• Αναζήτηση

Νέες συγχωνεύσεις σχολείων – Μέχρι 25 μαθητές ανά τάξη

Δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων θα γίνει έως το τέλος του χρόνου σε όλη τη χώρα, αυτή τη φορά κυρίως στην τεχνική εκπαίδευση. Και στην γενική εκπαίδευση όμως, περίπου 300 σχολεία πανελλαδικά θα συγχωνευθούν σύντομα, ολοκληρώνοντας τον κύκλο που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος» με το δεδομένο ότι το «πείραμα» των συγχωνεύσεων προχωράει χωρίς μεγάλα προβλήματα στα σχολεία της χώρας, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει τώρα την επέκταση και ολοκλήρωση του

Δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων θα γίνει έως το τέλος του χρόνου σε όλη τη χώρα, αυτή τη φορά κυρίως στην τεχνική εκπαίδευση. Και στην γενική εκπαίδευση όμως, περίπου 300 σχολεία πανελλαδικά θα συγχωνευθούν σύντομα, ολοκληρώνοντας τον κύκλο που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος» με το δεδομένο ότι το «πείραμα» των συγχωνεύσεων προχωράει χωρίς μεγάλα προβλήματα στα σχολεία της χώρας, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει τώρα την επέκταση και ολοκλήρωση του.

Πάντως, τα στοιχεία που έδωσε χθες στην δημοσιότητα το υπουργείο διαψεύδουν τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ότι τα νέα τμήματα που προέκυψαν από την συγχώνευση 2.000 σχολείων πριν το καλοκαίρι, είναι πολυπληθή. Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί σχετικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, στα Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, ο μέσος όρος τους είναι 23. Στα Γυμνάσια ο μέσος όρος τμημάτων με 26-30 μαθητές είναι 16%, ενώ στα Λύκεια είναι 19%.

Μόνο προβλήματα χώρου
Οι συγχωνεύσεις σχολείων ωστόσο, επί του παρόντος έχουν παρουσιάσει μόνο προβλήματα… χώρου, καθώς στους ίδιους χώρους με πέρυσι αυλίζονται πλέον πολύ περισσότεροι μαθητές.
«Το σύστημα είχε ξεχειλώσει τόσο πολύ που δεν έπαιρνε άλλο…» λέει μέλος της ηγεσίας μεγάλη εκπαιδευτικής Ομοσπονδίας της χώρα. «Ακόμη κι εμείς που φωνάζαμε, έχουμε πλέον ρίξει αρκετά τους τόνους. Με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις συνένωσης σχολείων σε δύσβατες περιοχές ή απομακρυσμένων χωριών, το πρόβλημα επικεντρώθηκε κυρίως σε περιπτώσεις όπου το ένα χωριό δεν ήθελε το άλλο, όπου οι κόντρες των τοπικών αρχόντων ναρκοθέτησαν την προσπάθεια, ή ακόμη και τα συμφέροντα βουλευτών στις εκλογικές τους περιφέρειες» λέει στο «Βήμα» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.
Δεν έλειψαν και οι περιπτώσεις «αντάρτικου» σε χωριά της χώρας. Οι κάτοικοι και ο Σύλλογος γονέων του δημοτικού σχολείου Στειρίου Βοιωτίας δεν έστελναν επί δυο εβδομάδες τα παιδιά τους στο σχολείο της περιοχής Διστόμου με το οποίο συγχωνεύτηκε το σχολείο του χωριού τους. «Είμαστε ένα ζωντανό χωριό 800 κατοίκων και το μοναδικό σχολείο μας είχε 25 μαθητές» λέει η κυρία Νικολέττα Μόσχου, μητέρα μαθητή. «Δεν θέλαμε να κλείσει για κοινωνικούς αλλά και για συναισθηματικούς λόγους» συνεχίζει. «Τελικά από την περασμένη εβδομάδα αρχίσαμε να στέλνουμε τα παιδιά μας στο σχολείο του Διστόμου. Επιμένουμε όμως και θέλουμε να φέρουμε το σχολείο μας πίσω» καταλήγει.
«Δεν φταίει ο Καλλικράτης αλλά τα βιβλία»
Το υπουργείο Παιδείας τελικά, «πήρε πίσω» 37 από τις συγχωνεύσεις που ανακοίνωσε πέρυσι. Σε κάποιες περιοχές πάντως, υπήρξαν διαμαρτυρίες. «Στην περιοχή μας ξεκινήσαμε με 18 συγχωνεύσεις σχολείων και τελικά ανεστάλησαν οι 14» λέει χαρακτηριστικά στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Ένωσης καθηγητών της περιοχής Σερρών, κ. Ζαχαρίας Κατσάνης. «Τα 18 σχολεία έκλεισαν τον Ιούνιο που πέρασε, τελικά οι περισσότερες αποφάσεις ανεστάλησαν χωρίς κριτήρια, πιθανολογώ μετά από παρεμβάσεις τοπικών παραγόντων, οι καθηγητές γύρισαν πίσω, τα σχολεία ξανάνοιξαν. Μέχρι και στις 6 Σεπτεμβρίου άνοιξε σχολείο που είχε κλείσει και ψάχνουν ακόμη διευθυντή» λέει ο κ. Κατσάνης.
Στην Αθήνα πάλι, τα προβλήματα που διαπιστώνονται είναι κυρίως χώρου. Όπως λέει ο εκπαιδευτικός κ. Μάκης Μαυρέλλης, του 4ου Λυκείου Καλλιθέας, στην περιοχή του έχει συγχωνευθεί το 5ο και το 8ο Λύκειο. «Δεν έχουμε ακόμη εικόνα για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί καθώς το σχολείο λειτουργεί για μικρό χρονικό διάστημα με τη νέα του μορφή. Πάντως πάρα πολλοί συνάδελφοι χάνουν την οργανική τους θέση κι αυτό είναι πρόβλημα» τονίζει.

«Τα προβλήματα που υπάρχουν εφέτος στα σχολεία δεν προκαλούνται από τις συγχωνεύσεις αλλά από την έλλειψη βιβλίων» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κ. Κομνηνός Μαντάς. «Εμείς το είχαμε επισημάνει από τον Ιούλιο, αλλά τότε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, ο κ. Κουλαϊδής, μας έλεγε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Από την άλλη πλευρά, με τις συγχωνεύσεις που έγιναν το υπουργείο κέρδισε εκπαιδευτικούς και μείωσε τα κενά σε δασκάλους».

Οι καταλήψεις στα σχολεία και η ΟΛΜΕ
Αυξάνονται από την άλλη πλευρά αντί να μειωθούν οι καταλήψεις σχολείων που έφτασαν τις 772 σε ολόκληρη τη χώρα. Από την πλευρά της η Ομοσπονδία των καθηγητών δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ) κατήγγειλε την παρέμβαση εισαγγελέα στις καταλήψεις σχολείων. Η ΟΛΜΕ αποφάσισε να κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας σε κάθε σχολείο, το οποίο «ανοίγει με την επέμβαση της αστυνομίας, για την ημέρα που ανοίγει».

«Καταδικάζουμε τις κλήσεις των Διευθυντών σχολείων στα αστυνομικά τμήματα για να καταδίδουν τους μαθητές τους. Επειδή η εκπαίδευση απαιτεί κλίμα συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας κι επειδή ο πιο σημαντικός παράγοντας στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η ενίσχυση του κύρους του εκπαιδευτικού, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τη μετατροπή του καθηγητή σε υπάλληλο της εισαγγελίας και των αστυνομικών αρχών» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.
Κοινωνία
Σίβυλλα
Helios Kiosk