Αφού ψιλόκοψε τα κρεμμυδάκια για το «Παρέα στην κουζίνα» και αφού πέρασε από το «Dancing with the stars» για να διαφημίσει τη θεατρική παράσταση στην οποία συμμετέχει, ο Γιώργος Καπουτζίδης παρουσίασε και τον ελληνικό τελικό της Γιουροβίζιον. Φροντίζοντας να διευκρινίσει, προτού ανέβει στη σκηνή, ότι αυτό, το τελευταίο, το κάνει αφιλοκερδώς. Μόνο που η Γιουροβίζιον δεν είναι φιλανθρωπική εκδήλωση για το Χαμόγελο του Παιδιού ώστε το «αφιλοκερδώς» να γίνει παράσημο στο στήθος του. Είναι ένας διαγωνισμός όπου τίποτε δεν γίνεται με το αζημίωτο: Τα κράτη που συμμετέχουν, οι πολυεθνικές που παρίστανται με προϊόντα, χορηγίες, διαφημίσεις και οι καλλιτέχνες που εμφανίζονται, καθένας έχει λαμβάνειν τη δική του αμοιβή, είτε αυτή μεταφράζεται σε τουριστική άνθηση, είτε σε αύξηση των πωλήσεων, είτε σε δισκογραφικά συμβόλαια. Και οι παρουσιαστές, ακόμη και αν δεν πληρωθούν σε ευρώ, πληρώνονται με τη δημοσιότητα που τους προσφέρει η ιδιότητά τους. Αυτή τη δημοσιότητα που εξαργυρώνει τώρα και ο Καπουτζίδης, παραμένοντας έτσι καλοπληρωμένος.
Στη δική του περίπτωση όμως η δεδηλωμένη διάθεση αφιλοκερδούς προσφοράς δεν ακούστηκε μόνο ως ανέκδοτο, ενόχλησε κιόλας. Αυτό γιατί τη στιγμή που εκείνος και η συμπαρουσιάστρια του, η Δέσποινα Βανδή, άλλαζαν… αφιλοκερδώς ακριβά κοστούμια και τουαλέτες, χαριεντίζονταν και αποθέωναν κακές εμφανίσεις, έξω από την αίθουσα οι απολυμένοι των καταστημάτων Metropolis (ιδιοκτησίας Ανδρέα Κουρή στον οποίο ανήκει το Mad που ανέλαβε τη Γιουροβίζιον) έδιναν αγώνα για τα δικαιώματά τους καταγγέλλοντας: «Η ανάθεση του ελληνικού τελικού της Γιουροβίζιον από την ΕΡΤ στο κανάλι του Κουρή αποτελεί πρόκληση για όλους. Διότι το γεγονός ότι ένας κρατικός φορέας παραχωρεί δωρεάν τον διαγωνισμό (μαζί με ένα κομμάτι των κερδών) σε έναν ιδιώτη με τεράστιες οφειλές προς το Δημόσιο, τους εργαζομένους και πληθώρα άλλων πιστωτών αποδεικνύει ότι η διαπλοκή ζει και βασιλεύει!».
Ηταν λοιπόν η δραματική συγκυρία που έκανε το σόου να μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου. Ηταν επιπλέον τα άχρωμα τραγούδια, οι καλεσμένοι-«μούμιες» (μα, τη Ρουσλάνα;), η φτηνή αισθητική (βλ. Ελευθερία Ελευθερίου)… Ηταν και η εμφάνιση του Καπουτζίδη, ένα από τα τρανταχτά φάλτσα της βραδιάς –πέραν εκείνων που έκαναν οι συμμετέχοντες όποτε αποχωρίζονταν το playback. Γιατί δεν είδαμε έναν επαγγελματία παρουσιαστή (είδος που τελικά δεν υπάρχει στην Ελλάδα) με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά έναν ξελιγωμένο από τη χαρά fan του διαγωνισμού, ανίκανο να βάλει όρια στον ενθουσιασμό του («νομίζω ότι κάναμε μια συγκλονιστική αρχή!») και στην αντιτηλεοπτική παιδικότητά του. Αυτό, αφιλοκερδώς ή μη, λέγεται ερασιτεχνισμός. Οσο για τη Βανδή, αν έχει πει τόσα «όχι» όσα άφησε να εννοηθεί σε προτάσεις για τη συμμετοχή της στη Γιουροβίζιον, γιατί είπε… αφιλοκερδώς και εκείνη, «ναι» στον θαμπό ρόλο της συμπαρουσιάστριας; Μόνο για να μας θυμίσει ότι υπάρχει;

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ