Μόλις λίγες ημέρες έχουν απομείνει για το ντεμπούτο της στο λονδρέζικο Γουέστ Εντ. Ο λόγος για την Εμίλια Κλαρκ, διάσημη στα πέρατα του κόσμου ως Ντενέρις Ταργκάριεν στο «Game of Thrones», η οποία από τις 11 Μαρτίου έως τις 30 Μαΐου θα υποδύεται τη Νίνα, την εμβληματική ηρωίδα του Τσέχοφ από το έργο «Ο γλάρος», σε μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού θεατρικού σε απόδοση της Ανια Ράις και σε σκηνοθεσία του Τζέιμι Λόιντ. Ολα αυτά στο Playhouse Theatre, εκεί όπου μέχρι πριν από λίγο καιρό ο κινηματογραφικός Τζέιμς Μακ Αβόι έπαιζε τον Σιρανό ντε Μπερζεράκ. Η Κλαρκ θα παραδώσει τη σκυτάλη στην Τζέσικα Τσαστέιν που αναμένεται από τον προσεχή Ιούνιο να συναρπάσει τους βρετανούς θεατρόφιλους με την ερμηνεία της ως Νόρα στο «Κουκλόσπιτο» του Ιψεν. Η 33χρονη με το πλατύ, μεταδοτικό χαμόγελο ήταν πρόσφατα καλεσμένη σε δημοφιλή ραδιοφωνική εκπομπή προκειμένου να προωθήσει την επικείμενη παράστασή της και όταν τη ρώτησαν αν κατάφερε να κλέψει κανένα ενθύμιο από τα γυρίσματα της σειράς που την ανέδειξε σε σταρ απάντησε πως η ίδια ήταν πολύ καλό κορίτσι, όμως τα περασμένα Χριστούγεννα ο αδελφός της, εικονολήπτης που πέρασε από το επιτελείο του τηλεοπτικού φαινομένου, της έκανε δώρο μια σημαία των Ταργκάριεν την οποία είχε καταφέρει να φυγαδεύσει από το σετ. Εκείνη συγκινήθηκε και ξέσπασε σε κλάματα, γιατί έως τότε της είχαν χαρίσει μόνο κάποια από τις χαρακτηριστικές περούκες ή από τα παλτό που φορούσε στη σειρά.

Η Εμίλια Ιζομπελ Γιουφίμια Ρόουζ Κλαρκ γεννήθηκε στο Λονδίνο τον Οκτώβριο του 1986. Ο πατέρας της ήταν τεχνικός ήχου στο θέατρο, ενώ η μητέρα της είναι υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικής στον τομέα του μάρκετινγκ. Ηξερε από πολύ μικρή ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός και ως μαθήτρια συμμετείχε σχεδόν σε όλες τις παραστάσεις του σχολείου της. Πήγε σε δραματική σχολή και προτού καλά-καλά αποκτήσει ιδιαίτερη επαγγελματική εμπειρία πέρασε από οντισιόν για να αντικαταστήσει την ηθοποιό που είχε επιλεγεί αρχικά για τον ρόλο της Ντενέρις στην τηλεοπτική σειρά φαντασίας «Game of Thrones», βασισμένη στην επιτυχημένη σειρά μυθιστορημάτων του Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν «Το τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου». Οι δημιουργοί τη λάτρεψαν, της πρόσφεραν αμέσως τη δουλειά και της είπαν ότι θα έπρεπε να πλάσει τον χαρακτήρα ως έναν συνδυασμό του Ναπολέοντα, της Ιωάννας της Λωρραίνης και του Λόρενς της Αραβίας. Η επιτυχία σχεδόν δεν είχε προηγούμενο, η Κλαρκ έγινε αστέρι πρώτου μεγέθους και για οκτώ σεζόν καθήλωσε πλήθη τηλεθεατών σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο ρόλος της Θυελλογέννητης, Ακαυτης, Μητέρας των Δράκων ξεκινούσε ως φοβισμένο κοριτσάκι για να εξελιχθεί σε ατρόμητη, δυναμική γυναίκα και την ανέδειξε σε οικουμενικό φεμινιστικό είδωλο. Φημολογείται πως για τον τελευταίο κύκλο αμειβόταν με περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια για κάθε ένα από τα έξι επεισόδια.

Μάχη για τη ζωή

Πίσω ωστόσο από την καταξίωση κρυβόταν μια επώδυνη προσωπική ιστορία. Τον Μάρτιο του 2019 η Κλαρκ αποκάλυψε με ένα καλογραμμένο κείμενο που δημοσιεύθηκε στο έγκριτο περιοδικό «The New Yorker» με τίτλο «Μια μάχη για τη ζωή μου» πως έχει χειρουργηθεί δύο φορές, το 2011 και το 2013, για εγκεφαλικό ανεύρυσμα και πως για αυτό ίδρυσε τη φιλανθρωπική οργάνωση SameYou η οποία παρέχει οικονομική και ψυχολογική στήριξη σε ασθενείς που έχουν περάσει την ίδια ή παρόμοια περιπέτεια. Την πρώτη φορά που ήρθε αντιμέτωπη με αυτό το σοβαρό πρόβλημα υγείας βρισκόταν στο γυμναστήριο. Είχε τελειώσει τα γυρίσματα του πρώτου κύκλου του «Game of Thrones» και έκανε καθημερινά προπονήσεις για να βρίσκεται σε καλή φόρμα. Ενας οξύς πόνος στο κεφάλι την ανάγκασε να επιστρέψει στα αποδυτήρια όπου σχεδόν λιποθύμησε. Τη μετέφεραν στο νοσοκομείο. Η διάγνωση ήταν ταχεία και δυσοίωνη: υπαραχνοειδής αιμορραγία, ένας θανατηφόρος τύπος αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου. Υποβλήθηκε αμέσως σε επέμβαση διάρκειας τριών ωρών που απέτρεψε τα χειρότερα. Οταν συνήλθε πονούσε φρικτά, όμως ήταν ζωντανή. Κατά το στάδιο της ανάρρωσης το τραύμα που βίωσε ο εγκέφαλος την οδήγησε σε μερική απώλεια μνήμης και γλωσσικών ικανοτήτων. Επαθε πανικό. Η περιγραφή της είναι συγκλονιστική: «Είμαι ηθοποιός, πρέπει να θυμάμαι τις ατάκες μου και τώρα δεν μπορούσα καν να θυμηθώ το όνομά μου. Στις χειρότερες στιγμές μου ζήτησα από τους γιατρούς να με αφήσουν να πεθάνω. Η δουλειά μου, το όνειρο που είχα ανέκαθεν για τη ζωή μου, βασίζεται στη γλώσσα, την επικοινωνία. Χωρίς αυτά ήμουν χαμένη».

Εναν μήνα μετά την εισαγωγή της η Εμίλια Κλαρκ πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο. Λίγο καιρό αργότερα έπρεπε να κάνει το publicity tour και να ξεκινήσει την προετοιμασία για την επιστροφή της στα πλατό των γυρισμάτων της δεύτερης σεζόν. Η καθημερινότητά της ήταν φοβερά δύσκολη. Επαιρνε μορφίνη για να καταφέρει να αντιμετωπίσει τους ασύλληπτους πόνους, ένιωθε συνεχώς κουρασμένη, ζούσε με έναν διαρκή φόβο ότι όλα θα μπορούσαν να τελειώσουν ανά πάσα στιγμή. Το 2013, αφού είχε γυριστεί και ο τρίτος κύκλος του «Game of Thrones» η όμορφη ηθοποιός πρωταγωνίστησε ως Χόλι Γκολάιτλι σε μια θεατρική μεταφορά του «Πρωινού στα Τίφανις» στο Μπρόντγουεϊ. Η παράσταση δεν έτυχε θερμής ανταπόκρισης και έριξε γρήγορα αυλαία. Μερικές ημέρες μετά η Κλαρκ υποβλήθηκε για πολλοστή φορά σε εξετάσεις. Δυστυχώς ένα δεύτερο ανεύρυσμα που είχε εντοπιστεί κατά την πρώτη της νοσηλεία έχει διπλασιαστεί σε μέγεθος και έπρεπε να χειρουργηθεί. Η επέμβαση που θεωρούνταν περίπου ρουτίνας δεν ήταν επιτυχημένη και χρειάστηκε νέο χειρουργείο. Αυτή τη φορά θα άνοιγαν το κρανίο της για να αντιμετωπίσουν την αιμορραγία. Η αποκατάσταση της υγείας της, ο μήνας που χρειάστηκε να περάσει πάλι στο νοσοκομείο, υπήρξε η χειρότερη περίοδος της ζωής της. Πονούσε αφόρητα και πάθαινε κρίσεις πανικού. Παρ’ όλα αυτά τα κατάφερε. Επιβίωσε και θριάμβευσε.

Μετά την Ντενέρις

Τα χρόνια που ακολούθησαν την έκρηξη του φαινομένου «Game of Thrones» η Εμίλια Κλαρκ προσπάθησε να εξαργυρώσει στη μεγάλη οθόνη την εκ της τηλεόρασης αναγνωρισιμότητά της, χωρίς κάποιο πραγματικά αξιοσημείωτο αποτέλεσμα. Συμπαθητική ήταν η παρουσία της στο ερωτικό δράμα «Πριν έρθεις εσύ» (2016), όπου συμπρωταγωνίστησε με τον Σαμ Κλάφλιν, ενώ σίγουρα μετρούν στο βιογραφικό της η συμμετοχή της στην εμπορική επιτυχία «Εξολοθρευτής: Γένεσις» (2015) και στο κινηματογραφικό σύμπαν του Πολέμου των Aστρων στο φιλμ «Solo: A Star Wars Story» (2018). Πρόσφατα είχε τον κεντρικό ρόλο στις ταινίες «Above Suspicion» (2019) και «Last Christmas» (2019), πλάι σε αρκετά γνωστά ονόματα του χώρου. Αυτή την περίοδο εξετάζει διάφορα πρότζεκτ, κυρίως μέσα από την εταιρεία παραγωγής που έχει ιδρύσει και η οποία λέγεται Magical Thinking Pictures Limited. Στις αρχές της χρονιάς ανακοινώθηκε δημοσίως μια πολύ σημαντική συνεργασία της, ότι θα γινόταν η πρώτη παγκόσμια πρέσβειρα της Clinique, της αμερικανικής φίρμας ειδών περιποίησης, καλλυντικών, προϊόντων μακιγιάζ και αρωμάτων. Η ίδια απολαμβάνει αυτές τις προβεβλημένες αρμοδιότητες και ορκίζεται ότι χρησιμοποιούσε τη σειρά προϊόντων Clinique iD πολύ προτού υπογράψει το χρυσό της συμβόλαιο. Σίγουρα βαρύνοντα ρόλο στην τελική επιλογή της έπαιξαν και οι περισσότεροι από 27,2 εκατομμύρια followers που μετρά ο λογαριασμός της στο Instagram.

Πρόκειται πάντως για δηλωμένη φεμινίστρια, η οποία απέρριψε μάλιστα τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις «50 αποχρώσεις του γκρι» εξαιτίας των υπερβολικά πολλών ερωτικών σκηνών. Επίσης είχε ταχθεί εναντίον του Brexit – μάλιστα την περίοδο του δημοψηφίσματος έχασε τον πατέρα της, δηλώνοντας αργότερα πως αυτά τα δύο γεγονότα την έκαναν να νιώσει ότι έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της και να αναθεωρήσει τις αξίες της. Για την προσωπική της ζωή δεν γνωρίζουμε πολλά. Είχε σίγουρα σχέση με τον σκηνοθέτη Τσάρλι Μακ Ντάουελ, τον ηθοποιό Τζάι Κόρτνεϊ και τον Σεθ Μακ Φάρλαν, δημιουργό της καταπληκτικής κωμικής σειράς «Family Guy», ενώ φημολογείται ότι είχε έρθει επίσης πολύ κοντά με τον Τζέιμς Φράνκο και τον Τζάρεντ Λίτο. Στη φάση που βρίσκεται τώρα μοιάζει ήρεμη, ξεκούραστη και κατασταλαγμένη. Στις συνεντεύξεις της δηλώνει πως το μυαλό και η ψυχή της χρειάζονταν ένα διάλειμμα από το «Game of Thrones», όσο κι αν της λείπει, και ξεκαθαρίζει ότι ο μόνος κριτής του εαυτού της είναι η ίδια: «Οταν βασίζεσαι στους άλλους για να αποκτήσεις αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τότε εκείνοι ορίζουν τελικά τι είναι επιτυχία και τι αποτυχία για εσένα. Προτιμώ όλα αυτά να τα ορίζω εγώ».