«Αναμενόμενη» χαρακτήρισε την προφυλάκιση του σταθμάρχη της Λάρισας  ο συνήγορός του, αμέσως μετά το πέρας της μαραθώνιας απολογίας του εντολέα του,  ενώπιον της ανακρίτριας Λάρισας για την τραγική υπόθεση της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη  που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους,

«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι», εξήγησε ο συνήγορός του Στέφανος Παντζαρτζίδης.

«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος ως εκ των υπαιτίων. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» συμπλήρωσε ο δικηγόρος του σταθμάρχη,  και συνέχισε:

«Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.

Η μαραθώνια απολογία των 7,5 ωρών

Ο 59χρονος σταθμάρχης είχε μεταφερθεί από νωρίς το πρωί του Σαββάτου στο δικαστικό μέγαρο, όμως η διαδικασία διεκόπη πριν ξεκινήσει, λόγω τεχνικού θέματος. Περίπου στις 14:00 κλήθηκε να μπει στο γραφείο της ανακρίτριας για να ξεκινήσει η απολογία του.

Κρίθηκε προφυλακιστέος για την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών από την οποία αλλά και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Που θα στραφεί τώρα η δικαστική έρευνα

Ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος και εποπτεύει την κυρία ανάκριση, έχει ζητήσει να στραφούν οι έρευνες στην αναζήτηση όλων των δεδομένων αναφορικά με το γιατί ο άπειρος σταθμάρχης Λάρισας βρέθηκε να κρατά μόνος του, επί τέσσερις ημέρες,  έναν ιδιαίτερα νευραλγικό σταθμό,  αυτόν της Λάρισας, από όπου η διέλευση των τρένων είναι ιδιαίτερα συχνή και εξυπηρετεί χιλιάδες κόσμου, πολύ περισσότερο δε κατά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, περίοδο κατά την οποία η μετακίνηση των πολιτών είναι  ιδιαιτέρως μεγάλη.

Ανοίγει νέος κύκλος μαρύρων

Σε μια προσπάθεια να σχηματιστεί μια σαφέστερη εικόνα για τις συνθήκες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κληθούν για να δώσουν εξηγήσεις στις Αρχές πολλά και  διαφορετικά πρόσωπα.

Η τροχαία της Λάρισας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα είχε λάβει καταθέσεις τόσο από τον σταθμάρχη που στη συνέχεια συνελήφθη και προφυλακίστηκε, από ένα ακόμη υπάλληλο βάρδιας του ΟΣΕ και έναν εκπρόσωπο της Hellenic Trrain.

Ο νέος κύκλος καταθέσων  δεν θα περιοριστεί μόνο σε αυτά που έχουν εμπλοκή στις ενέργειες που έγιναν κατά τις κρίσιμες ώρες πριν το δυστύχημα, αλλά θα αφορά και πρόσωπα που γνωρίζουν τις παθογένειες του κλάδου και είχαν πολλές φορές προειδοποιήσει για επικίνδυνες αστοχίες στη λειτουργία του σιδηρδρομικού δικτύου.

Έτσι, το πιθανότερο είναι ότι η ανάκριση θα καλέσει προς εξέταση στελέχη του σιδηρόδρομου που συνδέονται με τη λειτουργία του δικτύου τα τελευταία 20 χρόνια, οπότε και προμηθεύτηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας τα οποία όμως ποτέ δεν εγκαταστάθηκαν.

Οι  δικαστιές Αρχές θα εξετάσουν υπογεγραμμένες συμβάσεις για την αγορά και τοποθέτηση των τεχνικών βοηθημάτων, ενώ είναι πιθανό να οριστούν και πραγματογνώμονες με τη συνδρομή των οποίων θα διενεργηθούν αυτοψίες σε όλο το μήκος του σιδηροδρόμου, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθούν τυχών κρίσιμες παραλήψεις.

Από την ανάκριση δεν αποκλείεται να κληθούν να καταθέσουν ως μάρτυρες ακόμη και πολιτικά πρόσωπα.  

Το ιστορικό της πρόσληψης του σταθμάρχη Λάρισας

Ο σταθμάρχης είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.

Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022,  κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις Σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.

Έτσι, επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022 καθώς  δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.

Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.