόσο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ, καθηγητής κ. Ι. Πολύζος, αν και παροχετεύει μεγάλες κυκλοφοριακές ροές προς το θαλάσσιο μέτωπο, η δική της σχέση με αυτό έχει διαρραγεί από μια υπερκατασκευή ανισόπεδων κόμβων στη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Οι μελετητές προτείνουν την κατάργησή τους και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας με αποτέλεσμα την «απελευθέρωση» ενός δημόσιου χώρου πολλαπλών χρήσεων έκτασης περίπου 5.000 τ.μ. ο οποίος θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσονται στο χώρο του Δέλτα και του παλιού Ιπποδρόμου.
Παρέμβαση, όπως επεσήμανε ο καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή Παρί Λα Βιλέτ κ. Ι. Τσιώμης σε συνέντευξη Τύπου, απαιτείται και στον ανισόπεδο κόμβο της Δαβάκη.
«Πρέπει να αποκατασταθεί η σύνδεση των εκατέρωθεν περιοχών κατοικίας στη συμβολή της Συγγρού με τον πολεοδομικό και εμπορικό άξονα της Δαβάκη ο οποίος συνδέει τις κεντρικές πλατείες των δήμων Νέας Σμύρνης και Καλλιθέας καθώς και τους σταθμούς τραμ Νέας Σμύρνης και ηλεκτρικού Καλλιθέας», είπε ο καθηγητής.

Οριο τα 50 χλμ
Ο ανισόπεδος κόμβος της Δαβάκη, σύμφωνα με τον καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ κ. Π. Τουρνικιώτη, προτείνεται να καταργηθεί και η ρύθμιση της κυκλοφορίας να γίνεται μέσω φωτεινής σηματοδότησης. Επιπλέον, η προκαταρκτική μελέτη που έχει γίνει συνιστά στο τμήμα από Καλλιρρόης έως Φάληρο, να έχει η Συγγρού τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ (δύο ανά κατεύθυνση) και δύο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για το τμήμα της Συγγρού μεταξύ Ολυμπιείου και κόμβου Καλλιρρόης, οι μελετητές εισηγούνται τον περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας σε μία ανά κατεύθυνση για ΙΧ και τη διατήρηση των λεωφορειόδρομων.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Πολύζος, κυκλοφοριακά η παρέμβαση «είναι απόλυτα συμβατή με την προοπτική ουσιαστικής απομείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου της Βασιλ. Αμαλίας στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής ανασύνταξης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου και προτεραιότητα στον πεζό». Στόχος είναι να μειωθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων στη Συγγρού ακόμη και στα 50 χιλιόμετρα την ώρα.