Στη σημερινή εποχή μια γυναίκα στο πόντιουμ εξακολουθεί, άραγε, να αποτελεί είδηση; Και ναι και όχι, θα μπορούσε να πει κανείς. Η εφετινή τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ με την Ιμιρ Νουν, την ιρλανδή αρχιμουσικό και συνθέτρια – ιδιαιτέρως γνωστή για τη δουλειά της στον χώρο της κινηματογραφικής μουσικής και των βιντεοπαιχνιδιών -, να κατακτά τον τίτλο της πρώτης γυναίκας που διηύθυνε στη διοργάνωση έφερε εκ νέου το θέμα στην επικαιρότητα. Στο πεδίο της κλασικής μουσικής, οι γυναίκες που διακρίνονται σε έναν παραδοσιακά ανδροκρατούμενο χώρο κερδίζουν καθημερινά ολοένα και πιο απαιτητικά στοιχήματα, με τις περισσότερες να δηλώνουν πως το φύλο δεν αποτελεί, πλέον, εμπόδιο. Οσο για τα καθ’ ημάς, μπορεί να πει κανείς ότι η Ελλάδα ακολουθεί ισότιμα τις διεθνείς εξελίξεις τόσο σε καλλιτεχνικό όσο και σε θεσμικό επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ζωή Τσόκανου, καλλιτεχνική διευθύντρια της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, επιστρέφοντας στο διεθνές πεδίο, ο τρόπος που προβάλλεται ευρύτερα κάθε νέα γυναικεία πρωτιά δείχνει, ίσως, ότι ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς.

Μαρίν Αλσοπ

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω