Πληγή ανοικτή παραμένει το δίκτυο του ΟΣΕ, όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας, όπου μετά από ένα χρόνο από τα τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, φαίνεται να μην έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα.

Στις αφύλακτες διαβάσεις, στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης – Σερρών, καθημερινά, διερχόμενοι καθώς και επιβάτες τρένων παίζουν τη ζωή τους «κορώνα γράμματα».

Αποκαλυπτικό βίντεο μαρτυρά την κατάσταση που επικρατεί. Σεκιούριτι του τρένου -αφού πρώτα σταματήσει- φαίνεται να αναλαμβάνει ρόλο τροχονόμου προκειμένου διερχόμενα οχήματα να σταματήσουν ώστε να περάσει το τρένο. Στη συνέχεια επιβιβάζεται ξανά στο τρένο και ξανακατεβαίνει στην επόμενη αφύλακτη διάβαση.

Οι μηχανοδηγοί με ανοιχτή επιστολή τους επισημαίνουν ότι η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει καλυτερεύσει αλλά είναι ακόμα χειρότερη ένα χρόνο μετά, περιγράφοντας τις συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να εργάζονται, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι κωφεύουν στις εκκλήσεις τους, παρουσιάζοντας μία πλαστή εικόνα.

Πέρα από τις καταγγελίες των εργαζομένων, οι δημοσιογραφικές αποκαλύψεις για παραλίγο νέα Τέμπη στον σταθμό ΣΚΑ δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού για την ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα.

«Στη γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις ΜΟΝΟ όταν διέρχονται τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αφήνοντας τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα και αναγκάζοντας την Hellenic Train να τοποθετήσει εποχούμενους φύλακες! Το τρένο σταματάει πριν την διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει από αυτό, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να ξαναεπιβιβαστεί σε αυτό!», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο ThessToday.gr, στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες οι τρεις κύριες διαβάσεις παραμένουν εκτός λειτουργίας και αφύλακτες από τις 15 Δεκεμβρίου του 2023.

Η αιτία είναι σύμφωνα με καταγγελίες, ότι ο ΟΣΕ, δεν βρίσκει ανταλλακτικά για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί το σύστημα ασφαλείας, δηλαδή να κατέβουν οι μπάρες τη στιγμή που διέρχεται η επιβατική αμαξοστοιχία.

Είναι δε χαρακτηριστικό, το γεγονός ότι εδώ και τρεις μήνες και παρά τις καταγγελίες των μηχανοδηγών, η εταιρία ανανεώνει διαρκώς τη διορία για τη διόρθωση του ζητήματος: Από τα τέλη Ιανουαρίου μεταφέρθηκε στις 15 Φλεβάρη, μετά στα τέλη Φλεβάρη και τώρα ενημερώθηκαν για μια νέα, άγνωστη ημερομηνία και ενώ τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά με κίνδυνο ατυχημάτων.

Μεγάλος κίνδυνος

Μηχανοδηγός που εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξηγεί τι σε περίπτωση βροχής και εξαιτίας της ολισθηρότητας στις γραμμές, το σενάριο θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετικό.

«Φωνάζουμε για αυτό το ζήτημα εδώ και πόσους μήνες. Είναι μια συνηθισμένη, καθημερινή εικόνα. Πλέον, γνωρίζουμε και εμείς όσο και οι οδηγοί των φορτηγών το πώς θα κινηθούμε. Πάντα μειώνουμε ταχύτητα πριν πλησιάσουμε προς τη συγκεκριμένη διάβαση, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο πολυσύχναστη στον συγκεκριμένο άξονα», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ωστόσο τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες.

«Επειδή έχουμε δει στο παρελθόν μηχανοδηγούς να μην μπορούν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τις αμαξοστοιχίες από το σύστημα πέδησης λόγω της ολισθηρότητας, υπάρχει ο φόβος σε περίπτωση βροχής να προκληθούν ατυχήματα. Πρέπει επιτέλους κάποιος να μας ακούσει, διότι ένα χρόνο μετά τα Τέμπη η κατάσταση στον ΟΣΕ παραμένει δραματική, ίσως χειρότερα από ό,τι ήταν πριν την τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.