• Αναζήτηση
  • Έρχεται το «Εγχειρίδιο Ανάπτυξης Πράσινων Πόλεων»

    «Πρασίνισμα» των μεταφορών με προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και επέκταση της χρήσης προηγμένων βιοκαυσίμων προωθεί η κυβέρνηση

    «Πρασίνισμα» των μεταφορών με προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και επέκταση της χρήσης προηγμένων βιοκαυσίμων προωθεί η κυβέρνηση.

    Σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο 3ο Ecomobility Conference που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του ECOFEST, η Διυπουργική Επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης σχεδιάζει τις νομοθετικές παρεμβάσεις που απαιτούνται για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης, οι οποίες αναμένεται να παρουσιαστούν εντός εξαμήνου.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, το ένα τρίτο των λεωφορείων που θα αγοραστούν για τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα είναι ηλεκτρικά. Επίσης, όπως υποστήριξε ο κ. Χατζηδάκης, «επιδιώκουμε να χρησιμοποιήσουμε κοινοτικούς πόρους όπως το ΕΣΠΑ, ώστε να δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα που θα ενεργοποιήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία κυρίως για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης, αρχικά σε καίρια σημεία όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και αεροδρόμια».

    Ηλεκτροκίνηση στα νησιά και στις πόλεις

    Ο κ. Χατζηδάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες σύνδεσης της τουριστικής βιομηχανίας με την ηλεκτροκίνηση. Όπως σημείωσε, αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η “καθαρή μετακίνηση”, εκεί όπου οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και άρα τα ηλεκτρικά οχήματα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters) δεν έχουν να αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα της αυτονομίας.

    Αναφέρθηκε επίσης και στην πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκπόνηση του εγχειριδίου για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων, που αποσκοπεί να καθοδηγήσει τους δήμους στην αναζήτηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, προκειμένου να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση τόσο στις δημοτικές συγκοινωνίες, όσο και στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και στις υποδομές φόρτισης.

    30 εκατ. στους δήμους της Αττικής

    Οι δήμοι της Αττικής θα έχουν πάντως και την οικονομική στήριξη του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Πατούλη, ο οποίος στο πλαίσιο του ECOFEST επεσήμανε ότι υπάρχουν διαθέσιμα 30 εκατ.ευρώ, ως «τυράκι» για τους Δήμους, προκειμένου να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση και τη δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Ο κ. Χατζηδάκης, πρόσθεσε ότι σχεδιάζονται τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα και τις δημοτικές συγκοινωνίες.

    Όσον αφορά στις φιλόδοξες δεσμεύσεις της κυβέρνησης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) σχετικά με την ηλεκτροκίνηση – αν υλοποιηθούν ένα στα τρία αυτοκίνητα μετά το 2030 στην Ελλάδα θα είναι ηλεκτροκίνητα – , ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ, καθηγητής κ. Κώστας Ανδριοσόπουλος ανέφερε ότι, οι τεχνολογίες αλλάζουν και σε πέντε χρόνια μπορεί να μην ακούγονται τόσο φιλόδοξα τα συγκεκριμένα σχέδια. Σημείωσε επίσης, ότι πέρα από τα όποια οικονομικά ή φορολογικά κίνητρα θεσπιστούν για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να εμπεδωθεί από τους πολίτες ότι απαιτείται αλλαγή φιλοσοφίας και τρόπου ζωής.

    Η γνωμοδότηση της ΡΑΕ

    Από την πλευρά του ο κ. Ιωάννης Αναγνωστόπουλος από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ανέφερε ότι ο Ρυθμιστής έχει ήδη γνωμοδοτήσει πριν έναν χρόνο για το μοντέλο ανάπτυξης δημοσίων προσβάσιμων υποδομών φόρτισης προτείνοντας την εφαρμογή ενός ανταγωνιστικού μοντέλου αγοράς πιλοτικά για δύο, τρία έτη, ώστε να αξιολογηθεί. Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η ανάπτυξή του προτείνονται ανοιχτοί διαγωνισμοί για την ανάπτυξη και την εκμετάλλευση των υποδομών. Εάν δεν προχωρήσει ούτε το δεύτερο βήμα τότε μπορεί να ανατεθεί στον διαχειριστή του δικτύου η ανάπτυξη και διαχείριση των σημείων επαναφόρτισης. Επίσης ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση έχει αξία μόνο αν η ενέργεια που θα καταναλώνεται στις μεταφορές παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.

    Τα προηγμένα βιοκαύσιμα

    Σχετικά με τα βιοκαύσιμα ο υπουργός τόνισε ότι διερευνώνται σενάρια αύξησης των ποσοστών υποχρεωτικής πρόσμιξης στα συμβατικά καύσιμα και επέκτασης της χρήσης τους πέραν των αυτοκινήτων. Ανέφερε δε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει βασικό παράγοντα στο μέλλον της ενέργειας, με τη διοχέτευσή του – εκτός των άλλων – και στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος είναι η αναμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου για το βιοντίζελ σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πολιτική προώθησης των προηγμένων βιοκαυσίμων και τον περιορισμού των συμβατικών.

    CNG και LNG

    Για τον τομέα του φυσικού αερίου, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι θα προωθηθεί η χρήση συμπιεσμένου αερίου (CNG) στα ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου αερίου (LNG) στα βαρέα οχήματα και τη ναυτιλία. Άλλωστε, ο εθνικός σχεδιασμός έως το 2030 προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου οκτώ σταθμών ανεφοδιασμού LNG και 55 CNG. Σήμερα υπάρχουν μόλις 15 σταθμοί ανεφοδιασμού CNG, ενώ η γειτονική Βουλγαρία πάνω από 100.

    Ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ, καθηγητής κ. Κώστας Ανδριοσόπουλος, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ανέφερε ότι η κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού CNG περιλαμβάνεται στο επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας ενώ ο ΔΕΣΦΑ προχωρά στην κατασκευή υποδομών για χρήση LNG σε βαρέα οχήματα.

  • To 2009 η Άνγκελα Μέρκελ παρουσιάζει ένα νέο πρόσωπο στο υπουργικό συμβούλιο, προκαλώντας το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης: ο Νόρμπερτ Ρέτγκεν, βουλευτής από τα 29 του, αναλαμβάνει το υπουργείο Περιβάλλοντος σε ηλικία 44 ετών, ενόψει κρίσιμων διαβουλεύσεων στη Σύνοδο της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή. Τα γερμανικά ΜΜΕ υπενθυμίζουν ότι είναι "έμπιστος" της Άνγκελα Μέρκελ. Η εβδομαδιαία εφημερίδα DIE ZEIT διερωτάται (και αργότερα επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις), μήπως η ανάθεση του συγκεκριμένου υπουργείου στον Ρέντγκεν σηματοδοτεί στροφή της Μέρκελ προς την "πράσινη" ατζέντα. Κάποιοι θυμούνται ότι η ίδια η καγκελάριος είχε αναλάβει το υπουργείο Περιβάλλοντος στα 40 της, βάζοντας υποθήκη για ανώτερα αξιώματα. Μήπως το ίδιο συμβαίνει με τον Νόρμπερτ Ρέτγκεν; Φωτογραφία από τις παλιές, καλές εποχές: προεκλογικές μπύρες με την Άνγκελα Μέρκελ Φωτογραφία από τις παλιές, καλές εποχές: προεκλογικές μπύρες με την Άνγκελα Μέρκελ Την εποχή που η Μέρκελ συνοδεύεται από το παρατσούκλι Mutti ("η μαμά"), ο Ρέτγκεν αποκτά το δικό του παρατσούκλι Mutti's Klügster ("το πιο έξυπνο παιδί της μαμάς"). Ο νέος υπουργός γίνεται αντιπρόεδρος του κυβερνώντος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU). Όλα δείχνουν ότι βάζει πλώρη για πιο σημαντικές αποστολές. Αλλά όλα αλλάζουν τον Μάιο του 2012, όταν αποχωρεί αιφνιδιαστικά από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Για την ακρίβεια, εκπαραθυρώνεται με έναν τρόπο ασυνήθιστο στην ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας: Η καγκελάριος καλεί τους δημοσιογράφους για μία έκτακτη ανακοίνωση και τους λέει ότι "παρακάλεσε" τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Γερμανίας να "απαλλάξει από τα καθήκοντά του" τον κ.Ρέτγκεν. Τί είχε προηγηθεί; Μία οδυνηρή ήττα στις τοπικές εκλογές της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας με τον Ρέντγκεν να παίρνει μόλις 26% και στη συνέχεια μία ιδιαίτερη συνάντηση ανάμεσα στην καγκελάριο και τον υπουργό της. Γερμανικά ΜΜΕ της εποχής αναφέρουν ότι η Μέρκελ είχε εξοργιστεί από τακτικές επιλογές του "εκλεκτού" της στη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα, θεωρώντας ότι στοίχισαν ψήφους στο κόμμα. Από το περιβάλλον στην εξωτερική πολιτική Με τους υπουργούς Οικονομικών της Γερμανίας και της Σλοβακίας Με τους υπουργούς Οικονομικών της Γερμανίας και της Σλοβακίας Ο Ρέτγκεν παρέμεινε βουλευτής, αλλά επέστρεψε στην αφάνεια. Όλα έδειχναν ότι η πορεία του προς την ηγεσία έχει σταματήσει πριν καν ξεκινήσει. Αλλά σύντομα γίνεται η επόμενη ανατροπή: Όσο αιφνιδιαστικά φεύγει το 2012, άλλο τόσο αυτονόητα επιστρέφει το 2014 ο Νόρμπερτ Ρέτγκεν για να αναλάβει την προεδρία της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο. Η καγκελάριος συνεχίζει να εκτιμά το βιογραφικό του και τις ικανότητές του, ίσως θέλει να του δώσει άλλη μία ευκαιρία. Η συγκεκριμένη κοινοβουλευτική επιτροπή έχει κύρος και προβολή στα ΜΜΕ. Ο Νόρμπερτ Ρέτγκεν αξιοποιεί τις ευκαιρίες του, επιστρατεύοντας κάποτε γεωπολιτικά επιχειρήματα ακόμη και στην εσωτερικοπολιτική ατζέντα. Τελευταίο δείγμα: σε τηλεοπτική συζήτηση για την πολιτική κρίση στη Θουριγγία, με τους υπόλοιπους Xριστιανοδημοκράτες να ξεκαθαρίζουν ότι δεν συνεργάζονται με το Κόμμα της Αριστεράς γιατί αποτελεί διάδοχο σχήμα του ανατολικογερμανικού κομμουνιστικού κόμματος, ο Ρέντγκεν βάζει μία δική του πινελιά και λέει ότι "δεν μπορεί να συνεργαστεί με ανθρώπους που χαριεντίζονται με τον Μαδούρο στη Βενεζουέλα". Χαρακτηριστικός Ρέτγκεν: Τα επιχειρήματα μπαίνουν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, που μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με τη συγκεκριμένη συζήτηση, αλλά προσφέρει σε πολλούς συντηρητικούς ψηφοφόρους το θεωρητικό υπόβαθρο που χρειάζονται. Αυτό συμβαίνει και με την προστασία του περιβάλλοντος. Ο Ρέτγκεν δεν τη θέλει για να υποκλέψει την ατζέντα των Πρασίνων, αλλά γιατί, όπως τόνιζε σε παλαιότερες συνεντεύξεις του ο χριστιανοδημοκράτης πολιτικός, "ο Θεός δημιούργησε τη φύση και τον άνθρωπο κι αυτό μας υποχρεώνει να διαφυλάξουμε τη Δημιουργία του". Την επιχειρηματολογία αυτή αντιγράφουν τα τελευταία χρόνια οι Βαυαροί Χριστιανοκοινωνιστές, πολιτικοί σύμμαχοι της Μέρκελ. Σημειώνεται ότι ο Ρέτγκεν ήταν ένας από τους θαμώνες της θρυλικής Pizza-Connection στη δεκαετία του '90. Έτσι ονομαζόταν η τακτική συνάντηση σε ελαφρώς "τσιμπημένο" ιταλικό εστιατόριο της Βόννης, στην οποία συμμετείχαν ανερχόμενα στελέχη των Χριστιανοδημοκρατών και των Πρασίνων, σε μία προσπάθεια να βρουν διαύλους επικοινωνίας. Και αυτό όταν τα ήθη της εποχής θεωρούσαν τους Πράσινους στην καλύτερη περίπτωση γραφικούς βολονταριστές και στη χειρότερη εχθρούς της Δημοκρατίας. Ταπεινή καταγωγή, πλούσιο βιογραφικό Φωτογραφία από την εποχή της pizza connection Φωτογραφία από την εποχή της pizza connection Την περασμένη εβδομάδα ο Νόρμπερτ Ρέτγκεν εμφανίστηκε και πάλι από το πουθενά για να δηλώσει ότι θα είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κυβερνώντος κόμματος CDU. Ήταν η πρώτη επίσημη κατάθεση υποψηφιότητας, σε μία στιγμή που ο Φρίντριχ Μερτς, πολιτικός φίλος του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και ο Άρμιν Λάσετ, συνεχιστής της γραμμής Μέρκελ, ακόμη προβληματίζονταν για τις δικές τους υποψηφιότητες. Τί άλλο έχει κάνει στη ζωή του ο Νόρμερτ Ρέτγκεν; Σπούδασε νομικά στο πανεπιστήμιο της Βόννης, εργάστηκε ως δικηγόρος στο Ντίσελντορφ και έχει τέσερα παιδιά. Προ ετών η συντηρητική επιθεώρηση Cicero αποκάλυψε λιγότερο γνωστές λεπτομέρειες για τα παιδικά του χρόνια: Ο πατέρας του ήταν ταχυδρόμος, η μητέρα του νοικοκυρά και ενεργό μέλος στον "σύνδεσμο καθολικών γυναικών", η αδερφή του Μόνικα εργάζεται ως βοηθός ιατρού. Στα παιδικά του χρόνια ο Νόρμπερτ Ρέτγκεν διάβαζε πολύ, δεν έκανε πολλές παρέες, πρόλαβε όμως να πάρει τη μπλε ζώνη στο τζούντο. Στο γυμνάσιο δήλωνε υποστηρικτής του Χέλμουτ Κολ. Οι συμμαθητές του έκαναν πλάκα και έλεγαν ότι, αν συνεχίσει έτσι, μια μέρα θα γίνει καγκελάριος... Γιάννης Παπαδημητρίου (DPA, KNA, Die Zeit, Cicero)
  • Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk