Συντηρώντας το κύμα του ρετροφουτουρισμού με την αναβίωση εμβληματικών αυτοκινήτων (Twingo, 4L και τώρα με το 5) η Renault αξιοποιεί στο έπακρο ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, την αναγνωρισιμότητα αρχέτυπων μοντέλων του προηγούμενου αιώνα που την οδήγησαν μεταξύ των κορυφαίων του κλάδου.

Ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τη σημασία τους αποτυπώνεται στα λόγια του Luca de Meo, επικεφαλής του γαλλικού ομίλου, που με αφορμή την «επίσημη πρώτη» της έκδοσης παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 στην έκθεση της Γενεύης υποστήριξε ότι «κάποια προϊόντα είναι μαγικά. Δεν χρειάζεται να αναλωνόμαστε σε ατέλειωτες συζητήσεις – όλοι συμφωνούν πάντα στο τι πρέπει να γίνει. Και απλώς το κάνουν. Δεν υπάρχει καμία αδράνεια. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που χάρισε τόσο σπουδαίες αναμνήσεις, το κάνει με τεράστια αγάπη. Αυτό είναι κάτι που είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, καθώς αναγνωρίζεται από τους πελάτες. Βλέπουν την αγάπη που υπάρχει στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου».

Λογική και ευαισθησία

Το συναίσθημα, ωστόσο, από μόνο του δεν αρκεί για να τεκμηριώσει πειστικά κανένα επιχειρηματικό εγχείρημα, για αυτό και οι Γάλλοι φρόντισαν να προικίσουν το «5» με μια σειρά από χαρακτηριστικά που πείθουν για την αξία του.

Αρχικά χρησιμοποιούν την προορισμένη για ηλεκτρικά μοντέλα εκδοχή μιας δοκιμασμένης πλατφόρμας η οποία μπορεί να εγγυηθεί εξαιρετική οδηγική αίσθηση.

Δευτερευόντως, απαντούν στην ανάγκη για μικρά αυτοκίνητα διατηρώντας το μήκος τού, αποκλειστικά πεντάθυρου, μοντέλου κάτω από τα τέσσερα μέτρα (στα 3,92 μέτρα) καθιστώντας το σχεδόν εννέα εκατοστά πιο «κοντό» από το υφιστάμενο Renault Clio, με χώρο αποσκευών από 326 λίτρα αλλά χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις στο εσωτερικό του εκτός από κάποιες «λεπτομέρειες» όπως, για παράδειγμα, ο ελλιπής χώρος για τα πέλματα των ποδιών των πίσω επιβατών κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Αντίθετα, όλοι θα εντυπωσιαστούν από το ψηφιακό οικοσύστημα του αυτοκινήτου που αποκαλύπτεται σε οθόνη 10 ιντσών.

Τα φωτεινά χρώματα στο αμάξωμα, οι αναρίθμητες δυνατότητες εξατομίκευσης, η διάθεση προβολής της ηλεκτρικής τεχνολογίας του ακόμη και σε ανυποψίαστους περαστικούς αλλά και η χρήση μεγάλων τροχών διάστασης 18 ιντσών «επιβάλλουν» την παρουσία του στον δρόμο. Εκεί, το Renault 5 που θα διατεθεί και στην ελληνική αγορά μετά το καλοκαίρι, θα αξιοποιήσει έναν από τους τρεις διαθέσιμους ηλεκτροκινητήρες 70 kW, 90 kW και 110 kW απόδοσης 95, 120 και 150 ίππων (με ροπή 215, 225 και 245 Nm), σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης.

Η αυτονομία και οι επιδόσεις

«Στοιχείο – κλειδί» για την καθιέρωσή του στην κατηγορία θα αποτελέσει η δυνατότητα επιλογής μπαταρίας, με χωρητικότητα 40 kWh στην έκδοση Urban και δυνητική αυτονομία έως 300 χλμ. με μία φόρτιση ή με χωρητικότητα 52 kWh στην έκδοση Comfort και αυτονομία κίνησης έως 400 χλμ. Η διαφορά δεν είναι αμελητέα, κυρίως αν σκεφθείτε ότι έτσι θα διαμορφωθεί στη Γαλλία και αλλού μια τιμή εκκίνησης χαμηλότερη των 25.000 ευρώ, η οποία εντάσσεται στη στρατηγική της Renault για το λανσάρισμα φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων, προσιτών σε περισσότερους.

Με αυτή τη διάσταση σχετίζονται και χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα φόρτισης σε wallbox εναλλασσόμενου AC ρεύματος από 11 kW ή σε ταχυφορτιστές συνεχούς DC ρεύματος 80 kW – 100 kW ανάλογα με τον ηλεκτροκινητήρα που έχει επιλεγεί. Υπάρχει επίσης κατά περίπτωση η δυνατότητα χρήσης της ενέργειας που βρίσκεται στην μπαταρία για τη φόρτιση εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών (από ηλεκτρονικό υπολογιστή μέχρι εξοπλισμό κάμπινγκ, για παράδειγμα).

Στο πεδίο των επιδόσεων τo νέο Renault 5 στην έκδοση με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων εμφανίζει επιτάχυνση από στάση σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά (για ευνόητους λόγους διαχείρισης της ενέργειας) στα 150 χλμ./ώρα.