Βεβαρημένο παρελθόν φαίνεται πως είχε το φορτηγό πλοίο «Raptor» που βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής ανοικτά της Λέσβου.

Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», μίλησε στο εκπομπή LIVE NEWS σχετικά με τα δεδομένα που εξετάζονται γύρω από το ναυάγιο.

Το ρεπορτάζ του αστυνομικού συντάκτη αναφέρει ότι σύμφωνα με στοιχεία των Διεθνών Ελέγχων Ναυσιπλοΐας, ο πλοίο από το 2022 ανήκε σε μια σε μία εταιρία αιγυπτιακών συμφερόντων.

Η προηγούμενη εταιρεία που εμφανιζόταν ως ιδιοκτήτρια εταιρεία είχε ως έδρα τη Τρίπολη του Λιβάνου και είχε χαρακτηριστεί κατά 60% επικίνδυνη.

Στη μαύρη λίστα

Αυτή είναι μία βαθμολόγηση που δίνεται στις εταιρίες σε σχέση με τα ατυχήματα που μπορεί να προκαλούν και με τα πορίσματα των ελέγχων που έχουν γίνει στα πλοία αλλά και των κινδύνων που υπάρχουν στο να μεταφέρουν παράνομο φορτίο.

Διεθνώς ο μέσος όρος αυτού του κινδύνου ανέρχεται στο 5% με 8% επισήμανε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Στη συγκεκριμένη εταιρία έχουν γίνει από το Λίβανο 5 έλεγχοι ενώ ο μέσος όρος ελέγχου σε μία εταιρία είναι μία φορά τον χρόνο.

Στον έλεγχο διαπιστώθηκε σωρεία παραβάσεων ενώ για την καινούρια εταιρία ο έλεγχος ξεκινάει τώρα.

65 σοβαρές παρατυπίες

Μάλιστα, οι Ρουμάνοι επιθεωρητές εντόπισαν συνολικά 65 σοβαρές παρατυπίες του μοιραίου πλοίου.

Αυτές αφορούσαν από ληγμένα πιστοποιητικά πληρώματος, απουσία πυρασφάλειας και σωσιβίων, σπασμένες πόρτες, σαπισμένες υποδομές και προβλήματα στεγανότητας.

Η υπόθεση του 2015

Οι αξιωματικοί του Λιμενικού ερευνούν το ενδεχόμενο κάποιες από τις εταιρίες να συνδέονται με μία υπόθεση που είχε απασχολήσει το 2015 τις ελληνικές αρχές.

Πρόκειται για το πλοίο «Haddad 1» το οποίο είχε εντοπιστεί τον Σεπτέμβριο του 2015 στα Χανιά να μεταφέρει 5.000 όπλα από την Τουρκία στο λιμάνι της Λιβύης.

Οπότε ως σενάριο δεν αποκλείεται κάτι αντίστοιχο να συνέβαινε και με το «Raptor». Μάλιστα στην κατάθεσή του ο μοναδικός επιζών, ο 40χρονος μηχανικός από την Αίγυπτο, υποστήριξε ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ενδιάμεσος σταθμός η Κωνσταντινούπολη.

Το χρονικό της βύθισης

Το Raptor μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με 14 μέλη πλήρωμα.

Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07:11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται.