«Είμαι πολύ Ελληνας» είχε πει ο Θεόδωρος Κουρεντζής σε παλαιότερη συνέντευξή του στο αγγλικό «Gramophone», για να συνεχίσει με τον τολμηρό, αντισυμβατικό, αιρετικό τρόπο που ενίοτε χαρακτηρίζει όχι μόνο το έργο του από το πόντιουμ του μαέστρου, αλλά και τον λόγο του: «Είμαι ο… ελληνικότερος των Ελλήνων, από τη «γενιά της κρίσης» – τα ταραχώδη χρόνια της εύθραυστης σύγχρονης δημοκρατίας της χώρας – και είμαι και αναρχικός, βρίσκομαι απέναντι από κάθε ελληνική κυβέρνηση. Μα θέλω να πω ένα πράγμα, για εμένα το πιο σημαντικό είναι η γλώσσα. Το να είσαι Ελληνας δεν σημαίνει να έχεις γεννηθεί στην Ελλάδα. Είναι να γνωρίζεις τον Σοφοκλή και τον Ομηρο, γιατί η ποίηση είναι ό,τι πιο κοντινό στη μουσική». Ποίηση (ακόμα και διά της χρήσεως ρεαλιστικών και σκληρών εικόνων) και μουσική κάνει ο ίδιος μέσα από το «Plan B», την ταινία μικρού μήκους που γύρισε σε συνεργασία με τον ρώσο σκηνοθέτη Σεργκέι Νουρμάμεντ ως «αντίδραση» στον εγκλεισμό λόγω της πανδημίας, στο πάγωμα του χρόνου και κάθε πολιτιστικής δραστηριότητας. Κατά τη διάρκεια του φιλμ βλέπουμε τον διεθνούς φήμης μαέστρο και τους μουσικούς του να κάνουν πρόβα την Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν, μεταξύ άλλων και την περίφημη «Ωδή στη Χαρά». Μια «Ωδή» που ως μουσική επένδυση σε έναν κόσμο ο οποίος δοκιμάζεται σκληρά, σε ένα περιβάλλον θλίψης, ανασφάλειας και φόβου, προκαλεί ξαφνικά ιδιαίτερη συγκίνηση.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω