Στις εκλογές της προηγούμενης Κυριακής συμμετείχα ως δικαστικός αντιπρόσωπος έχοντας και δικηγορική ιδιότητα παράλληλα με αυτή του δημοσιογράφου.

Ήθελα να έχω προσωπική εμπειρία από την πολύωρη εξοντωτική και άκρως γραφειοκρατική διαδικασία και οφείλω δημόσια να επισημάνω ορισμένα σημεία που είδα και καλό είναι το υπουργείο Εσωτερικών να προβεί στις απαραίτητες κινήσεις.

Δεν μπορεί να λέμε ότι είμαστε στην ψηφιακή εποχή και στις εκλογές να έχουμε καρμπόν ή να μην υπάρχουν προ εκτυπωμένες καταστάσεις για την εκλογική διαδικασία.

Εκλογές σε 500αρια τμήματα, με 400 περίπου ψηφίσαντες με ένα άτομο εφορευτική ή και κανένα, ενώ κανονικά τοποθετούνται τέσσερις τακτικοί και άλλοι τέσσερις αναπληρωματικοί. Με διπλές κάλπες και τέσσερις και τρεις σταυρούς σε δήμο και περιφέρεια και δυο σε τοπικό.

Μια εξαιρετικά χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που μπορεί σε πολλούς να διαρκέσει και 25-27 ώρες συνεχόμενες! Επίσης πάρα πολλοί υποψήφιοι.

Και μέσα σε όλα να διαβιβάζεις όλα τα αποτελέσματα και σταυροδοσία με τάμπλετ αλλά συγχρόνως να διατηρείς τηλεγραφήματα και πρακτικά.

Στη συνέχεια στο κτίριο της περιφέρειας και να παραδοθούν δύο αντίγραφα, ένα για περιφερειάρχη και έναν για αντιπεριφερειάρχη. Άρα, επιπλέον ώρες, σφραγίδες και διαδικασίες.

Τα αντίγραφα πρακτικών σε Δήμο, Περιφέρεια τι έννοια έχουν καθώς υπογράφουν για τα αποτελέσματα στα πρωτότυπα των πρακτικών η εφορευτική επιτροπή, οι αντιπρόσωποι των κομμάτων και των συνδυασμών και ο Γραμματέας;

Σε δουλειά να βρισκόμαστε και να γράφουμε με τα καρμπόν στην ψηφιακή εποχή του 2023. Ο εκλογικός νόμος όσον αφορά την εκλογική διαδικασία και τα βιβλία θα πρέπει άμεσα να εκσυγχρονιστεί. Θυμίζει δεκαετία του ’60 και πιο πίσω.

Μου επεσήμανε κάποιος φίλος: στην διαδικασία εξαγωγής αποτελεσμάτων πρέπει να είμαστε στην εποχή των….. σπηλαίων το έτος 2023!!!! Με μόνο 251 ψηφοδέλτια, η πλήρης καταμέτρηση ολοκληρώθηκε, 09.10.2023/ 02:45. Φανταστείτε σε άλλες περιπτώσεις (προσωπικά στις επτά και μισή το πρωί)

Αμέτρητα πρακτικά, αμέτρητες υπογραφές και μονογραφές, καταγραφή εγχάρτως και ηλεκτρονικώς, υποβολή των αποτελεσμάτων σε 4 υπηρεσίες.

«Μετά από 20-22 ώρες εξαντλητικής εργασίας, μονογραφες παντού, ένα σωρό βιβλία μερικά και ολικά, τηλεγραφήματα, εις διπλούν, τριπλούν, πενταπλουν, αποστολή tablet για να λάβουν γρήγορα γνώση δημοσιογράφοι και καναλια και στο τέλος με κλειστά μάτια, αφού καταφτάσεις μέσα στη νύχτα, για παραδοση υλικού, αρχίζει νέος γολγοθάς, όροφος τάδε, γραφείο τάδε, άλλου ο ένας, άλλου ο άλλος, με τον κάθε υπάλληλο να σου κάνει παρατηρήσεις και να μην παραλαμβάνει, επειδή λείπει η τέταρτη υπογραφή μέλους η δεν έχει μπει κάπου σφραγίδα, σαν να είναι γραφειοκρατία πιο σημαντική από την ουσία» έγραψε συνάδελφος δικηγόρος και συμπλήρωσε εύστοχα: «Τόσο άχρηστο εγχαρτο υλικό (τα βιβλία εδώ και 25 χρόνια, μόνο χρώματα αλλάζουν) και τόσες ανώφελες πράξεις, κανένας εκσυχρονισμός και κάποιο «μάζεμα-συγκέντρωση» και κάπως ετσι όλα παραμένουν ίδια..».

Αυτό θυμίζει σύγχρονη και ψηφιακή εποχή;

Κάτι πρέπει να αλλάξει και άμεσα. Έπρεπε να το ζήσω για να το καταλάβω!