Ήταν 8.28 ακριβώς, το πρωί της Δευτέρας όταν ακούστηκε από τον σταθμάρχη του Σταθμού Λαρίσης το σύνθημα για εκκίνηση της αμαξοστοιχίας IC 882 για Καλαμπάκα. Το τρένο άρχισε να κινείται αργά και σταθερά πάνω στις ράγες, προσεκτικά, ωσάν να έκανε για πρώτη φορά τέτοιο δρομολόγιο. Άλλωστε οι μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών ήταν ακόμα νωπές, σε λίγες ημέρες θα γίνουν τα μνημόσυνα των 57 επιβατών, στην πλειοψηφία τους ήταν νέοι και νέες. Τι κλίμα στο Σταθμό Λαρίσης ήταν βαρύ, αλλά δεν υπήρχε πουθενά το αίσθημα του φόβου, ότι δηλαδή αυτό που συνέβη στην αμαξοστοιχία των Τεμπών θα μπορούσε τώρα, σε αυτό το δρομολόγιο να ξανασυμβεί.

Αυτό το αίσθημα ασφάλειας το έβλεπες και στους επιβάτες, που ήταν πολλοί στην επανεκκίνηση της αμαξοστοιχίας. Τους έβλεπες να καταλαμβάνουν από νωρίς τις θέσεις τους σε όλα τα βαγόνια ακόμα και στο επίφοβο για σύγκρουση πρώτο βαγόνι. Ίσως επειδή έβλεπαν ότι στο τρένο τους ανέβηκαν ένας υπουργός που είναι το Νο2 του Μαξίμου (και πολιτικά προϊστάμενος τώρα στους σιδηρόδρομους), η ηγεσία του ΟΣΕ, οι συνδικαλιστές, ακόμα και ένας Ιταλός της Hellenic Train. Θα ταξίδευαν όλοι μαζί με μειωμένη ταχύτητα, με δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, με συνοδούς, με μειωμένη ταχύτητα που δεν θα ξεπερνούσε τα 100 χιλιόμετρα (αν και στην περισσότερη ώρα θα έτρεχαν με 80 χιλιόμετρα).

(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Άκουσαν και τις δηλώσεις Γεραπετρίτη μπροστά από τις κάμερες, φάνηκαν πως ηρέμησαν. Βεβαίως δεν γνώριζαν ότι ο κ. Γεραπετρίτης θα κατέβαινε από το τρένο σε λίγο, στον νομό Βοιωτίας, κοντά στην Τανάγρα, στην Οινόη που στην αρχαιότητα αποτελούσε τόπο δράσης των Φρυκτωρών για τη μετάδοση σημάτων καπνού. Αλλά αυτό ήταν μια μικρολεπτομέρεια. Σημασία είχε και το ταξίδι αλλά και ο προορισμός για την Καλαμπάκα. Ήταν όμως δικαιολογημένος. Θα κατέβαινε από το τρένο και θα πήγαινε κατευθείαν στο αεροδρόμιο για πτήση στο Παρίσι, όπου με εντολή πρωθυπουργού θα ζητούσε βοήθεια από τους γαλλικούς σιδηροδρόμους πώς να εκσυγχρονίσουν τους ελληνικούς.

Συναισθηματικά φορτισμένο αυτό το πρωϊνό ήταν και για τα στελέχη και τους εργαζόμενους του ΟΣΕ την ώρα που μπήκαν στις ράγες του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη τα πρώτα τρένα μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Πιο μπροστά και από το πρώτο βαγόνι στο μηχανοστάσιο, εγκαταστάθηκε ο υπουργός, αλλά και ο CEO του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.

Όσοι τον πρόσεξαν, όταν άνοιγε για λίγο το παραθυράκι του μηχανοστασίου, τον έβλεπαν δακρυσμένο, ήταν συγκινημένος και το έδειχνε. Μια ζωή άλλωστε στα τρένα για αυτόν ήταν σημαντικό που ξεκίνησε και πάλι το τρένο μετά από τέτοια τραγωδία που είχε συμβεί. Μαζί με τον υπουργό βρίσκονταν και τα μέλη του ΔΣ του ΟΣΕ και οι συνδικαλιστές.

Όλα κυλούσαν ήσυχα στις ράγες, κανένα πρόβλημα, το τρένο έτρεχε εκείνη την ώρα με 80 χιλιόμετρα όταν εισήλθε στην πρώτη σήραγγα, στη σήραγγα Αγίων Αναργύρων. Αμέσως ο υπουργός ζήτησε να γίνει χρήση του GSMR, της ειδικής συχνότητας, ώστε να ελέγξει ότι μπορεί να υπάρξει επικοινωνία ακόμα και μέσα σε μία σήραγγα μήκους 2,5 χιλιομέτρων. Ο υπουργός πήρε τη συσκευή και ζήτησε να μιλήσει με τους σταθμάρχες της Θεσσαλονίκης. Η επικοινωνία ήταν άψογη κάτι που σήμαινε πως πουθενά σε όλη τη διαδρομή δεν θα υπήρχαν πλέον νεκρά σημεία επικοινωνίας.

Μέσα στο μηχανοστάσιο δεν έγινε καμία συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας, αυτά τα εξετάζει η Δικαιοσύνη. Έγινε όμως συζήτηση για το πώς θα αυξηθούν περισσότερο τα μέτρα ασφαλείας, γιατί η υπόσχεση να μην ξανασυμβεί τέτοια τραγωδία, θα πρέπει στο ακέραιο να τηρηθεί. Έγινε συζήτηση για το πώς θα γίνουν νέα έργα, ότι αυτό που επείγει να εγκατασταθεί στα τρένα είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης, δηλαδή όταν και όποτε υπάρξει κίνδυνος σύγκρουσης το τρένο να σταματά αυτόματα.

Ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε στις κάμερες: «Στόχος μας είναι να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο που θα αναπτυχθεί και θα είναι από τους κορυφαίους της Ευρώπης. Είναι χρέος μας προς τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών. Ο σιδηρόδρομος θα γίνει μέσο ασφαλές που θα εξυπηρετεί την κοινωνία».

Την προσεχή Παρασκευή (7 Απριλίου), εντάσσονται στο πρόγραμμα το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λειανοκλάδι-Αθήνα. Την Μεγάλη Τρίτη (11 Απριλίου) προστίθεται στα δρομολόγια, το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Παράλληλα θα ανακοινωθούν εντός των ημερών τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.