• Αναζήτηση
  • To φάντασμα της Siemens στον σταθμό Λαρίσης

    Στο δεύτερο ανακριτικό τμήμα του Πρωτοδικείου Αθηνών βρίσκεται για μία ακόμη φορά ο φάκελος της σύμβασης 994 του ΟΣΕ, την οποία κατήγγειλε προ ημερών το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού. Χθες, το υπουργείο Υποδομών, δικαιολόγησε την διάλυση της σύμβασης με την κοινοπραξία «Άκτωρ – Siemens – Τέρνα» για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες, σημειώνοντας ότι ο οποιοσδήποτε άλλος χειρισμός πέρα από την διακοπή της σύμβασης θα ήταν αδιέξοδος.

    Στο δεύτερο ανακριτικό τμήμα του Πρωτοδικείου Αθηνών βρίσκεται για μία ακόμη φορά ο φάκελος της σύμβασης 994 του ΟΣΕ, την οποία κατήγγειλε προ ημερών το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού.

    Χθες, το υπουργείο Υποδομών, δικαιολόγησε την διάλυση της σύμβασης με την κοινοπραξία «Άκτωρ – Siemens – Τέρνα» για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες, σημειώνοντας ότι ο οποιοσδήποτε άλλος χειρισμός πέρα από την διακοπή της σύμβασης θα ήταν αδιέξοδος.

    Το υπουργείο υποστηρίζει ότι «η διαδικασία ήταν από την αρχή προβληματική», καθώς, ενώ συμπεριελήφθη στα Ολυμπιακά έργα, η σύμβαση για την πραγματοποίησή του υπεγράφη το 2005, για να ξεκινήσει ως ολυμπιακό έργο τον Δεκέμβριο του 2006.

    «Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πολύ μετά τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων και η συνέχιση της εκτέλεσής του έξι χρόνια μετά συνιστούν από μόνα τους διαχειριστική ανωμαλία» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

    Το υπουργείο Υποδομών διευκρινίζει ότι η νέα διοίκηση του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ), όταν ανέλαβε καθήκοντα έθεσε σχετικό ερώτημα προς την Αρχή Πληρωμών (υπ. Οικονομίας) και την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών για το εάν «με γνώμονα την αποφυγή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων είναι σκόπιμη η χορήγηση περαιτέρω παρατάσεων του έργου ή η διακοπή και επαναδημοπράτησή του»

    «Στις απαντήσεις τους, με τα δεδομένα ότι η σύμβαση αυτή πάσχει από την διαδικασία ανάθεσης και ειδικότερα τους όρους διακήρυξης με βάση τους οποίους περιορίστηκε ο ανταγωνισμός και στη συνέχεια αυτοί οι όροι δεν εφαρμόστηκαν, πρότειναν να σταματήσει το έργο και να επαναδημοπρατηθεί» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

    Σειρά αρνητικών επιπτώσεων

    Ωστόσο, με αυτή την εξέλιξη θα υπάρξουν και άμεσες δυσχερείς επιπτώσεις όπως:

    – Τα ευρωπαϊκά κονδύλια, ύψους 52 εκατ. ευρώ, που εκταμιεύθηκαν υπέρ του έργου θα επιστραφούν στις Βρυξέλλες, ενώ θα χαθεί η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ε.Ε, ύψους 98 εκατ. ευρώ.

    – Η Κοινοπραξία δικαιούται να καταφύγει στη Δικαιοσύνη και να διεκδικήσει σημαντικές αποζημιώσεις.

    – Θα υπάρξουν και περαιτέρω δικαστικές εμπλοκές, λόγω της νομικής αδυναμίας πληρωμής εκτελεσθέντος έργου, που δεν συμπεριλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση

    – Η επαναδημοπράτηση του έργου, σύμφωνα με το νόμο, δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο μετά την παρέλευση τριετίας, δηλαδή το 2014.

    – Καθίσταται αδύνατη η αύξηση της κυκλοφορίας επιβατικών και εμπορευματικών αμαξοστοιχιών στο πλέον κομβικό σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου, που ενώνει Βορρά με Νότο, με ότι συνέπειες έχει αυτό στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς.

    – Ο σταθμός Λαρίσης θα παραμείνει ως έχει, δηλαδή γιαπί, που φιλοξενεί παραπήγματα και τσαντίρια, ενώ πανάκριβος, ολοκαίνουριος εξοπλισμός απειλείται από την φθορά και τις κλοπές. Η δε αξιοποίησή του από την ειδική γραμματεία ΔΕΚΟ θα είναι αδύνατη.

    – Δεδομένου ότι μεγάλο τμήμα του έργου έχει πραγματοποιηθεί και παραδοθεί, θα δημιουργηθεί το παράδοξο να υπάρχουν υλικά και τεχνολογικός εξοπλισμός σηματοδότησης, που δεν θα μπορεί να «κουμπώσει» με διαφορετικά συστήματα άλλης εταιρίας.

    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk