• Αναζήτηση
  • Η δεύτερη υπέρβαση

    Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Renegade με τον νέο κινητήρα βενζίνης των 1,3 λίτρων και τιμή 21.900 ευρώ

    Η εμφάνιση του μικρότερου μοντέλου της Jeep στην γκάμα της, για πρώτη φορά το 2014, εισήγαγε στην καθημερινότητά μας ένα αυτοκίνητο που χάριν ευκολίας και συγκράτησης του κόστους απόκτησης και χρήσης έφερε στο προσκήνιο δικίνητες εκδόσεις, στοιχείο εντελώς πρωτόγνωρο και παράδοξο για το παραδοσιακό κοινό της μάρκας. Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος και του αριθμού των πωλήσεων αυτών των Renegade, η σκέψη αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχημένη.

    Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη υπέρβαση με την κατάργηση των τετρακίνητων συνόρων, η Jeep εξοπλίζει τον Βενιαμίν της με τους μικρότερους κινητήρες στην ιστορία της – στα 1,0 και 1,3 λίτρα. Κίνηση που προφανώς επιβάλλεται από την τάση της εποχής και την ανάγκη επίτευξης του στόχου για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων, δεν παύει ωστόσο να συνιστά μία ακόμη υπέρβαση για την ιστορία της φίρμας.

    Προσπερνώντας λοιπόν την έκδοση του 1,0 λίτρου, απόδοσης 120 ίππων, ελλείψει διαθέσιμου αυτοκινήτου για δοκιμή στη χώρα μας, το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στο μοτέρ βενζίνης των 1,3 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής ήδη από τις 1.850 σ.α.λ.

    Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο των 1.332 κ.εκ. επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση σε 9,4 δευτερόλεπτα, με μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα, θεωρητική μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα/100 χλμ. και 142 γραμμάρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, μέγεθος που διαμορφώνει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας στα 262,70 ευρώ. Συνυπολογίζοντας τα 21.900 ευρώ που κοστίζει η βασική εξοπλιστική έκδοση Longitude και τα στοιχεία που αυτή περιλαμβάνει, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτή είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή από άποψη αξίας/τιμής, αν βέβαια η τετρακίνηση δεν αποτελεί προαπαιτούμενο.

    Βασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης δικίνητης έκδοσης αποτελούν ο σύγχρονος τρόπος λειτουργίας του κινητήρα και ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο από τον κλασικό επιλογέα. Αυτή η απουσία σού στερεί τη δυνατότητα να «παίξεις» με τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα σχέσεων με τον πιο ευχάριστο τρόπο. Από την άλλη, το μοτέρ είναι πολύ ικανό, χωρίς ωστόσο την έκρηξη που ίσως κάποιος περίμενε ακούγοντας την ονομαστική του απόδοση. Πρόθυμο να κινήσει από ζωηρά έως γρήγορα το αμάξωμα των σχεδόν 1.300 κιλών θα απαιτήσει περισσότερο καύσιμο αν πιεστεί, απόφαση που θα φέρει την πραγματική κατανάλωση στην πόλη λίγο χαμηλότερα από τα 9,0 λίτρα/100 χλμ.

    Επί της ουσίας πάντως και με συστήματα όπως το Lane Sense Departure Warning-Plus, που εφαρμόζει αντίθετη ροπή στο τιμόνι επαναφέροντας το Renegade στην πορεία του αν υπάρξει αλλαγή κατεύθυνσης χωρίς φλας, και το Traffic Sign Recognition που «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας και σε συνδυασμό με το «έξυπνο σύστημα αυτόματου πιλότου» προσαρμόζει, αν ο οδηγός το επιθυμεί, την ταχύτητα τηρώντας τα όρια ανά περιοχή, αυτό το Renegade είναι ένα εξαιρετικό μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, αντίστοιχο του σύγχρονου προφίλ της Jeep.

    Autohub
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk