Στο σημαντικό βιβλίο του με τίτλο «Hollywood Utopia: Ecology in Contemporary American Cinema» ο συγγραφέας Πατ Μπρέρετον μας θυμίζει ότι από τη δεκαετία του 1950 και μετά, ο αμερικανικός κινηματογράφος εκφράζει τις ανησυχίες του για «την ανθρωπότητα που απομακρύνεται από τις ρίζες της και για έναν κόσμο που κινδυνεύει να καταστραφεί». Οι πρώτες προσπάθειες στις sci-fi b movies των 50s σήμερα φαίνονται αφελείς και κινηματογραφικά ξεπερασμένες, ακόμα και εκεί όμως διακρίνεις την ανησυχία των δημιουργών. Κάπως έτσι προέκυψαν τα τέρατα, όπως π.χ. εκείνο στην ταινία «Ο τρόμος της Μαύρης Λίμνης» («Creature from the Black Lagoon», 1954), την ύπαρξη του οποίου ανακαλύπτει στον Αμαζόνιο μια αποστολή εξερευνητών. Και, λίγα χρόνια αργότερα, στην άλλη πλευρά της Γης, ο αποκρουστικός «Γκοτζίλα» (1954) του Ισίρο Χόντα, που μιλάει για τη δημιουργία ενός γιγαντιαίου τέρατος από τα τοξικά απόβλητα που μόλυναν τα νερά στη θάλασσα της Ιαπωνίας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω