Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Η μεγάλη επιστροφή

Πλούσιο και φέτος το πρόγραμμα του ΦΚΘ (4-14 Νοεμβρίου) που γιορτάζοντας τα 62 του χρόνια, πραγματοποιείται και πάλι στο φυσικό του χώρο: την κινηματογραφική αίθουσα

Η Λεά Σεϊντού σε σκηνή από την ταινία «Deception» που θα κάνει πρεμιέρα στο 62ο ΦΚΘ

Mε την πανελλήνια πρώτη προβολή της ταινίας «Το γεγονός» της Οντρέ Ντιγουάν, που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας θα αρχίσει την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου το φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το οποίο δέκα ημέρες αργότερα, την Κυριακή, 14 Νοεμβρίου, θα ολοκληρωθεί με την απονομή των βραβείων και την πρεμιέρα της ταινίας «Paris, 13th District» του Ζακ Οντιάρ.

 

Και οι δύο ταινίες θα διανεμηθούν αργότερα, εμπορικά στις αίθουσες κάτι που θα συμβεί με αρκετές οι οποίες θα κάνουν την πρεμιέρα τους στο φεστιβάλ: «The Power of the Dog» της Τζέιν Κάμπιον με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, «Deception» του Αρνό Ντεπλεσέν με την Λεά Σεϊντού, «Benedetta» του Πολ Βερχόφεν με τις Βιρζινί Εφιρά και Δάφνη Πατακιά, «Cmon Cmon» του Μικ Μιλς με τον Χοακίν Φίνιξ και «Sundown» του Μισέλ Φράνκο με τον Τιμ Ροθ και την Σαρλότ Γκενσμπούρ.    

 

Το φεστιβάλ εφέτος  επιστρέφει «σπίτι του,  στο φυσικό του χώρο, τις κινηματογραφικές αίθουσες: τις  Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας της πλ. Αριστοτέλους, στις Σταύρος Τορνές, Τζον Κασσαβέτης, Φρίντα Λιάππα και Τόνια Μαρκετάκη του Λιμανιού Θεσσαλονίκης καθώς επίσης στο Μακεδονικόν, στο κέντρο της πόλης

 

Θυμίζουμε ότι πηγή έμπνευσης του εφετινού Φεστιβάλ είναι το διαχρονικό αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ «Ο κανόνας του παιχνιδιού», το οποίο εκτός από το ότι θα προβληθεί σε νέα κόπια, λειτουργεί ως πυξίδα έμπνευσης για δέκα νέους εικαστικούς, προκειμένου να φιλοτεχνήσουν ισάριθμα έργα που θα φιλοξενηθούν στην έκθεση του Φεστιβάλ.

 

Η έκθεση θα πραγματοποιήσει τα εγκαίνιά της στις 6 Νοεμβρίου, στον πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό, στην προβλήτα Α, στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Μετά την ολοκλήρωση του Φεστιβάλ, η έκθεση θα ταξιδέψει στην Αθήνα, όπου θα φιλοξενηθεί στον χώρο του The Project Gallery.

 

Επίσης, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, «κορμός» του εφετινού Φεστιβάλ είναι ένα μεγάλο αφιέρωμα στην τέχνη του μοντάζ. Θα πραγματοποιηθούν masterclasses με εκλεκτούς ομιλητές από τον χώρο του μοντάζ (τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό) ενώ το Φεστιβάλ παραχωρεί carte blanche για όλους τους προσκεκλημένους ώστε να παρουσιάσουν μια ταινία της επιλογής τους στο κοινό.

 

Οι καλεσμένοι του Φεστιβάλ από το εξωτερικό είναι ο Ραούλ Μόρα, μοντέρ της σειράς «La casa de papel», το δίδυμο των Άνε Εστερούντ και Γιάνους Μπιλέσκοφ Γιάνσεν, μοντέρ στο «Άσπρο πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ (Οσκαρ Διεθνούς ταινίας εφέτος), ο Ρολάντ Βάις, που έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Μάρτιν Σκόρσεζε, ο Άνγκ Λι και ο Μάικλ Μουρ και η Κλερ Άθερτον, μόνιμη συνοδοιπόρος της αξέχαστης Σαντάλ Άκερμαν.

 

Από τον ελληνικό χώρο, το Φεστιβάλ θα τιμήσουν με την παρουσία τους ο, μοντέρ του Γιώργου Λάνθιμου και υποψήφιος για Οσκαρ για τη δουλειά του στην ταινία «Η ευνοούμενη», Γιώργος Μαυροψαρίδης, καθώς και οι Πάνος Βουτσαράς, Γιάννης Χαλκιαδάκης και Λάμπης Χαραλαμπίδης, οι οποίοι έχουν συλλέξει βραβεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

Παράλληλα, στο πλαίσιο του αφιερώματος θα βραβευτεί με τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο η μοντέζ Δέσπω Μαρουλάκου, μια γυναίκα που έσπασε τα στερεότυπα και εδραιώθηκε στον ανδροκρατούμενο χώρο του μοντάζ ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’70.

 

Ως γνωστόν, εδώ και αρκετά χρόνια, το ΦΚΘ δίνει σημασία στο αναπτυξιακό κομμάτι του με ένα πρόσωπο της δημοσιότητας στον ρόλο του πρέσβη της Αγοράς. Εφέτος, ο κλήρος έπεσε στον Φώτη Σεργουλόπουλο ο οποίος έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος πριν από την καριέρα του στην τηλεοπτική ψυχαγωγία. Ως υπεύθυνος μιας σειράς podcast όπου παρουσιάζει πορτρέτα ανθρώπων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ο Φ. Σεργουλόπουλος τον περασμένο Μάρτιο συμμετείχε σε masterclass για τα podcast που διοργάνωσε διαδικτυακά το 23o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk