• Αναζήτηση
  • StartupGreece: Η Ελλάδα από την αρχή

    Είδα με ενδιαφέρον την ανακοίνωση του StartupGreece, ενός portal με σκοπό να πληροφορήσει και να δικτυώσει τη νέα γενιά επιχειρηματιών στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που στηρίζεται από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και η οποία – σε αντίθεση με τις προσδοκίες μου από μια κρατική δραστηριότητα – διαθέτει εχέγγυα προκειμένου να είναι αποτελεσματική.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Είδα με ενδιαφέρον την ανακοίνωση του StartupGreece, ενός portal με σκοπό να πληροφορήσει και να δικτυώσει τη νέα γενιά επιχειρηματιών στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που στηρίζεται από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και η οποία – σε αντίθεση με τις προσδοκίες μου από μια κρατική δραστηριότητα – διαθέτει εχέγγυα προκειμένου να είναι αποτελεσματική.

    Μου αρέσει το ότι η αντιμετώπιση είναι σφαιρική και το ότι συμπεριλαμβάνονται πληροφορίες από χρηματοδοτήσεις ως οδηγούς επιχειρηματικότητας ενώ παράλληλα υπάρχει τμήμα ερωταπαντήσεων (κι ας είναι η τελευταία μόδα, εδώ είναι χρήσιμο) καθώς και η δυνατότητα να δημιουργηθεί μία κοινότητα από και για ενδιαφερόμενους. Σημαντική η απόφαση επίσης να είναι δίγλωσσο το site προκειμένου να υπάρξει αλληλεπίδραση και με αντίστοιχες πρωτοβουλίες του εξωτερικού (πχ. StartUpBritain) ή απλώς όποιον εκτός Ελλάδας θέλει να έχει ένα σημείο αναφοράς για την ελληνική αγορά.

    Επίσης έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην αποτυχία και στο γεγονός ότι μπορεί ο ένας να μάθει από τα λάθη του άλλου – καθώς και ότι επιτέλους είναι καιρός να αρχίσουμε να την απενοχοποιούμε.  Αυτή η λεπτομέρεια μαζί με τη γενικότερη εικόνα (τεχνική και αισθητική) δείχνει ότι το StartupGreece σχεδιάστηκε από άτομα που καταλαβαίνουν την επιχειρηματικότητα κ τις περιστάσεις,

    Ήδη το κοινό έχει δείξει θετικά σημάδια για την πρωτοβουλία με πάνω από 340 άτομα να έχουν εγγραφεί μέσα στις πρώτες τρεις ημέρες λειτουργίας του και τα σχόλια στο Twitter να είναι μάλλον ότι κάτι γίνεται σωστά εκεί.

    Το StartupGreece βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο κοινό του για τη δημιουργία του περιεχομένου που θα του επιτρέψει να εκπληρώσει το δυναμικό του και είναι αυτό που θα κρίνει την επιτυχία της πρωτοβουλίας. Φυσικά κάτι τέτοιο σημαίνει πως η δημιουργία της ιστοσελίδας είναι μόνο η αρχή και θα πρέπει να ξεκινήσει μια καμπάνια προσέλκυσης των επιχειρηματιών σε αυτό ώστε πράγματι να το αξιοποιήσουν.  

    Το εύκολο έγινε δηλαδή, τώρα η πρόκληση είναι συμπληρωθεί, να παραμένει επίκαιρο και όσο ολοκληρωμένο σχεδιάστηκε να είναι. Μάλιστα, η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος πολλαπλασιάζεται αν σκεφτεί κανείς ότι οι βλέψεις του δεν περιορίζονται στα όρια της ελληνικής επικράτειας.

    Επομένως, για να ενθουσιαστώ με το εγχείρημα θα ήθελα να ξέρω περισσότερα για το πόσοι, ποιοι και πώς θα το διαχειριστούν από εδώ και πέρα. Ίσως χρειάζεται και κάποιο επίσημο ή ημίεπίσημο πρόγραμμα «πρεσβευτών» του παραέξω. Θα ήθελα να δω τρόπους με τους οποίους θα μετριέται η επιτυχία του (πέραν από το πλήθος συνδρομητών του και τις ιστορίες τους) -π.χ. περιπτώσεις που το startupgreece έπαιξε καταλυτικό ρόλο. Για την ώρα όμως, καλή αρχή.

    (Σημείωση: γνωρίζω τους περισσότερους από αυτούς που δημιούργησαν το portal)

    Αφιερώματα
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk