Οπου και αν βρεθείς, το περιστέρι του Πικάσο είναι συνώνυμο με την ειρήνη, έναν συμβολισμό που γνωρίζουμε άπαντες χάρη σε μια λιθογραφία του. Τη φιλοτέχνησε για το Παγκόσμιο Συνέδριο Υποστηρικτών της Ειρήνης το 1949 και την εμπνεύστηκε από τη βιβλική ιστορία του Νώε και έφτασε να κατοχυρωθεί ως ένα παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης το 1970 από τον ΟΗΕ. Ειναι το πιο γνωστό αλλά όχι απαραίτητα το πιο γοητευτικό έργο στην έκθεση «Μνήμες λουσμένες στο όνειρο. Η τέχνη του πολλαπλού στη Συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή» στο μουσείο στο Παγκράτι.

Κεραμικά, γκραβούρες, λιθογραφίες, οξυγραφίες σε ένα σύνολο 90 εκθεμάτων μπαίνουν σε πρώτο πλάνο για να φέρουν στο προσκήνιο την αξία των πολλαπλών, ενός είδους που μπορεί να υποτιμάται ως υποδεέστερο του μοναδικού έργου τέχνης, όμως συνιστά ένα δημοκρατικό μέσο για να γίνει η τέχνη προσβάσιμη σε περισσότερο κόσμο, αλλά και για να αναδείξουν το ανεξάντλητο ταλέντο οκτώ κορυφαίων καλλιτεχνών που ενεπλάκησαν δημιουργικά σε αυτές τις τεχνικές διαδικασίες. Από τον Πάμπλο Πικάσο, τον Χουάν Μιρό, τον Ζορζ Μπρακ, τον Ανρί Ματίς και τον Ανρί Τουλούζ-Λοτρέκ ως τον Αριστίντ Μαγιόλ, τον Φερνάν Λεζέ και τον Μπαλτίς, όλοι άφησαν σχετικά δείγματα δουλειάς που συχνά συνδυάζονταν με ιδιαίτερες προσωπικές ιστορίες. Ολα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση προέρχονται από τη συλλογή του ζεύγους Γουλανδρή και στην πλειονότητά τους δεν έχουν εκτεθεί ξανά στο μουσείο.  

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω