Το πρωί της Κυριακής 17 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια της πλ. Συντάγματος, ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για την τελευταία ταινία του «Poor things» που θα ανοίξει στις αίθουσες την πρωτοχρονιά του 2024. Η ταινία έχει ήδη κάνει καλή πορεία στο εξωτερικό κερδίζοντας το ανώτατο βραβείο του κινηματογραφικού φεστιβάλ Βενετίας και  συγκεντρώνοντας επτά υποψηφιότητες στις Χρυσές  Σφαίρες 2024.

Στο «Poor things» η Εμα Στόουν (που θα ήταν και εκείνη παρούσα στη συνέντευξη Τύπου αν δεν ακύρωνε την επίσκεψή της στην Αθήνα για λόγους υγείας) υποδύεται την Μπέλα Μπάξτερ μια νεαρή γυναίκα που ανασταίνεται χάρη στον ιδιοφυή και αντισυμβατικό επιστήμονα Δρ. Γκόντγουιν Μπάξτερ (Γουίλεμ Νταφόε). Υπό την προστασία του ανυπομονεί να μάθει αλλά διψασμένη από την εμπειρία που στερείται θα το σκάσει με τον Ντάνκαν Γουέντερμπορν (Mαρκ Ράφαλο), έναν ικανό και με αμβλυμμένη ηθική δικηγόρο, σε μια περιπέτεια περιπλάνησης σε διάφορες περιοχές του κόσμου.

Το σενάριο του Τόνι Μακ Ναμάρα, συνεργάτης του κ. Λάνθιμου και στην «Ευνοούμενη» είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Αλασντερ Γκρέι το οποίο ο κ. Λάνθιμος διάβασε περίπου την εποχή που έφυγε από την Ελλάδα για την Αγγλία μετά τις «Αλπεις».

«Δεν μπαίνω συχνά στη διαδικασία να προσπαθώ να αναλύσω τι είναι αυτό που λέει η ταινία ή τι θέλω να πω εγώ» είπε ο σκηνοθέτης ταινιών με διεθνή απήχηση όπως ο «Κυνόδοντας», ο «Αστακός» και η «Ευνοούμενη». «Μάλιστα πολλές φορές προσπαθώ να μην δίνω αυτές τις σκέψεις και ερμηνείες διότι νιώθω ότι περιορίζω πάρα πολύ τον τρόπο με τον οποίο κάποιος άλλος μπορεί να δει την ταινία. Αυτό που θα πω εγώ είναι μια όψη. Οι άλλοι άνθρωποι μπορούν να δουν πολύ περισσότερα πράγματα και αυτό έχει και το ενδιαφέρον όταν φτιάχνεις κάτι και το δίνεις στον κόσμο για να έχει την δική του εμπειρία».

Πάρα πολλές φορές άλλωστε, ο κ. Λάνθιμος έχει ακούσει πράγματα για ταινίες του που δεν τα είχε καν σκεφτεί.

Παρομοίως ο κ. Λάνθιμος λειτουργεί και με τους ηθοποιούς του. «Θα ακουστεί πολύ παράξενο αλλά δεν τους λέω τίποτα» είπε. «Δεν αναλύουμε τους χαρακτήρες. Ούτε το είδος των ερμηνειών. Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύω με τους ηθοποιούς είναι πολύ πρακτικός και σωματικός».