• Αναζήτηση
  • Το χρονικό των παραβάσεων της κείμενης νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων. Γιατί διακόπηκε η λειτουργία δύο επαρχιακών σταθμών

    Πώς έκλεισε ο Junior»s TV

    Το χρονικό των παραβάσεων της κείμενης νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων. Γιατί διακόπηκε η λειτουργία δύο επαρχιακών σταθμών Πώς έκλεισε ο Junior»s TV Το παρασκήνιο για την εκτέλεση της απόφασης του υπουργείου Τύπου Κ. ΧΑΛΒΑΤΖΑΚΗΣ Στο κλείσιμο του τηλεοπτικού σταθμού Junior»s TV προχώρησε το υπουργείο Τύπου επικαλούμενο συνεχείς παραβάσεις της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Μάλιστα

    Πώς έκλεισε ο Junior»s TV | tovima.gr

    Στο κλείσιμο του τηλεοπτικού σταθμού Junior’s TV προχώρησε το υπουργείο Τύπου επικαλούμενο συνεχείς παραβάσεις της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Μάλιστα οι αρμόδιοι του υπουργείου υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος σταθμός, με εξειδίκευση στο παιδικό πρόγραμμα, είναι «ο πρωταθλητής της τηλεπειρατίας» στη χώρα μας, παρεμβάλλεται κατ’ εξακολούθηση στις συχνότητες της ΕΡΤ και αρνείται να συμμορφωθεί ακόμη και στις αποφάσεις δικαστηρίων που επιβάλλουν την άμεση διακοπή των παρεμβολών.


    Βεβαίως η υπόθεση δεν είναι καινούργια. Η «διαμάχη» διαρκεί εδώ και αρκετό καιρό, με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τύπου να προβαίνουν σε αλλεπάλληλες ενέργειες, να καταγράφουν παραβάσεις της νομοθεσίας και να προειδοποιούν ότι «όλα έχουν τα όριά τους». Πριν από μερικούς μήνες είχε κινηθεί διαδικασία για να ληφθούν δραστικά μέτρα εναντίον του σταθμού, η διεύθυνση του οποίου όμως είχε υποστηρίξει ότι βάλλεται αδίκως.


    Ειδικότερα το 1994 υπήρχε μια πρώτη δικαστική απόφαση εις βάρος του σταθμού. Οι υπεύθυνοι όμως προσέφυγαν μετά από πολλούς μήνες στο ΣτΕ και κατάφεραν να πάρουν αναστολή εκτελέσεως της απόφασης. Το θέμα είναι επί του προκειμένου ότι η δικάσιμος ορίστηκε για το 2000! Ετσι «λύθηκαν τα χέρια» του καναλιού, που συνέχισε να λειτουργεί.


    Το θέμα επανήλθε τις τελευταίες ημέρες, μετά από μια απόφαση του Εφετείου Πειραιώς. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο ιδιοκτήτης του σταθμού κ. Ν. Χάλαρης δεν συμμορφώνεται στις αποφάσεις και διέτασσε την προσωποκράτησή του. Αρχιζε έτσι ένα «σίριαλ» αντάξιο των τηλεοπτικών παραγωγών.


    * Το σίριαλ των τελευταίων ημερών


    Η απόφαση του δικαστηρίου απεστάλη κανονικά στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα, το οποίο όφειλε να προχωρήσει στην εκτέλεσή της. Οι αστυνομικοί όμως δεν μπόρεσαν να κινήσουν τη σχετική διαδικασία. Τι είχε συμβεί; Οπως υποστηρίζουν κύκλοι του υπουργείου, οι υπεύθυνοι του σταθμού εμφάνισαν ένα έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας από το οποίο έλειπε η τελευταία παράγραφος, όπου αναφερόταν η υποχρέωση του καναλιού να τηρεί τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Ως εκ τούτου, λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Τύπου, οι αστυνομικοί δεν προχώρησαν στην άμεση εκτέλεση της δικαστικής απόφασης. Ολα αυτά βεβαίως τα αρνείται το κανάλι. Το υπουργείο Τύπου όμως επιμένει ότι όλα έγιναν όπως προαναφέρθηκε και ήδη έχει προχωρήσει άλλο ένα βήμα μπροστά: απέστειλε το επίμαχο ντοκουμέντο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κατηγορώντας τους εκπροσώπους του σταθμού για νόθευση και παραποίηση δημοσίων εγγράφων. Παράλληλα ενημερώθηκε και ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, ο οποίος καλείται τώρα να κινήσει τη σχετική ποινική διαδικασία.


    Μια άλλη σκηνή «παίχτηκε» την περασμένη Τετάρτη. Οι αστυνομικοί μαζί με συνεργεία της ΕΡΤ και της ΔΕΗ προσπάθησαν να προχωρήσουν σε κατάσχεση του τεχνικού εξοπλισμού του σταθμού στο στούντιο που βρίσκεται στον Αγιο Δημήτριο. Οι υπεύθυνοι του καναλιού έμειναν μέσα στο κτίριο και, όταν έφθασε ο εισαγγελέας γύρω στις οκτώ το βράδυ, για να εκτελέσει το ποινικό μέρος της αποφάσεως, το κανάλι έπαψε να εκπέμπει. Και καθώς είχε περάσει πλέον η 8η βραδινή, σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορούσε να «κάνει τίποτε». Ετσι η επιχείρηση επαναλήφθηκε την επομένη και τα μηχανήματα κατασχέθηκαν. Ωστόσο η ΕΡΤ συνάντησε, σύμφωνα με καταγγελίες των τεχνικών της, προβλήματα ώσπου να καταφέρει να χρησιμοποιήσει τις δύο συχνότητες στις οποίες εξέπεμπε το κανάλι.


    * Δύσκολη η επιβολή νομιμότητας


    Από την πλευρά του, ο σταθμός πέρασε στην αντεπίθεση. Απέστειλε μηνυτήρια αναφορά στην προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εποπτείας ΜΜΕ του υπουργείου Τύπου κυρία Εφη Σταυριανού κατηγορώντας την ότι κακώς αναφέρει σε έγγραφό της προς τις αρμόδιες αρχές ότι ο σταθμός παραβιάζει τη νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα. Παράλληλα το κανάλι υποστηρίζει ότι εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η υπόθεση για την ισχύ προσωρινής άδειας εκπομπής. (Σημειώνεται πάντως ότι οι άδειες αυτές έχουν παύσει να ισχύουν από τον Οκτώβριο του 1998, μετά τη μεταβατική διάταξη Ρέππα, που νομιμοποιεί προσωρινά όσους σταθμούς έχουν καταθέσει αίτηση για νομιμοποίησή τους, με τη σαφή πρόβλεψη ότι δεν θα παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα.)


    Η ιστορία αυτή καταδεικνύει το μέγεθος των δυσκολιών στην επιβολή της νομιμότητας στο τηλεοπτικό τοπίο αν δεν λήξουν οι διαδικασίες της οριστικής αδειοδότησης και της αντιμετώπισης του χάους.


    Πάντως το υπουργείο Τύπου προχώρησε στο κλείσιμο άλλων δύο τηλεοπτικών σταθμών: του Μεσόγειος TV στην Καλαμάτα και του Best στη Θεσσαλονίκη. Οι κατηγορίες είναι ότι εξέπεμπαν παράνομα «ροζ» πρόγραμμα. (Σχετικές καταγγελίες είχε δημοσιεύσει προ καιρού «Το Βήμα».)


    Πέρα από τις αποφάσεις αυτές, αρμόδιοι υπάλληλοι του υπουργείου Τύπου καταγγέλλουν ότι δέχονται πιέσεις και υβριστικές επιθέσεις από διάφορες πλευρές και «κυκλώματα» τα οποία δεν κατονομάζουν.


    Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εποπτείας ΜΜΕ κυρία Σταυριανού έλαβε ένα προσβλητικό φαξ με υπονοούμενα σεξιστικού περιεχομένου, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να δημοσιευθεί.

    Archive
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Στο extreme chic σαλέ… Ο πολυέλαιος του 18ου αιώνα είναι το εντυπωσιακότερο αντικείμενο στο κυρίως σαλόνι του «Ultima Gstaad». Οι κρυστάλλινες λεπτομέρειες έτσι... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk