Δεν υπάρχει μάλλον μεγαλύτερος τίτλος τιμής για έναν επαγγελματία από το να εφευρεθεί μια λέξη για να περιγράψει τη δραστηριότητά του. Αυτό συνέβη στην περίπτωση του οίκου Charvet: ο όρος chemisier επινοήθηκε για να χαρακτηρίσει την καινοφανή τον 19ο αιώνα λειτουργία του. Μέχρι το 1838, τότε που ιδρύθηκε από τον Ζοζέφ-Κριστόφ Σαρβέ (γιο του «επιμελητή της γκαρνταρόμπας» του Ναπολέοντος) το πρώτο κατάστημα δημιουργίας πουκαμίσων όχι μόνο στο Παρίσι αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, οι ράφτες επισκέπτονταν τους πελάτες τους στα σπίτια ή στις δουλειές τους. Για να καταλάβουμε πόσο πρωτοποριακή ήταν η ιδέα ενός χώρου ανοιχτού για όποιον επιθυμεί να εμπλουτίσει τη συλλογή του αρκεί να σκεφτούμε πως τα αντίστοιχα μαγαζιά άρχισαν να εμφανίζονται στους δρόμους του Λονδίνου σχεδόν 50 χρόνια αργότερα.

Οι πρώτες διευθύνσεις Charvet βρίσκονταν στην ιδιαιτέρως αριστοκρατική Rue de Richelieu και το 1877 ο οίκος μεταφέρθηκε στη φημισμένη Place Vendôme όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα. Εισήγαγε δε στο γαλλικό εμπόριο ειδών ρουχισμού μία ακόμη καινοτομία: αυτό που λέμε «απλώς χαζεύω», τη δυνατότητα δηλαδή να βλέπουν οι υποψήφιοι αγοραστές τα υφάσματα και τα διάφορα ενδύματα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν. Εκείνοι που ανέδειξαν τη φίρμα Charvet σε εξαιρετικά δημοφιλές brand ήταν οι μοντέρνοι νεαροί άνδρες της γαλλικής πρωτεύουσας που αγαπούσαν το προσεγμένο ντύσιμο και τις ιπποδρομίες και αποκαλούνταν Jockey Club. Η φήμη ξεπέρασε τα σύνορα της Γαλλίας και το 1905 άνοιξε υποκατάστημα στο Λονδίνο στη New Bond Street.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω