Οι εκθέσεις με έργα γυναικών είναι μια δημοφιλής τάση στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, με το αποκορύφωμά τους να τοποθετείται χρονικά στην περίοδο μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ το 2016. Hταν μια κατά μέτωπο επίθεση και συχνά μια ποπ προσέγγιση στην τοξική πατριαρχία που βιώνει η χώρα, αλλά ταυτόχρονα και μια ωδή στη δημιουργικότητα και στην αλληλεγγύη μεταξύ των γυναικών η οποία εξακολουθεί να παραμένει καίρια όσο και απαραίτητη. Εναρμονισμένη με αυτό το κλίμα, η γκαλερί Allouche Benias στην οδό Κανάρη 1 στο Κολωνάκι παρουσίασε την έκθεση «American Woman» προκειμένου να συστήσει στο αθηναϊκό κοινό τη δουλειά έντεκα νέων αμερικανίδων καλλιτεχνών οι οποίες προσπαθούν να αντιδράσουν με τους πίνακές τους στο εκρηκτικό παρόν των ΗΠΑ ή να βγάλουν τη γλώσσα παιχνιδιάρικα σε αυτό (ή και στον ίδιο τους τον εαυτό), κάποιες φορές και κυριολεκτικά.

Στην πρώτη κατηγορία ανήκει η γεννημένη το 1974 Μελίσα Μπράουν, η οποία συμμετείχε στην έκθεση με δύο έργα, όπως το «Tower», στο οποίο μέσα από μια μεικτή τεχνική που περιλαμβάνει συνήθως το stencil, την απόθεση χρωστικής με ψεκαστήρα, τη μεταξοτυπία και τα λάδια αποτύπωσε έναν φλεγόμενο πύργο ο οποίος καταρρέει σαν τραπουλόχαρτα και παρασύρει μαζί του έναν «falling man» και μια «falling woman». Το έργο δημιουργήθηκε το 2017, σε μια εποχή που τα καμπανάκια χτυπούσαν σε όλα τα μέτωπα στις ΗΠΑ (το περιβαλλοντολογικό, το πολιτικό όσο και το κοινωνικό), αλλά οι συνειρμοί με την 11η Σεπτεμβρίου είναι άμεσοι, καθώς αυτό το κομβικό σημείο στην Ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών προκάλεσε σταδιακά το εκκωφαντικό ντόμινο εξελίξεων που βιώνουμε σήμερα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω