Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη live αποκάλυψη, στις 3 Μαρτίου, στην έκθεση της Γενεύης, της ανοιχτής νέας Vantage, η οποία μαζί με την Coupe και τη σκληροπυρηνική AMR ολοκληρώνουν την γκάμα του μοντέλου.
Ξεπερνώντας με απροσδόκητη επιτυχία τη συνήθη παθογένεια των convertibles που δείχνουν αισθητικά αδύναμα όταν «κλείνουν» με την αναδιπλούμενη οροφή τους, η Vantage Roadster είναι μόλις 60 κιλά βαρύτερη από τη Vantage Coupe, λόγω των ενισχύσεων που έχει δεχθεί το αμάξωμα όχι μόνο για λόγους ασφαλείας αλλά και για λόγους διαχείρισης της διόλου ευκαταφρόνητης ισχύος της.
Οι 510 ίπποι και τα 685 Nm ροπής είναι μεγέθη ευθέως συγκρίσιμα με αυτά του ανταγωνισμού της και πηγάζουν ξανά από τη γερμανική καρδιά της Vantage, ήτοι τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα βενζίνης 4,0 λίτρων που κατασκευάζει η Mercedes-AMG.
Η δύναμη πυρός του συγκεκριμένου μοντέλου που κάθε άλλο παρά αυτοκίνητο βόλτας είναι, περνάει στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων όπως και στο Coupe.
Κοινά στοιχεία των δύο εκδόσεων αποτελούν επίσης το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και η προσαρμοζόμενη απόσβεση της ανάρτησης, με τη διαφορά ότι στη Vantage Roadster οι μηχανικοί έχουν επέμβει στις ρυθμίσεις της ώστε αυτές να ταιριάζουν με την ανοιχτή υπόσταση του αυτοκινήτου και τις πρόσθετες απαιτήσεις που δημιουργεί η απουσία σκληρής μόνιμης οροφής.
Μία ακόμη ειδική ενέργεια των μηχανικών αφορά την οριακά διαφορετική λειτουργία των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Sport, Sport+ και Track) που επαναρρυθμίστηκαν για το προφίλ της Vantage Roadster. Αυτό που δεν διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση είναι το επτατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο ως επιλογή αποτελεί προνόμιο μόνο των Vantage Coupe και AMR.
Η παρουσίαση της Vantage Roadster συμπίπτει με τη συμπλήρωση 70 χρόνων από την εμφάνιση της συγκεκριμένης σειράς μοντέλων, γι’ αυτό και υπάρχουν επετειακές αισθητικές αλλαγές όπως η γρίλια, οι νέας σχεδίασης τροχοί και οι ιδιαίτεροι εξωτερικοί χρωματισμοί όπως το μπλε των φωτογραφιών.
Στην προφανή ερώτηση για την τιμή πώλησης του αυτοκινήτου που θα παραδίδεται στους ιδιοκτήτες του από το καλοκαίρι η απάντηση είναι εξαψήφια, καθώς τα πάντα ξεκινούν από τις 126.950 στερλίνες, συν 12.000 επιπλέον, αν επιθυμείτε να βρίσκετε στο γκαράζ σας το original hard-top της Vantage.
Για την ίδια την Aston Martin πάντως οι κυρίαρχοι αριθμοί είναι άλλοι: τα 3,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα, τα 304 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας και τα 7 δευτερόλεπτα που διαρκεί το άνοιγμα της μαλακής οροφής – από τα ταχύτερα στον κόσμο -, η οποία περιορίζει τον χώρο αποσκευών στα 200 λίτρα.