Στα 17-20 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζεται ότι ανέρχεται η εισιτηριοδιαφυγή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, καθώς δεκάδες χιλιάδες επιβάτες εκτιμάται ότι επιβιβάζονται καθημερινά στα λεωφορεία χωρίς εισιτήριο.

Η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ) ευελπιστεί να περιορίσει δραστικά το φαινόμενο μέσω νέου συστήματος ελέγχου, που τίθεται σε εφαρμογή στα λεωφορεία από τις 20 Απριλίου, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρός του, Χρήστος Στεφανίδης, στο περιθώριο ημερίδας, με θέμα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που διοργάνωσε το
Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).

Με την ευκαιρία της ημερίδας, ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το νέο σύστημα ελέγχου κομίστρου θα ενεργοποιηθεί αρχικά κυρίως σε γραμμές με υψηλές πληρότητες, άνω του 50%. Κατά τον πρώτο μήνα ισχύος του νέου συστήματος, στους παραβάτες θα γίνεται απλή σύσταση και μετά την πάροδο αυτού του διαστήματος, όποιος επιβάτης διαπιστωθεί ότι ταξιδεύει χωρίς εισιτήριο θα επιβαρύνεται με το προβλεπόμενο βάσει νόμου πρόστιμο, πολλαπλάσιου ύψους σε σχέση με την τιμή του κομίστρου.

Στο μεταξύ, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό εισιτήριο θα λειτουργούν πιλοτικά από το 2018 οκτώ λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, αν ευοδωθεί ο στόχος του Οργανισμού, που ενδεχομένως θα θέσει τις βάσεις για την αρχή του τέλους στα χάρτινα εισιτήρια. Σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη, στη διάρκεια του 2017 θα ισχύσει στις οκτώ γραμμές μικτό σύστημα (χάρτινο και ηλεκτρονικό), καθώς ήδη από το 2016 θα τοποθετηθούν στα λεωφορεία τα πρώτα 100 μηχανήματα επικύρωσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Οι γραμμές στις οποίες το σύστημα θα εφαρμοστεί πιλοτικά είναι: Σταυρούπολη- Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (27), Σταυρούπολη-Ωραιόκαστρο (55), Θεσσαλονίκη-Λαγκαδάς (83), Θεσσαλονίκη-Ευαγγελίστρια (85), Θεσσαλονίκη-Μελισσοχώρι (84), Θεσσαλονίκη-Λαγκαδίκια (86), τοπικό Ευόσμου (43) και τοπικό Λαγκαδά (91). Αν η πιλοτική περίοδος εφαρμογής του e-ticket αποδώσει αποτελέσματα, τότε θα επεκταθεί σταδιακά και στις υπόλοιπες γραμμές.
Έκδοση e-ticket σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ.