10 κανόνες του ήρεμου εργαζόμενου στον χώρο εργασίας:

– Εχει το γραφείο του γεμάτο και ακατάστατο, για να φαίνεται ότι λόγω φόρτου εργασίας δεν προλαβαίνει να το τακτοποιήσει.

– Ποτέ δεν διασχίζει τους διαδρόμους του χώρου εργασίας χωρίς χαρτιά ή ντοσιέ στα χέρια του, για να μην υποθέτουν ότι κατευθύνεται προς την καφετέρια.

– Παίρνει «χαρτούρα» στο σπίτι, για να δίνει την εντύπωση ότι ασχολείται με το αντικείμενο και εκτός γραφείου. Στέλνει επείγοντα e-mail σε περίεργες ώρες, π.χ. 10 το βράδυ με 6 το πρωί, και κυρίως στις διακοπές του Πάσχα, των Χριστουγέννων κ.λπ.

– Είναι συνέχεια απασχολημένος με τον υπολογιστή, έστω και αν πρόκειται για ανταλλαγή προσωπικών e-mail, chat ή για οτιδήποτε άλλο, άσχετο με τη δουλειά. Αν ο προϊστάμενος τον πιάσει «στα πράσα», λέει ότι πρόκειται για κάποιο νέο software που πρέπει να το δοκιμάσει σε «ανώδυνες» εφαρμογές.

– Ποτέ δεν απαντάει στον τηλεφωνητή αλλά, αν πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέψει την κλήση, το κάνει την ώρα που ξέρει ότι αυτός που τον κάλεσε για δουλειά είναι σε διάλειμμα. Ετσι αφήνει μήνυμα δίνοντας την εντύπωση του σκληρά εργαζόμενου και ευσυνείδητου υπαλλήλου.

– Δείχνει πάντοτε ανυπόμονος και γίνεται ενοχλητικός, ώστε να φαίνεται πάντοτε απασχολημένος.

– Αναστενάζει για τη δημιουργία εντυπώσεων, κυρίως όταν υπάρχει αρκετός κόσμος γύρω, ώστε να δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.

– Αναπτύσσει τη στρατηγική της συσσώρευσης: Το χαρτομάνι ξεπερνάει την επιφάνεια του γραφείου και επεκτείνεται στο δάπεδο.

– Εμπλουτίζει διαρκώς το λεξιλόγιό του διαβάζοντας περιοδικά με υπολογιστές ή άλλα επιστημονικά έντυπα και χρησιμοποιεί αυτές τις λέξεις κυρίως στις συζητήσεις με τον εργοδότη του. Δεν ξεχνάει ότι το ζητούμενο δεν είναι να τον καταλάβουν, σκοπός είναι η δημιουργία εντυπώσεων.

– Φεύγει πάντοτε αργά φροντίζοντας να περνάει μπροστά από το γραφείο του διευθυντή. Μέχρι να φτάσει εκείνη η ώρα διαβάζει το αγαπημένο του βιβλίο ή περιοδικό.