Εάν επιλέγετε συχνά παχυντικά σνακ μεταξύ των γευμάτων, τότε πολύ πιθανόν να μην καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη. Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας μελέτης βρετανών και αυστραλών ειδικών, σύμφωνα με το οποίο η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων πρωτεΐνης μας κάνει πιο επιρρεπείς σε διατροφικούς πειρασμούς.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Σίδνεϊ διαπίστωσαν ότι μια μεγαλύτερη μερίδα πρωτεΐνης στο πιάτο – π.χ. κρέας, ψάρι, αβγά ή ξηροί καρποί – θα μπορούσε να μας απαλλάξει από την αύξηση του σωματικού βάρους κατά τουλάχιστον ένα κιλό τον μήνα, εξαιτίας της κατανάλωσης παχυντικών σνακ.

Πρωτεΐνη εναντίον σνακ

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι επιστήμονες παρακολούθησαν τις διατροφικές συνήθειες συνολικά 22 εθελοντών ηλικίας 18-51 ετών, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πειράματος παρέμειναν απομονωμένοι σε ειδικές εγκαταστάσεις.

Είδαν λοιπόν ότι όσοι κατανάλωναν στο γεύμα τους 10% πρωτεΐνη, έτειναν να συγκεντρώνουν 260 επιπλέον θερμίδες την ημέρα από τσιμπολογήματα που μεσολαβούσαν μέχρι το επόμενο γεύμα, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν 15% πρωτεΐνη.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι έτρωγαν μικρότερες ποσότητες πρωτεΐνης κατανάλωναν το 70% των επιπλέον θερμίδων τους από ανθυγιεινά σνακ που τσιμπολογούσαν κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι από τα γεύματά τους.