Μετά την πρώτη οδηγική εμπειρία μαζί του τον προηγούμενο μήνα στο Βερολίνο και τη συνάντησή μας με τους μηχανικούς που το δημιούργησαν, το ολοκαίνουργιο Aygo Cross Hybrid Electric είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας συνδυάζοντας συμπαγείς διαστάσεις και το γνωστό, από το μεγαλύτερο Yaris, υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η απόδοση του τελευταίου στα πεδία της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων είναι αριθμητικά εντυπωσιακή καθώς τα 2,9 λίτρα / 100 χλμ. στην αστική κίνηση (ή τα 3,7 λίτρα / 100 χλμ. μεικτής κατανάλωσης) αποτελούν πλέον το νέο σημείο αναφοράς ενώ τα 66 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα στην πόλη (ή 85 γρ./χλμ. σε συνθήκες μεικτής χρήσης) είναι η χαμηλότερη τιμή που συναντάμε σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δεν φορτίζεται σε πρίζα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Με τη συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου να φτάνει τους 116 ίππους και τα 141 Nm ροπής, το Aygo Cross (ή Aygo X όπως θα το συναντήσετε συχνότερα) αξιοποιεί την πλατφόρμα TNGA GA-B που διακρίνεται για τον υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας και το χαμηλό κέντρο βάρους επιτυγχάνοντας επιτάχυνση από στάση σε 9,2 δευτερόλεπτα, νούμερο που για πολλούς θα επισκιαστεί από την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση που καλύπτει τα μοντέλα Toyota: έως 11 χρόνια (ή έως 200.000 χλμ.) για το αμάξωμα και έως 11 χρόνια (ή έως 1.000.000 χλμ.) για την μπαταρία ιόντων λιθίου.

Αλλαγές και προσθήκες
Αν και η σιλουέτα του δείχνει οικεία, το σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη Aygo Cross Hybrid Electric έχει μεγαλύτερους προβόλους με αναλογίες που υπηρετούν τον αστικό προσανατολισμό του. Το μήκος των 3,776 μέτρων συνδυάζεται με μεταξόνιο 2,430 μέτρων, μεγέθη που εξασφαλίζουν ευελιξία αλλά και 231 λίτρα στον χώρο αποσκευών. Εξίσου σημαντικές ωστόσο είναι οι αλλαγές που καθορίζουν το οικολογικό προφίλ του μοντέλου, στα καθίσματα του οποίου χρησιμοποιούνται (σε συγκεκριμένα εξοπλιστικά επίπεδα) ανακυκλωμένα πλαστικά και οικολογικά υφάσματα, φυτικό PVC από υποπροϊόντα χαρτοπολτού, απόβλητα φελλού από τη βιομηχανία κρασιού και ανακυκλωμένο PET.
Η επιλογή στοιχείων όπως αυτά αλλά και μια σειρά άλλων όπως τα ανανεωμένα εξαρτήματα της ανάρτησης, οι αντιστρεπτικές δοκοί, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, έχουν βελτιώσει την οδηγική άνεση. Ταυτόχρονα οι μονώσεις στο ταμπλό, η ηχομόνωση του καπό και τα καλύμματα του κινητήρα συνδυάζονται με το αναβαθμισμένο σύστημα εξάτμισης για ένα πιο ήσυχο ταξίδι, για το οποίο, στις κορυφαίες εκδόσεις, συμβάλλουν τα παχύτερα κρύσταλλα αλλά και πρόσθετα υλικά ηχομόνωσης σε όλο το αμάξωμα.
Πρωτιά για το Aygo Cross
Διαθέσιμο σε περισσότερα από κάθε άλλη φορά εξοπλιστικά επίπεδα, το μικρότερο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας διατίθεται για πρώτη φορά στην κορυφαία έκδοση GR Sport (από 26.860 ευρώ), εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές εκδόσεις Toyota Gazoo Racing, με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, μάσκα με αποκλειστικό μοτίβο «G-pattern», ζάντες αλουμινίου GR Sport, διχρωμία αμαξώματος με μαύρο καπό αλλά και μαύρες/γκρι λεπτομέρειες στο εσωτερικό.
Μετά την εισαγωγική έκδοση X-Play (από 19.670 ευρώ) ακολουθεί η X-Style (από 19.990 ευρώ) που εξοπλίζεται μεταξύ άλλων με τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα αλογόνου μπροστά και φώτα ημέρας LED, αυτόματη ρύθμιση φώτων μεγάλης σκάλας, digital cockpit 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, 4 ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματο κλιματισμό. Ενα επίπεδο ψηλότερα η έκδοση X-Style Plus (από 20.770 ευρώ) διαθέτει επιπλέον της X-Style, προβολείς ομίχλης LED, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, σύστημα εκκίνησης με κουμπί, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης, ασύρματη φόρτιση smartphone και εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό.

Η έκδοση X-Pulse (από 22.070 ευρώ) διαθέτει μεταξύ άλλων και επιπλέον της X-Style Plus φιμέ τζάμια και αισθητήρες βροχής ενώ στην επόμενη έκδοση X-Trend (από 23.010 ευρώ) διατίθενται επιπλέον εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης οκτώ αισθητήρων. Στην έκδοση Χ-Envy (από 25.160 ευρώ) περιλαμβάνονται επιπλέον της X-Trend τροχοί αλουμινίου 18 ιντσών, επιλογέας ταχυτήτων από οικολογικό δέρμα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα ιονισμού Nanoe-x, σύστημα Toyota Smart Connect με οθόνη 10.5 ιντσών αλλά και σύστημα πλοήγησης Cloud.
Ακολουθεί η έκδοση X-Limited (από 26.860 ευρώ) με premium, ηλεκτρικά ανοιγόμενη, υφασμάτινη οροφή και ηχοσύστημα JBL τεσσάρων ηχείων με subwoofer. Κοινά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων αποτελούν το αυτόματο κιβώτιο CVT, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και το Toyota Safety Sense ενώ συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού όπως το Pre-Collision System, που μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων, το Pre-Collision Brake Assist που παρέχει επιπλέον δύναμη πέδησης, η νέα λειτουργία Acceleration Suppression, που περιορίζει την απότομη επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης, το Emergency Steering Assist που επεμβαίνει σε περίπτωση απότομου ελιγμού για την αποφυγή εμποδίου ενισχύοντας τη σταθερότητα του οχήματος και αποτρέποντας την έξοδο από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το Road Sign Assist που επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει τον περιοριστή ταχύτητας σύμφωνα με τις πληροφορίες των πινακίδων κυκλοφορίας και το Adaptive Cruise Control που διατηρεί την επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα προσαρμόζοντας την ταχύτητα ανάλογα και ακινητοποιώντας πλήρως το όχημα όταν χρειάζεται, αλλάζουν πλήρως τα δεδομένα στην κατηγορία Α.
