Οταν το 1982 ο Βαγγέλης Γερμανός έβγαζε από το συρτάρι του και πρωτοτραγουδούσε την «Κρουαζιέρα», ένα τραγούδι που είχε γράψει στα 17 του χρόνια για να πείσει μια συμμαθήτριά του από το φροντιστήριο (και τα κατάφερε!) να φύγουν μαζί διακοπές, δεν φανταζόταν καθόλου ότι η ανέμελη μπαλάντα-ύμνος του ελληνικού καλοκαιριού θα συνδυαζόταν, σχεδόν 40 χρόνια μετά, με νέα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, στατιστικά στοιχεία καθίζησης της βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού και δισεκατομμύρια ευρώ χαμένα κάτω από τη λαίλαπα της πανδημίας που απειλεί δραματικά ολόκληρο τον πλανήτη από το 2020.

Σύμφωνα με την Ενωση Λιμένων Ελλάδας, τα στατιστικά στοιχεία κρουαζιέρας που σημειώθηκαν για το 2020 σε 43 καταγεγραμμένους προορισμούς στην Ελλάδα δείχνουν μια κατακόρυφη πτώση που μεταφράζεται σε 202 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (έναντι 3.899 το 2019) και σε 64.356 αφίξεις επισκεπτών (έναντι 5.537.500 αφίξεων το 2019). Δυστυχώς, η πτώση και στους δύο δείκτες είναι άνω του 95%. Χαρακτηριστικά, στη Σαντορίνη αγκυροβόλησαν μόλις 3 κρουαζιερόπλοια το 2020 (592 αντίστοιχα το 2019), ενώ στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας που αποτελεί την κεντρική βάση για όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας, το 2020 κατέπλευσαν μόνο 76 κρουαζιερόπλοια (622 αντίστοιχα το 2019) και έφτασαν 16.640 επιβάτες (1.098.091 το 2019).

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω