Μια μικρή startup επιχείρηση που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προερχόμενη από τη Γερμανία, εκδήλωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα. Υπεγράφησαν μάλιστα και μνημόνια συνεργασίας με την κυβέρνηση και ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα που προβλέπει ότι η τελική συμφωνία θα επέλθει σε έξι μήνες και η κατασκευή του εργοστασίου θα ολοκληρωθεί εντός δύο ετών.

Δεν πρόκειται για κανένα μεγαθήριο όπως η Mercedes ή η BMW. Παράγει ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να μεταφέρει έως τέσσερα άτομα με αυτονομία ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας από 120 έως 180 χιλιόμετρα και τιμές που κινούνται μεταξύ  16.000 και 20.000 ευρώ. Θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ για να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής 30.000 αυτοκίνητα ετησίως. Στη μονάδα θα απασχολούνται 1.000 άτομα.

Τέτοιες επενδύσεις πρέπει να προσελκύσει η Ελλάδα. Τις λεγόμενες greenfield investments που δημιουργούν από το μηδέν ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και προσλαμβάνουν εκατοντάδες εργαζομένους.

Το business plan της γερμανικής εταιρείας είναι να παράγει  συνολικά 100.000 αυτοκίνητα ετησίως δεδομένου ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτάσει το 2030 τις 245.000.000 μονάδες από 9.000.000 το 2019. Τα 30.000 από αυτά θέλει να τα φτιάχνει στην Ελλάδα, γιατί η χώρα μας της παρέχει την ασφάλεια μιας χώρας της ΕΕ, της δίνει κίνητρα και υποσχέσεις για γρήγορες διαδικασίες και κυρίως της προσφέρει αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος. Αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα της Ελλάδας.

Σε αυτό το ανθρώπινο δυναμικό στηρίχθηκε και η επένδυση της Microsoft για τη δημιουργία data center στην Αττική, της φαρμακοβιομηχανίας Pfizer για κέντρο καινοτομίας στη Θεσσαλονίκη ή της VW στην Αστυπάλαια για το πρώτο «πράσινο» νησί με ενεργειακή αυτονομία. Η αλήθεια είναι πως έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας ως προς την προσέλκυση επενδύσεων. Ολα τα παραπάνω παραδείγματα όμως αποτελούν μικρά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και δημιουργούν προσδοκίες για το μέλλον.