Με ταχύτητες φωτός εξελίσσεται η τεχνολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα μοντέλα που έρχονται από το μέλλον το αποδεικνύουν. Ποια είναι αυτά;

Mercedes-Benz EQC

Το SUV που ανέλαβε να συστήσει τη «μαζική» ηλεκτροκίνηση διά χειρός Mercedes το 2019, ετοιμάζεται να υποδεχθεί τη νέα γενιά του, η οποία αναμένεται το 2025. Εφαλτήριο θα αποτελέσει η νέα, υπό εξέλιξη ηλεκτρική αρχιτεκτονική της γερμανικής φίρμας με την κωδική ονομασία MB.EA, η οποία θα εγκαινιάσει ένα νέο τεχνολογικό κεφάλαιο σε ό,τι αφορά τα EV της γερμανικής φίρμας.

Η νέα πλατφόρμα θα φέρει «μαζί της» ένα κύκλωμα φόρτισης 800 Volt που υπόσχεται σημαντικά μειωμένους χρόνους αναπλήρωσης ενέργειας, νέες μπαταρίες, που θα ευνοούν τη διάταξη και την ευρυχωρία και αναμένεται να προσφέρουν αυτονομία έως και 700 χλμ. συνδυαστικά με τα νέας τεχνολογίας, πιο αποδοτικά ηλεκτρικά μοτέρ.

Τις προδιαγραφές της θα συμπληρώσει το νέο λειτουργικό της γερμανικής φίρμας MB.OS, το οποίο θα αξιοποιεί ακόμα περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη προς όφελος μιας νέας ακόμα πιο φυσικής εμπειρίας αλληλεπίδρασης αλλά και ευκολίας που θα «λύνει» τα χέρια του οδηγού – ενίοτε και κυριολεκτικά χάρη και στην ευρεία σουίτα συστημάτων υποβοήθησης.

Porsche Boxster

H γερμανική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι η νέα γενιά των Boxster και Cayman θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητες, αντλώντας έμπνευση από το Mission R Concept που η Porsche παρουσίασε το 2021. Το συγκεκριμένο δοκιμαστικό πρωτότυπο αφορά προφανώς την έκδοση Βoxster, η οποία παρά το καμουφλάζ αποκαλύπτει τα συναφή σχεδιαστικά φωτιστικά της σώματα με τις πρόσφατες Taycan και Macan EV.

Tα σημαντικότερα νέα όμως θα προέλθουν από την αθέατη πλευρά της όπου θα βρεθεί μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, ειδικά σχεδιασμένη για να καλύψει τις ανάγκες των μικρότερων sportscars της Porsche. Με βάση το παράδειγμα της Mission R αυτή θα φιλοξενεί διατάξεις από ένα έως και τρία ηλεκτρικά μοτέρ, με τις ισχυρότερες εκδόσεις (eGT4 και eGT4 RS) να προσφέρουν ισχύ που θα φλερτάρει με τους 1.000 ίππους.

Δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι η Porsche θα επιδιώξει επίσης την καλύτερη δυναμική ισορροπία του συνόλου ακόμα και τοποθετώντας την μπαταρία πίσω από τα μπροστινά καθίσματα, διάταξη η οποία μιμείται το κέντρο βάρους ενός κεντρομήχανου sportscar.

Renault 4

Μετά την πρόσφατη πρεμιέρα του Renault 5 E-Tech, η γαλλική φίρμα ετοιμάζεται για την ηλεκτρική αναβίωση ενός ακόμα θρυλικού ιστορικού μοντέλου της. Ο λόγος για το Renault Quatrelle, το οποίο θα επιστρέψει με τη μορφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μικρού SUV που θα προτάσσει την πρακτικότητα και την προσιτότητα έναντι της πιο lifestyle προσέγγισης που «ακολουθεί» το πρόσφατο Renault 5.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο R4 θα έχει πολλά κοινά τεχνολογικά χαρακτηριστικά με το γαλλικό ηλεκτρικό supermini, όντας διαθέσιμο επίσης με δύο μπαταρίες 40 και 52 kWh, προσφέροντας επίσης αυτονομία έως 400 χλμ., ενώ κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και με τα ηλεκτρικά μοτέρ που θα προσφέρουν ισχύ από 95 έως 150 ίππους.

Η στόχευση του R4 θα είναι σαφώς προσανατολισμένη περισσότερο στη χρηστικότητα, εξ ου και η τετραγωνισμένη σχεδίαση η οποία φιλοδοξεί να μεγιστοποιήσει την ευρυχωρία του εσωτερικού.

Σε ό,τι αφορά την πρεμιέρα του, η παρουσίαση του R4 έχει ανακοινωθεί για το 2025.

Opel Mokka

To μικρότερο SUV της Opel ετοιμάζεται να υποδεχθεί την ανανεωμένη εκδοχή του και μια πρώτη ματιά στο επίμαχο δοκιμαστικό πρωτότυπο αποδεικνύει ότι η γερμανική φίρμα δεν σκοπεύει να μεταβάλει ριζικά την ούτως ή άλλως εξαιρετικά σύγχρονη εξωτερική του εμφάνιση.

Αυτονόητα δεν θα λείψουν οι στοχευμένες αλλαγές στην μάσκα και στην αισθητική των φωτιστικών σωμάτων όπως αφήνουν να εννοηθεί τα καμουφλαρισμένα τμήματα. Η έμφαση παρ’ όλα αυτά αναμένεται να δοθεί στα ενδότερα, με επίκεντρο τη βελτίωση του λειτουργικού συστήματος όπου βασίζονται οι δύο οθόνες που, επιπλέον, χάρη στις αναβαθμίσεις θα υπόσχονται υψηλότερη απόκριση, καλύτερη απτικότητα και αναβαθμισμένα γραφικά.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήριων συνόλων, οι συμβατικές εκδόσεις βενζίνης θα επωφεληθούν από ήπια υβριδική τεχνολογία που θα συμβάλλει στη σημαντική ενίσχυση της αποδοτικότητας. Από αναβαθμίσεις θα επωφεληθεί και η ηλεκτρική έκδοση, οι οποίες θα εστιάσουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας.

KIA Tasman

H KIA έχει στο παλμαρέ της μια πληθώρα μοντέλων και πλέον όπως αποδεικνύουν οι πρόσφατες πρεμιέρες μιας «συστάδας» πολυμορφικών ηλεκτρικών MPV καθώς και οι πρώτες εικόνες από τις δοκιμές εξέλιξης ενός σκληροτράχηλου pickup που θα προστεθεί στην γκάμα των Κορεατών, αρχικά στις αγορές της Αυστραλίας, Αφρικής και Μέσης Ανατολής, στρέφεται (και) στην κατηγορία των επαγγελματικών.

Το όνομα που έχει ανακοινώσει η KIA για το pickup είναι Tasman, ενώ βάσει όσων έχουν γνωστοποιηθεί, θα έχει ως αφετηρία ένα πλαίσιο σκάλας το οποίο θα του εξασφαλίζει την απαραίτητη ανθεκτικότητα και τις ικανότητες που επιβάλλει η κατηγορία. Οι τελευταίες συνοψίζονται σε δυνατότητα μεταφοράς έως ενός τόνου στον χώρο φόρτωσης καθώς και ελκτική δύναμη έως 3,5 τόνους.

Τα μέχρι τώρα σχετικά teasers έχουν αποκαλύψει στο εσωτερικό του διακόπτες 2Η, 4Η και 4L, που σημαίνει ότι θα προσφέρει πλείστες επιλογές σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση της μετάδοσης της κίνησης και τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τα απαιτητικότερα τερέν, συνυπολογιζομένης της παρουσίας ενός μπλοκέ διαφορικού, αλλά και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.

Τον ρόλο του κινητήρα θα αναλάβει ένας diesel 2,2 λίτρων προσφέροντας γενναιόδωρη ροπή αλλά και την ισχύ που απαιτείται για την pickup περίσταση.

BMW i4 M Quad

H i4 έχει ήδη στο οπλοστάσιό της μια διόλου ευκαταφρόνητης ισχύος έκδοση με τη μορφή της Μ50, με απόδοση 544 ίππους. Ωστόσο όπως όλα δείχνουν, η BMW ετοιμάζει το αντίπαλο δέος για την Porsche Taycan Turbo GT των 1.018 ίππων, εξελίσσοντας μια αντίστοιχης στόχευσης παραλλαγή της i4 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και την υπογραφή του τμήματος Μ.

Εξ ου και η έκδοση ονομάζεται i4 M Quad, και όπως αποδεικνύουν στοιχεία όπως τα αυξημένα μετατρόχια και τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πληθωρικά καμουφλαρισμένο πρωτότυπο θα διαθέτει πολλά από τα χαρακτηριστικά που συνήθως βλέπουμε στις πιο σκληροπυρηνικές Μ εκδόσεις με τα διακριτικά CSL.

Αφετηρία για την έκδοση δεν θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική της γνωστής i4 αλλά η Neue Klasse, η οποία θα συνδυάζεται με νέας τεχνολογίας μπαταρίες που θα αποτελούν δομικό στοιχείο της κατασκευής αλλά και βελτιωμένα μοτέρ. Η ισχύς τους αν και προς το παρόν δεν έχει «κλειδώσει» επισήμως, βάσει των σχετικών πληροφοριών, αναμένεται να ξεπεράσει τους 1.330 ίππους.

Alfa Romeo Milano

Οι Ιταλοί έχουν ήδη κλειδώσει την πρεμιέρα του νέου μικρότερου όσο και – πρώτου – αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου τους για τις 10 Απριλίου. Έτσι το δοκιμαστικό πρωτότυπο των εικόνων διανύει τα τελευταία χιλιόμετρα εξέλιξής του, κρύβοντας κάτω από το καμουφλάζ την τελική του μορφή.

Πέρα από τις αναλογίες ενός SUV και «σταθερά» στοιχεία του design όπως η τριγωνικήγρίλια «Scudetto» που είναι ταυτόσημη με την ιταλική φίρμα, τα σχεδιαστήρια της Alfa έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην παράμετρο δυναμισμός, επιλέγοντας να σμιλέψουν με αυτό το κριτήριο τις επιφάνειες της Milano, δίνοντας όγκο στους πίσω θόλους αλλά και επιλέγοντας ένα ιδιαιτέρως κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ που υπηρετεί το σκεπτικό της δυναμικής.

Την ίδια λογική θα υπηρετήσουν και τα οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, τα οποία σύμφωνα με τις συστάσεις της φίρμας έχουν εξελιχθεί στην πίστα του Balocco.

Εφαλτήριο για το νέο μοντέλο θα αποτελέσει η γνωστή αρχιτεκτονική e-CMP που φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, τα Jeep Avenger και Fiat 600, χωρίς να αποκλείεται η Alfa να κάνει την έκπληξη σε σχέση με τα επίπεδα ισχύος και τις επιλογές που θα προσφέρει το ιταλικό SUV. Σε δεύτερο χρόνο εκτός από τις ηλεκτρικές θα υπάρξουν και ήπιες υβριδικές εκδόσεις.