To μπλακ άουτ που υπέστησαν υπηρεσίες ταχυμεταφορών και ηλεκτρονικά καταστήματα αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες προδίδει αδυναμία «ανάγνωσης» των νέων δεδομένων και της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Και εάν στο πρώτο πανδημικό κύμα η αγορά πιάστηκε εξαπίνης, το δεύτερο ήταν σχεδόν βέβαιο και αναμενόμενο.
Οι εν λόγω επιχειρήσεις όφειλαν να έχουν προετοιμαστεί καταλλήλως προχωρώντας στις απαιτούμενες επενδύσεις τόσο σε προσωπικό, όσο και σε υλικοτεχνική υποδομή.
Οι δικαιολογίες που προβάλλονται από μερίδα της αγοράς, προκειμένου να εξηγήσουν δυσλειτουργίες, πολυήμερες καθυστερήσεις και εν τέλει την ταλαιπωρία του καταναλωτικού κοινού ακούγονται ως προφάσεις εν αμαρτίαις.
Ενας επιχειρηματίας οφείλει να αφουγκράζεται τα μηνύματα των καιρών και να προετοιμάζεται καταλλήλως.
Η έλευση του δεύτερου κύματος ήταν σχεδόν βέβαιη, ενώ ήδη από την άνοιξη παρατηρήθηκε ραγδαία αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς και έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η τάση αυτή κυοφορείτο πολύ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας στη χώρα μας, ενώ στο εξωτερικό ήταν ήδη παγιωμένη συνήθεια και μέρος της καθημερινότητας.

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο πρέπει, έστω και την ύστατη ώρα, να επανεξετάσουν στόχους και στρατηγικές λαμβάνοντας υπ΄ όψιν ότι η εξοικείωση και η προτίμηση των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές «ήρθε για να μείνει».