«Χρειάζεται συνεχής και εμφανής παρουσία της Τροχαίας στον δρόμο για την πρόληψη και όχι το σύστημα “ενέδρα”, δηλαδή κρυμμένοι αστυνομικοί και περιπολικό πίσω από τους θάμνους ή μετά από στροφές με σκοπό την εκ των υστέρων τιμωρία. Αυτός είναι ο στόχος μας και θα τον τηρήσουμε με συνέπεια και συνέχεια» είπε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλης Κικίλιας κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε σήμερα, Δευτέρα, στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Τον υπουργό υποδέχθηκαν ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Δημήτριος Παπαναγιώτου, και ο διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών, αστυνομικός υποδιευθυντής Γεώργιος Διαμαντόπουλος.
Στον κ. Κικίλια παρουσιάστηκαν οι δράσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, επισημαίνοντας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ότι η βάση του προγράμματος δράσης που εφαρμόζεται είναι η πρόληψη, η οποία επιτυγχάνεται με διαρκή παρουσία της Τροχαίας σε συγκεκριμένους τόπους και χρόνους, αλλά και με συστάσεις που καθημερινά κάνουν οι τροχονόμοι στο οδικό δίκτυο.
Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης δήλωσε ότι «οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας καταβάλλουν μία υπεράνθρωπη προσπάθεια στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Είναι γεγονός ότι οι γυναίκες και οι άνδρες της Τροχαίας έχουν αναλάβει μία πολύ σημαντική αποστολή: Να είναι δίπλα στον πολίτη, στον οδηγό και τον πεζό, για να τους προστατέψουν και να αποτρέψουν την παραβατικότητα στο οδικό δίκτυο. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται συνεχής και εμφανής παρουσία της Τροχαίας στο δρόμο για την πρόληψη και όχι το “σύστημα ενέδρα”, δηλαδή κρυμμένοι αστυνομικοί και περιπολικό πίσω από τους θάμνους ή μετά από στροφές με σκοπό την εκ των υστέρων τιμωρία. Αυτός είναι ο στόχος μας και θα τον τηρήσουμε με συνέχεια και συνέπεια».
Κατά την επίσκεψη του κ. Κικίλια τονίστηκε επίσης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, ότι η βεβαίωση των παραβάσεων δεν αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη των υπηρεσιών Τροχαίας, αλλά η παροχή κοινωνικού έργου και προσφοράς σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.
Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας επεσήμανε ότι πρωταρχικός και διαρκής στόχος της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και των υπηρεσιών της, παραμένει η μείωση του αριθμού των παθόντων και των τροχαίων ατυχημάτων και ως γενικότερος σκοπός είναι η αύξηση του επιπέδου οδικής Ασφάλειας του ευρύτερου οδικού περιβάλλοντος.
Παρουσιάστηκαν και στατιστικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013 για την Αττική σύμφωνα με τα οποία υπήρξε μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων σε ποσοστό -29,2% (80 έναντι 113 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 33 λιγότερα), καθώς και μείωση των νεκρών σε ποσοστό -33,6% (81 έναντι 122 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 41 λιγότεροι) και μείωση των σοβαρών ατυχημάτων σε ποσοστό -28,4% (116 έναντι 162 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 46 λιγότερα), καθώς και μείωση των νεκρών σε ποσοστό -29,7% (130 έναντι 185 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 55 λιγότεροι).
Μετά την ενημέρωση που είχε ο κ. Κικίλιας τόνισε: «Είναι γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο έχουμε καταφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, που αποτυπώνονται και στους στατιστικούς δείκτες. Αντιλαμβανόμαστε όμως όλοι μας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετό. Πίσω από αριθμούς και στατιστικά στοιχεία το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων είναι πιο σύνθετο. Έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα, έχουμε χάσει πολλούς νέους ανθρώπους.Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων δυστυχώς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κακή νοοτροπία και της δικής μας άσχημης συμπεριφοράς. Εκεί βρίσκεται το κλειδί για να δούμε πραγματικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας».
Και πρόσθεσε ότι ως υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με τις αρμόδιες υπηρεσίες «αποβλέπουμε μέσα από σε μία σειρά ενεργειών στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας συνολικά και μέσα από όλες του τις εκφάνσεις του. Το θέμα όμως της οδικής ασφάλειας μας αφορά όλους».
Στην ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται πως ως πιο αποτελεσματική μορφή δράσης επιλέχθηκε αυτή της έντονης τροχονομικής αστυνόμευσης που περιλαμβάνει «εποχούμενες φανερές περιπολίες, συγκρότηση συνεργείων για βεβαίωση συγκεκριμένων και επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα (υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών, μέθη κ.λπ.) επιτείνουν τα δυσάρεστα αποτελέσματά του (μη χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους κ.λπ.) ή δημιουργούν προβλήματα στην ασφάλεια της κυκλοφορίας (επικίνδυνοι ελιγμοί, αυτοσχέδιοι αγώνες, υπέρβαρα, επισφαλής φόρτωση, ΚΤΕΟ κ.λπ.) και συντονισμένες ειδικές εξορμήσεις με συμμετοχή και των -3- Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) για ευρύτερους και εξειδικευμένους ελέγχους, εκεί όπου δημιουργείται ειδικό πρόβλημα, τοπικό ή ορισμένης παραβατικότητας (π.χ. αυτοσχέδιοι αγώνες, παραβατικότητα ΕΔΧ (ταξί) οχημάτων, λειτουργία κέντρων διασκεδάσεως, έλεγχος βαρέων οχημάτων)».