Με προσοχή -διότι ο καιρός ήταν βροχερός και τα μάρμαρα γλιστρούσαν- οι δεκάδες επισκέπτες ανηφόρισαν τις σκάλες της Εθνικής Βιβλιοθήκης.

Η μαζική προσέλευση δεν είχε να κάνει με το βιβλίο αλλά με την … όπερα. Στο πλαίσιο της εξωστρεφούς πολιτικής της νέας διοίκησης της Βιβλιοθήκης, παρουσιάστηκε στο Αναγνωστήριο η όπερα «Μποέμ» από την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Πουτσίνι, λοιπόν, σε χώρο ανάγνωσης και μάλιστα στο ιστορικό οίκημα της Εθνικής Βιβλιοθήκης στην επιβλητική αίθουσα με τις αρχαιοελληνικές κολώνες και με τόμους βιβλία τριγύρω; Γιατί όχι;

Αν αναλογιστεί κανείς ότι η είσοδος ήταν δωρεάν (με σειρά προτεραιότητας), τότε εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι αυτό το «άνοιγμα» έχει ένα παραπάνω λόγο να συμβαίνει σε καιρούς κρίσης. Ακόμη κι αν δεν τα κατάφεραν όλοι να εξασφαλίσουν μια θέση στην -ομολογουμένως όχι μεγάλη και σίγουρα όχι φτιαγμένη για ακροάσεις τέτοιου τύπου- αίθουσα, έγινε ένα μεγάλο βήμα για να συναντηθεί το λυρικό θέατρο με ένα διαφορετικό κοινό.

Σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη, σκηνικά – κοστούμια Γιάννη Κατρανίτσα και χορογραφία Διονύση Τσαφταρίδη, η αγαπητή όπερα του Πουτσίνι παρουσιάστηκε σε συνεπτυγμένη μορφή, συνοδεία ενός πιάνου και «ευέλικτων» σκηνικών (στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών δράσεων «Η όπερα της βαλίτσας») χωρίς, όμως, αυτό να της στερεί τη γοητεία της.

Στο ρόλο της Μιμής ήταν η ΄Ελενα Κελεσίδου, του Ροντόλφο ο Γιάννης Χριστόπουλος, της Μουζέττας η Μαρία Μαυρομμάτη του Μαρτσέλλο ο πολύ καλός Διονύσης Σούρμπης και άλλοι.

Είναι σημαντικό ότι τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία που έχει μάλιστα και ένα απρόβλεπτο στοιχείο τίμησαν δύο υπουργοί, η Αγγελική Ευφροσύνη Κιάου του υπουργείου Παιδείας και η Τατιάνα Καραπαναγιώτη του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς επίσης και πρεσβευτές, άνθρωποι του διπλωματικού και του πανεπιστημιακού χώρου.

Εκεί ήταν ο Πρόεδρος της Εθνικής Βιβλιοθήκης, καθηγητής, Χαράλαμπος Μουτσόπουλος, η αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης, Αντωνία Αράχωβα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Μύρων Μιχαηλίδης και φυσικά οι «άνθρωποι της διπλανής πόρτας».

Συμπολίτες μας που μέσα σ’ ένα τόσο ζοφερό κλίμα δεν άφησαν την ευκαιρία χαμένη. Και μπορεί να μην είχαν εξοικείωση με το συγκεκριμένο είδος, σεβάστηκαν, όμως, πέρα ως πέρα την παράσταση και το χώρο. Το παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού ήταν η απόδειξη ότι αυτή η πρωτοβουλία μάλλον ξεκίνησε καλά. Και η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται.

Φωτογραφίες: Χάρης Ακριβιάδης