Σε μια πρόσφατη παρουσίαση της επερχόμενης ταινίας Τζέιμς Μποντ, το μέχρι στιγμής επονομαζόμενο «Bond 25» που θα δούμε τον Απρίλιο του 2020, η παραγωγός Μπάρμπαρα Μπρόκολι έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο «πνευματικό σπίτι του Τζέιμς Μποντ», στην Τζαμάικα. Πράγματι, το νησί της Καραϊβικής έχει παίξει τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη του θρύλου Μποντ, πρώτα μέσω της λογοτεχνίας και εν συνεχεία της έβδομης τέχνης. Γιατί, βέβαια, εκεί βρίσκεται το σπίτι του «πατέρα» του Τζέιμς Μποντ, του βρετανού συγγραφέα Ιαν Φλέμινγκ, ο οποίος ήδη από τα τέλη των 40s είχε αποφασίσει να αποκτήσει μια κατοικία στην πολυαγαπημένη του Τζαμάικα, η οποία μετέπειτα αποτέλεσε τη βάση του για τη συγγραφή των ιστοριών του πράκτορα 007. Ο Φλέμινγκ αναζητούσε ένα ήσυχο, ζεστό μέρος για τους μήνες του χειμώνα και η Τζαμάικα αποδείχθηκε ιδανικό καταφύγιο· η ιδέα μάλιστα ανήκε πιθανότατα στον φίλο του Φλέμινγκ, τον θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό Νόελ Κάουαρντ. Εκεί λοιπόν ο Φλέμινγκ έχτισε το σπίτι των ονείρων του, το οποίο ονόμασε «GoldenΕye», τίτλος, ως γνωστόν, και της 17ης ταινίας Τζέιμς Μποντ, η οποία γυρίστηκε την περίοδο που τον 007 υποδυόταν ο Πιρς Μπρόσναν. Από εκεί, από την Τζαμάικα, όπως η Μπρόκολι αποκάλυψε μιλώντας για την τελευταία περιπέτεια του Μποντ, θα αρχίζει το ξετύλιγμα της ιστορίας του «Bond 25», γιατί εκεί βρίσκεται το σπίτι του πράκτορα· αν υποθέσουμε ότι ο Μποντ έχει όντως ένα σπίτι, αφού στην πραγματικότητα σπίτι του είναι ο κόσμος ολόκληρος, και αυτός ο κόσμος δεν είναι πάντα… αρκετός. Με αφετηρία την Τζαμάικα, οι χώρες από τις οποίες ο Τζέιμς Μποντ αναμένεται να περάσει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της τελευταίας ταινίας του είναι η Νορβηγία, η Αγγλία και η Ιταλία.

Η Τζαμάικα κρατά περίοπτη θέση σε ό,τι αφορά τις «καλοκαιρινές» τοποθεσίες όπου ο βρετανός πράκτορας έχει αφήσει τα ίχνη του. Από τα κρυστάλλινα, καταγάλανα νερά της, εξάλλου, δεν αναδύθηκε η Ούρσουλα Αντρες ως Χάνεϊ Ράιντερ στις αρχές της δεκαετίας του 1960, μαγνητίζοντας με το εκτυφλωτικό κατάλευκο μπικίνι της (για να μην αναφερθώ στο ίδιο το σώμα) το βλέμμα του Σον Κόνερι; Ηταν ο πρώτος χώρος γυρισμάτων της ταινίας «Δρ Νο» («Dr No», 1962). Οι παραγωγοί της Αλμπερτ Μπρόκολι και Χάρι Σάλτσμαν, αφού πρώτα επισκέφθηκαν τα σημεία μαζί με τον σκηνοθέτη Τέρενς Γιανγκ, αποφάσισαν αμέσως ότι η Τζαμάικα θα ήταν η τοποθεσία των πρώτων γυρισμάτων της ταινίας Μποντ. Η ονομασία εκείνης της μαγικής παραλίας ήταν… Γελαστά Νερά (Laughing Waters) και αποτελούσε τμήμα της περιοχής Οκτώ Ποτάμια (Ocho Rios). Λίγο αργότερα το ζευγάρι Κόνερι – Αντρες λούζεται στα ορμητικά νερά του Dunn’s River Falls, μια σκηνή η οποία ακόμη και σήμερα συγκαταλέγεται στις πιο αισθησιακές στην ιστορία των ταινιών Μποντ. Σαράντα χρόνια αργότερα, η σκηνή της γυναίκας-γοργόνας που αναδύεται από τα κύματα θα επαναληφθεί σε μια άλλη ταινία Μποντ, το «Πέθανε μια άλλη μέρα» («Die Αnother Day», 2002). Στην τελευταία περιπέτειά του ως 007, ο Πιρς Μπρόσναν συναντά την πράκτορα Τζινξ Τζόνσον (Χάλι Μπέρι), και πάλι στην Καραϊβική. Βγαίνοντας από το νερό η Μπέρι αποκαλύπτει ένα υπέροχο, αγαλματένιο σώμα με πορτοκαλί μπικίνι και λευκή ζώνη.

Κατάδυση στο «Thunderball Grotto»

Το 1962 η αρχή είχε γίνει. Η παγκόσμια επιτυχία της πρώτης ταινίας Τζέιμς Μποντ προμήνυε ένα υπέρλαμπρο κινηματογραφικό μέλλον για τον ήρωα του Φλέμινγκ και η Καραϊβική θα ταυτιζόταν με την εξέλιξή του, όπως είχε συμβεί και με τη ζωή του Φλέμινγκ. Τρία χρόνια αργότερα, στην «Επιχείρηση: Κεραυνός» («Thunderball», 1965), βρίσκουμε τον Μποντ να παίζει πόκερ σε ένα μικρό νησάκι στο Αρχιπέλαγος Λουκάγιαν ονόματι Paradise Island. Με άλλα λόγια, στις Μπαχάμες. Εκεί, στα νερά των Exuma Cays, ο Μποντ συγκρούστηκε με τους δύτες της SPECTRE και εκεί αντιμετώπισε τους απρόβλεπτους κινδύνους της θάλασσας. Σήμερα, η σπηλαιώδης τοποθεσία έχει μετονομαστεί σε «Thunderball Grotto» και είναι εξαιρετικά δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Μάλιστα, η ίδια περιοχή προσέλκυσε την προσοχή του Χόλιγουντ για γυρίσματα και άλλων ταινιών, όπως η «Γοργόνα» (1984) με την Ντάριλ Χάνα και τον Τομ Χανκς. Το 1983 ο Σον Κόνερι θα επέστρεφε στις Μπαχάμες και για την – εκτός επίσημης σειράς – ταινία Μποντ «Ποτέ μην ξαναπείς ποτέ» («Never Say Never Again»), η οποία υπήρξε ένα καλοφτιαγμένο ριμέικ τού «Επιχείρηση: Κεραυνός». Ακόμη και σήμερα κάτοικοι της περιοχής – ταξιτζήδες, αυτόκλητοι ξεναγοί, ρεσεψονίστ κ.ά. – αφηγούνται ιστορίες σχετικές με την «Επιχείρηση: Κεραυνός» οδηγώντας τους τουρίστες στα σημεία των γυρισμάτων της ταινίας. Οι ηλιόλουστες τροπικές παραλίες και τα πεντακάθαρα νερά είναι τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της βόρειας ακτής του Paradise Island. Εκεί άλλωστε ο Μποντ συνάντησε για πρώτη φορά την Ντόμινο και συνομίλησε μαζί της προσποιούμενος ότι έχει προβλήματα με τον κινητήρα του σκάφους του. Η Ντόμινο τον βοηθάει να βγει με το σκάφος και φτάνουν στην Ρaradise Beach, ακριβώς μπροστά σε αυτό που σήμερα είναι το Club Med. Τα νησιά της Καραϊβικής πρωταγωνίστησαν και στην «Κατάσκοπο που με αγάπησε» (1977) με τον Ρότζερ Μουρ ως 007. Θα περνούσαν σχεδόν 30 χρόνια για να ταξιδέψει ξανά ο Μποντ στις Μπαχάμες, αυτή τη φορά με τη μορφή του Ντάνιελ Κρεγκ για την πρώτη του ταινία ως 007, το «Casino Royale» (2006).

Η Τζαμάικα θα επέστρεφε ως «πλατό γυρισμάτων» της πρώτης ταινίας του Ρότζερ Μουρ ως Μποντ, η οποία σηματοδοτούσε και μια αλλαγή στο προφίλ του 007. Με τον Μουρ ο μέχρι τότε σοβαρός (αν και πάντα χιουμορίστας) πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών αποκτά μια πιο ανάλαφρη διάθεση, γίνεται περισσότερο κοκέτης, περισσότερο φλεγματικός (ως Αγγλος πλέον, αφού ο Μουρ ήταν Αγγλος, σε αντίθεση με τον Σκοτσέζο Κόνερι), κάτι σαν «δανδής με άδεια να σκοτώνει». Ηταν στην Τζαμάικα (στην ταινία αποκαλείται Σαν Μονίκ) όπου ο Μποντ μάχεται με τον βουντού αρχιερέα Μπάρον Σαμεντί (Τζέφρι Χόλντερ) για τις ανάγκες της ταινίας «Ζήσε κι άσε τους άλλους να πεθάνουν» («Live And Let Die», 1973). Μάλιστα, η βάση του τελευταίου ήταν το resort «San Souci», το οποίο είχε επίσης εμφανιστεί σε σκηνές της ταινίας «Δρ Νο». Ενα trivia που οι φανατικοί θαυμαστές του Μποντ σίγουρα γνωρίζουν είναι ότι η περίφημη σκηνή με τους κροκόδειλους, που υποτίθεται ότι λαμβάνει χώρα στη Λουιζιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών (όπου βέβαια επίσης έγιναν γυρίσματα), είναι γυρισμένη και αυτή στο νησί της Καραϊβικής, πολύ κοντά στο Μοντέγκο Μπέι. Το μέρος λειτουργεί ως Falmouth Swamp Safari και σήμερα αποτελεί προορισμό για χιλιάδες σινεφίλ επισκέπτες. Στον δρόμο προς την Τζόνσον Τάουν, στη δυτική πλευρά του νησιού, γυρίστηκε η σκηνή με το κυνηγητό του δίπατου λεωφορείου, για τις ανάγκες της οποίας χτίστηκε μια ολόκληρη γέφυρα που μετά το τέλος των γυρισμάτων καταστράφηκε.

Τανγκό στο Μονακό

Η κοσμοπολίτικη «χροιά» του Μόντε Κάρλο δεν θα μπορούσε να λείπει από τα μυθιστορήματα του Φλέμινγκ, ο οποίος μάλιστα είχε γράψει ένα δοκίμιο για το Μονακό στους «Sunday Times» του Λονδίνου (το περιέλαβε στο βιβλίο του με τίτλο «Thrilling Cities» – «Συναρπαστικές πόλεις», έναν θαυμάσιο τουριστικό οδηγό που ξεχωρίζει χάρη στο οξύ βλέμμα αλλά και στο φλεγματικό χιούμορ του συγγραφέα). Ενα από τα κυρίαρχα κτίσματα του Mόντε Κάρλο είναι το διάσημο Casino de Monte-Carlo, στους χώρους του οποίου η φωτογράφιση δεν επιτρέπεται, πράγμα που μετατρέπει τις σκηνές από τις ταινίες Μποντ που έχουν γυριστεί στο εσωτερικό του σε ένα είδος ντοκουμέντου. Η επιβλητική παρουσία του Casino de Monte-Carlo έχει λάμψει σε φιλμ όπως το «GoldenEye» και το «Ποτέ μην ξαναπείς ποτέ», όπου βλέπουμε τον Μποντ να συναντιέται με τον εχθρό του Mαξιμίλιαν Λάργκο (Κλάους Μαρία Μπραντάουερ) για ένα συναρπαστικό παιχνίδι «Παγκόσμιας Κυριαρχίας». Και ήταν πάνω στα χαρακτηριστικά ασπρόμαυρα πλακάκια του καζίνου που ο Μποντ χόρεψε εκείνο το θαυμάσιο τανγκό με την Ντόμινο στην επίσης χαρακτηριστική σκηνή της ίδιας ταινίας. Οσο για το «GoldenΕye», εκεί βλέπουμε τον Πιρς Μπρόσναν να εισέρχεται στο Casino de Monte-Carlo για να τζογάρει με τη Ζένια Ονατοπ (Φάμκε Γιάνσεν). Ωστόσο, οι πυροβολισμοί που ακολουθούν στο εσωτερικό του κτιρίου ήταν όλοι γυρισμένοι στα στούντιο, πίσω στην Αγγλία.

Αν θελήσουμε να παραμείνουμε για λίγο σε εντυπωσιακά κτίρια από τα οποία έχει κάνει περάσματα ο Τζέιμς Μποντ, θα βρούμε επίσης το αναγεννησιακό παλάτι Château de Chantilly στη Γαλλία, το άντρο του Ζόριν (Κρίστοφερ Γουόκεν) στην «Επιχείρηση: Κινούμενος Στόχος» («A View To A Kill», 1985). Αλλά και το Hotel Spendide του Μοντενέγκρο (στην πραγματικότητα τα γυρίσματα έγιναν στο Grandhotel Pupp της Τσεχίας) για τις ανάγκες του «Casino Royale» (2006) όπως και το Gran Hotel της Πόλης του Μεξικού, εκεί απ’ όπου αρχίζει η τελευταία μέχρι σήμερα ταινία Μποντ που έχουμε δει, το «SPECTRE » (2015). Χτισμένο το 1899, το Gran Hotel Ciudad de México θεωρείται θαύμα της Art Nouveau αρχιτεκτονικής, ενώ ήταν επίσης ένας από τους χώρους επίσκεψης του Μποντ στην «Προσωπική εκδίκηση» («License To Kill», 1989), όταν στα τέλη των 80s ο πράκτορας είχε (για λίγο, μόλις δύο ταινίες) τη μορφή του Τίμοθι Ντάλτον.

 

Η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και το πέρασμα στην Ινδία

Πολλοί θεωρούν ότι τα γυρίσματα του «Ζεις μονάχα δυο φορές» («You Only Live Twice», 1967) στην Ιαπωνία είναι τα πιο εξωτικά που έχουν γίνει ποτέ σε ταινία αυτής της σειράς. Δεν έχουν άδικο. Στο κάτω-κάτω, ο Μποντ (Σον Κόνερι) μεταμφιέζεται σε Ιάπωνα και παντρεύεται Γιαπωνέζα. Ο Φλέμινγκ είχε πάει στην Ιαπωνία και η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ήταν που στην ουσία τον ενέπνευσε για τη συγγραφή του μυθιστορήματος στο οποίο στηρίχτηκε η ταινία. Προτού το συνεργείο εγκατασταθεί για τα γυρίσματα, είχε προηγηθεί εξονυχιστική έρευνα από την παραγωγή για τους χώρους που το σενάριο απαιτούσε, ένας από τους οποίους ήταν η βάση του «κακού» Ερνστ Σταύρο Μπλόφελντ (Ντόναλντ Πλέζανς). Κατά τη διάρκεια του ρεπεράζ πέταξαν με ελικόπτερο πάνω από το Εθνικό Πάρκο Kιρισίμα και βλέποντας την Πράσινη Λίμνη του κρατήρα Σινμοεντάκε ήξεραν ότι είχαν βρει τον χώρο που ταίριαζε περισσότερο.

Oταν το 1974 αποφασίστηκε ότι «Ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι» («The Μan With The Golden Gun») θα είναι η δεύτερη περιπέτεια 007 του Ρότζερ Μουρ, οι παραγωγοί κατέληξαν ότι η τοποθεσία στην οποία διαδραματίζεται το μυθιστόρημα του Φλέμινγκ, καμία άλλη από την αγαπημένη Τζαμάικα του συγγραφέα, θα έπρεπε να δώσει τη θέση της σε κάποιο άλλο εξωτικό σημείο του πλανήτη. Οι Σάλτσμαν και Μπρόκολι σκέφτηκαν να «εξαπλωθούν» ακόμη περισσότερο στην Aπω Ανατολή, όπου πράγματι βρήκαν μερικές απαράμιλλου φυσικού κάλλους τοποθεσίες. Το κυνηγητό που ο πράκτορας εξαπολύει εναντίον του μεγαλοκακοποιού Φρανσίσκο Σκαραμάνγκα (Κρίστοφερ Λι) θα έχει στάσεις στο Μακάο, στο Χονγκ Κονγκ, στην Μπανγκόκ και στην Ταϊλάνδη, στο πολυτελές θέρετρο του Πουκέτ στον νότο της χώρας. Ακόμη και σήμερα, στους πίνακες ανακοινώσεων όλων σχεδόν των ξενοδοχείων της περιοχής βρίσκουμε διαφημίσεις για περιηγήσεις στα σημεία του Πουκέτ όπου έχουν πραγματοποιηθεί γυρίσματα ταινιών (τόσο ο Μπρους Λι όσο και ο Τσακ Νόρις έχουν γυρίσει εκεί ταινίες τους). Στο Εθνικό Πάρκο Αο Phang-nga στα βορειοανατολικά του Πουκέτ υπάρχει επίσης το περίφημo «Νησί του Τζέιμς Μποντ» (James Bond Island), κρυμμένο ανάμεσα σε μικρά και μεγάλα νησιά με πλούσια βλάστηση και ασβεστολιθικούς σχηματισμούς όλων των μεγεθών. Στα μεγαλύτερα νησιά υπάρχουν σπηλιές και σπήλαια γεμάτα σταλακτίτες και σταλαγμίτες. Διαφημιστικές πινακίδες με την επιγραφή «James Bond Island Τours» βρίσκονται σε όλη την περιοχή, όπου τοπικοί χειριστές σκαφών διοργανώνουν περιηγήσεις στους χώρους γυρισμάτων της ταινίας.

Ο 007 επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Ινδία το 1983 και ο λόγος ήταν η «Επιχείρηση: Οκτάπουσι» («Octopussy»). Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων της ταινίας του Τζον Γκλεν έγιναν μέσα στο (και γύρω από το) φημισμένο ξενοδοχείο-νησί Lake Palace της Ουνταϊπούρ. Ο χώρος της πισίνας του ξενοδοχείου έχει υπέροχη θέα προς το City Palace, θέα που εννοείται ότι σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να λείπει από την ταινία. Στο επάνω επίπεδο, εκεί όπου υπάρχει μια βεράντα την οποία το ξενοδοχείο χρησιμοποιεί ως τραπεζαρία, ήταν το σημείο όπου η Οκτάπουσι (Μοντ Ανταμς) και ο Μποντ (Ρότζερ Μουρ) φλερτάρουν πίνοντας το ποτό τους. Το Monsoon Palace, στους λόφους πέρα από το νέο ξενοδοχείο Oberoi στην απέναντι πλευρά της λίμνης προς την πόλη, χρησιμοποιήθηκε επίσης για γυρίσματα, ενώ στο κέντρο του συγκροτήματος βρίσκεται η πανέμορφη λιμνοθάλασσα μέσα από την οποία η Οκτάπουσι αναδύεται όταν ο Μποντ δίνει το «παρών» στο νησί.

Guggenheim και Kapalıçarşı

Σε ό,τι αφορά τον κινηματογράφο, η περίπτωση της Ισπανίας έχει αρκετό ενδιαφέρον. Η ποικιλομορφία του ισπανικού τοπίου μαζί με το χαμηλό κόστος παραγωγής ώθησαν πολλούς κινηματογραφιστές να γυρίσουν εκεί τις ταινίες τους, χωρίς απαραιτήτως η χώρα να αποτελεί μέρος του σεναρίου (θυμίζω τη σπαγγέτι γουέστερν τριλογία του Σέρτζιο Λεόνε με τον Κλιντ Ιστγουντ). Ο Τζέιμς Μποντ δεν αποτελεί εξαίρεση. Στις περισσότερες επισκέψεις του η Ισπανία αποτελούσε το σκηνικό για άλλες χώρες. Την πρώτη φορά που το κοινό του Μποντ πήρε μια γεύση από τη χώρα της Ιβηρικής ήταν το 1963 στο «Από τη Ρωσία με αγάπη» («From Russia With Love») με τον Σον Κόνερι. Για την κινηματογράφηση των υπόγειων κοιτασμάτων νερού της Κωνσταντινούπολης (όπου γυρίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της η ταινία) το σενάριο απαιτούσε μεγάλο αριθμό άγριων καφέ αρουραίων που θα έτρεχαν λυσσασμένα μέσα στα κελάρια. Ωστόσο οι περιορισμοί της αγγλικής νομοθεσίας είχαν καταστήσει αδύνατη τη χρήση πραγματικών τρωκτικών, επομένως το συνεργείο αρχικώς πειραματίστηκε με ωραίους λευκούς αρουραίους βυθισμένους σε γάλα με κακάο (!). Το εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία, οπότε ο σκηνοθέτης Tέρενς Γιανγκ πήγε στη Μαδρίτη, βρήκε 200 άγριους καφέ αρουραίους, τους έβαλε σε ένα γκαράζ το οποίο είχε μετατραπεί σε τμήμα της υπόγειας δεξαμενής που απαιτούσε το σενάριο και γύρισε εκεί τη σκηνή της Κωνσταντινούπολης.

Αν όμως η εικόνα των αρουραίων προκαλεί κάτι ανάμεσα σε απέχθεια και γέλιο, δεν θα λέγαμε ότι κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τη σκηνή στο «Ο κόσμος δεν είναι αρκετός» («The World Is Not Enough», 1999) που γυρίστηκε στο Μπιλμπάο και στην περιοχή όπου βρίσκεται το Μουσείο Guggenheim. Το μουσείο εμπνεύσεως Φρανκ Γκέρι, που για κάποιους θεωρείται «το σπουδαιότερο κτίριο της εποχής μας», ο σκηνοθέτης Μάικλ Απτεντ το απαθανάτισε από το Calle Iparraguirre, σε μία από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές της ταινίας, με πρωταγωνιστή τον Πιρς Μπρόσναν.

Αν επιστρέψουμε όμως λίγο στο «Από τη Ρωσία με αγάπη», θα δούμε ότι η παραγωγή εκείνης της ταινίας αξιοποίησε και με το παραπάνω μερικά από τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά ατού της Κωνσταντινούπολης, από την Αγία Σοφία έως τη Βασιλική Κινστέρνα, το υδραγωγείο του Ιουστινιανού. Αναπόφευκτα δεν θα μπορούσε να λείπει και το Μεγάλο Παζάρι (Kapalıçarşı). Ο Μποντ θα επέστρεφε στην Πόλη με τον Μπρόσναν και το «Ο κόσμος δεν είναι αρκετός». Σε εκείνη την ταινία κρατείται φυλακισμένος στον Πύργο του Λεάνδρου (Kiz Kulesi), έναν φάρο του 12ου αιώνα στον Βόσπορο. Και βέβαια είναι και το «Skyfall» (2012) – για εμένα η καλύτερη ταινία Τζέιμς Μποντ – στην οποία ο Ντάνιελ Κρεγκ έκανε και αυτός ένα πέρασμα από το Μεγάλο Παζάρι, αυτή τη φορά σε… στέγη και με μοτοσικλέτα, προτού πέσει από το τρένο κάπου στα Αδανα…

Μποντ και Ελλάδα

Στις 23 Ιουλίου του 1980 η βρετανική εφημερίδα «Daily Express» ανακοίνωσε πρώτη ότι όλα σχεδόν τα εξωτερικά γυρίσματα της 12ης κατά σειρά ταινίας Τζέιμς Μποντ επρόκειτο να ξεκινήσουν στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Η εφημερίδα δεν έπεσε έξω. Πραγματικά, αν μία ταινία του 007 έχει συνδεθεί τόσο πολύ με τη χώρα μας, αυτή είναι το «Για τα μάτια σου μόνο» («For Υour Εyes Οnly», 1981) με πρωταγωνιστή τον 53χρονο τότε Ρότζερ Μουρ, στην πέμπτη εμφάνισή του στον ρόλο του βρετανού πράκτορα, τον οποίο υποδύθηκε σε επτά ταινίες. Πρώτο το νησί της Κέρκυρας και εν συνεχεία τα Μετέωρα επρόκειτο να γίνουν οι τοποθεσίες που θα φιλοξενούσαν την πανάκριβη παραγωγή των Μπρόκολι και Σάλτσμαν. Η Ελληνική Εταιρεία Διαφημίσεων, Εκθέσεων και Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΙΔΕΑ συμβλήθηκε με τη United Artists και την ΕΟΝ Productions αναλαμβάνοντας την προώθηση του φιλμ στη χώρα μας.

Η πλοκή της ταινίας αρχίζει με την εξαφάνιση ενός βρετανικού ηλεκτρονικού σκάφους παρακολούθησης κατασκόπων, το οποίο αρχικώς βυθίζεται μυστηριωδώς κοντά στην Κέρκυρα και στις ακτές της Αλβανίας. Μετά τη δολοφονία ενός πρώην αξιωματικού του βρετανικού ναυτικού και υποβρύχιου αρχαιολόγου, ο οποίος είχε αναλάβει τον εντοπισμό του ναυαγίου, ο Μποντ παίρνει τη σκυτάλη και η δράση αρχίζει. Τα γυρίσματα στην Κέρκυρα δεν ήταν εύκολα και αυτό φάνηκε από την αρχή. Η χρυσή άμμος των παραλιών του Νησιού των Φαιάκων προκάλεσε δυσκινησία στην παραγωγή των σκηνών όπου οι πληρωμένοι φονιάδες του Εμίλ Λοκ (Μάικλ Γκόταρντ) αποπειράθηκαν να σκοτώσουν τον Τζέιμς Μποντ και τη φιλενάδα του Λιλ (Κασάντρα Χάρις). Σύντομα η παραγωγή βρέθηκε αρκετές ημέρες εκτός προγράμματος, γεγονός που ήταν φυσικό να προκαλέσει δυσφορία στο επιτελείο της ταινίας, παρότι ο Κούμπι Μπρόκολι στάθηκε στο πλευρό του σκηνοθέτη Τζον Γκλεν, ο οποίος αργότερα θα σκηνοθετούσε και άλλες ταινίες 007.

Και σε ό,τι αφορά τα Μετέωρα, τα πράγματα δεν ήταν ευκολότερα. Οι καλόγεροι των Μετεώρων θεώρησαν ότι η «βίαιη ταινία εισέβαλλε στον ιερό χώρο» και κατηγόρησαν τον έλληνα βουλευτή που τελούσε και χρέη συμβούλου της EON Productions ότι «θέλει να γυριστεί στους ιερούς χώρους μια ταινία με σκηνές ληστείας, φόνου και σεξ!». Οι καλόγεροι απείλησαν με κινητοποιήσεις και τήρησαν την υπόσχεσή τους με το παραπάνω, προκαλώντας τεράστια εμπόδια στα εκεί γυρίσματα. Αλλά ο Μποντ, όπως πάντα, τα ξεπέρασε…