H πρακτική μεταφοράς τεχνολογίας από τις αγωνιστικές πίστες στην «πολιτική» αυτοκίνηση είναι κάτι το σύνηθες έως επιβεβλημένο μιας και οι αγώνες εκτός από κύρος και δάφνες για τους κατασκευαστές αποτελούν το προνομιακό πεδίο σκληρής δοκιμασίας των νέων τεχνολογιών. Κατ΄αναλογία, εξίσου σύνηθες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιοποιούν στοιχεία που χρησιμοποιούν στα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα σε μοντέλα ευρείας παραγωγής προκειμένου να ενισχύσουν τόσο την εικόνα όσο και τις επιδόσεις τους.

Αυτό που είναι αρκετά σπάνιο είναι αυτό που επιχειρεί η Porsche η οποία παρουσίασε τη νόμιμη για τον δρόμο εκδοχή του αγωνιστικού hypercar που προορίζεται για τον σκληροτράχηλο 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans o οποίος θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Ιουνίου.

Παρά τη σπανιότητα της περίστασης, αξίζει να σημειωθεί ότι η Porsche είχε επαναλάβει κάτι αντίστοιχο 50 χρόνια πριν, δίνοντας τη δυνατότητα στον διάσημο φαν της φίρμας και γόνο της οικογένειας Martini, Gregorio Rossi di Montelera να αποκτήσει μια νόμιμη για τον δρόμο έκδοση της 917 η οποία είχε καταφέρει να νικήσει δύο φορές τον 24ωρο γαλλικό αγώνα.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το 963 RSP όπως ονομάζεται θα κατασκευαστεί δυστυχώς για ένα και μόνο ιδιοκτήτη και συγκεκριμένα για το Roger Penske εξ ου και ο συγκεκριμένος συνδυασμός γραμμάτων στην ονομασία του μοντέλου. Υπενθυμίζεται ότι η ομάδα του Penske κατάφερε αν νικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής αλλά και το πρωτάθλημα IMSA Weather Tech SportCar με την αγωνιστική 963.

Στο προκείμενο, οι μηχανικοί της Porsche για να εξασφαλίσουν την… νομιμότητα στο αγωνιστικό μοντέλο, έχουν προσθέσει σιλενσιέ στο σύστημα εξαγωγής, καθρέφτες, δείκτες αλλαγής πορείας ακόμα και μια ρεζέρβα.

Επιπλέον, αντί της συνήθους αγωνιστικής παραλλαγής το ανθρακονημάτινο αμάξωμα της 963 RSP βάφεται στην ακριβώς ίδιο ασημί απόχρωση Martini Silver ως φόρο τιμής στην 917 του Κόμη Rossi. Στο ρύγχος αντί του συνήθους σήματος της Porsche έχει τοποθετηθεί ένα από σμάλτο. Στις αλλαγές συγκαταλέγονται επιπλέον εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα καθώς και ένα σήμα προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης, στα πίσω φώτα.

Οι σφυρήλατοι τροχοί OZ φέρουν στην πλήμνη τους το λογότυπο που η Porsche είχε τη δεκαετία του 1970 ως μια επιπλέον αναφορά στην 917. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό που επενδύεται με Alcantara σε καφέ ρετρό απόχρωση. Η Porsche έχει επίσης προσθέσει μια ποτηροθήκη ενώ τα ανθρακονημάτινα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα όπως και στην περίπτωση του αγωνιστικού μοντέλου.

Από τις αλλαγές δεν έχει εξαιρεθεί το υβριδικό σύνολο της αγωνιστικής Porsche ο οποίος αποτελείται από έναν V8 4,6 λίτρων με σύστημα διπλής υπερτροφοδότησης. Σύμφωνα με τις συστάσεις η χαρτογράφηση του κινητήρα έχει αλλάξει προς όφελος μιας πιο ομαλής απόδοσης ισχύος αλλά παρ΄όλα αυτά το όριο στροφών εξακολουθεί να περνά τις 8,.000 σ.α.λ. Eπίσης ο νέος κινητήρας είναι συμβατός πλέον με συμβατική βενζίνη.

Όπως ίσως υποθέτει κανείς η πρεμιέρα του νόμιμου για τον δρόμο αγωνιστικού μοντέλου θα πραγματοποιηθεί στο Circuit de la Sathe την παραμονή του 24ωρου αγώνα αντοχής του Le Mans ενώ θα βρεθεί για περιορισμένο διάστημα στο μουσείο της Porsche αλλά και θα εμφανιστεί στο πλαίσιο του φεστιβάλ ταχύτητα του Goodwood μαζί με την αντίστοιχων καταβολών 917.