Ο κ. Θανάσης Αβραμόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Αν και κατάγεται από δημοσιογραφική οικογένεια, προτίμησε τον χώρο των επιχειρήσεων. Τελείωσε στην Ελλάδα την ΑΣΟΕΕ και στη συνέχεια μετέβη στο Λονδίνο για μεταπτυχιακές σπουδές στο μάρκετινγκ και στις διεθνείς μπίζνες στα πανεπιστήμια City University και Clayton. Εργάστηκε στις Βρυξέλλες, στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στον τομέα εμμέσων φόρων και ΦΠΑ, και στη συνέχεια για μία δεκαετία στην πολυεθνική εταιρεία τουρισμού RCI. Καπόπιν για ενάμιση περίπου χρόνο ήταν ελεύθερος σύμβουλος επιχειρήσεων, ώσπου ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στη Manpower.


Μια διεθνής εταιρεία, εισηγμένη και στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ήρθε και στην Ελλάδα με σκοπό την τοποθέτηση ανθρώπινου δυναμικού σε θέσεις εργασίας όλων των βαθμίδων, αλλά και μονίμου ή μη απασχόλησης. Είναι η Manpower με γραφεία στην Αθήνα και ένα πλάνο δημιουργίας γραφείων σε σημεία της Αττικής και της υπόλοιπης χώρας που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και τα οποία θα λειτουργούν με on line σύστημα κομπιούτερ.


Συνεπώς ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θανάσης Αβραμόπουλος έχει μια πλήρη εικόνα των αναγκών της αγοράς αλλά και των κανόνων που θα πρέπει να ακολουθήσει ένας εργαζόμενος για να διαγράψει μια επιτυχή πορεία.


«Επιθυμία μας είναι να ανοίξουμε μια πόρτα στους νέους προς τις μεγάλες επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Γιατί όνειρο κάθε νέου είναι να μπει σε μια μεγάλη επιχείρηση, που έστω και αν δεν σταδιοδρομήσει εκεί θα αποτελέσει ένα καλό συστατικό στο βιογραφικό του. Στο χέρι του είναι να διακριθεί με την εργασία του και να μπορέσει να σταδιοδρομήσει επιτυχώς. Βάσει στοιχείων που διαθέτουμε από σχετικές έρευνες, το 30% των εποχιακώς εργαζομένων παραμένει στις εταιρείες που τους προσέλαβαν».


­ Ποιες ειδικότητες εργαζομένων έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση αυτή τη στιγμή;


«Οι υπάλληλοι γραφείου, οι υπάλληλοι που ασχολούνται με κομπιούτερ και οι άνθρωποι που θα ασχοληθούν με τις πωλήσεις. Δεν υπάρχει εταιρεία στην Ελλάδα που να μη μας ζητεί πωλητές και στελέχη πωλήσεων».


­ Τι προσόντα ζητάτε από τους ανθρώπους που θα ήθελαν να ασχοληθούν σε αυτούς τους τομείς;


«Για τους υπαλλήλους γραφείου συνήθως ζητείται γνώση των πλέον προηγμένων συστημάτων που εφαρμόζει η Microsoft. Να μπορούν να «παίζουν» με νούμερα. Στους υπαλλήλους γραφείου περιλαμβάνονται και οι λογιστές, που φυσικά πρέπει να έχουν άλλα προσόντα από αυτά των ανθρώπων της γραμματειακής υποστήριξης. Μας ζητούνται προϊστάμενοι λογιστηρίων, λογιστές, αλλά και βοηθοί λογιστών. Η γκάμα καλύπτεται από αποφοίτους ΤΕΙ ως ΑΕΙ, ανάλογα με τη θέση και τις ανάγκες».


­ Μετρούν οι σπουδές στο εξωτερικό;


«Οχι πάντα. Εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η εμπειρία και η προηγούμενη ενασχόληση σε πολυεθνικές εταιρείες, γιατί έχουν άλλα στάνταρντ. Στον τομέα των πωλητών μετράει και πάλι η εμπειρία ενώ αν πρόκειται για προϊσταμένους είναι ζητούμενη η εμπειρία, έστω και μικρή, στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Διάθεση του πωλητή να βγει και εκτός Αττικής είναι στα συν. Και ο ίδιος ο πωλητής θα έχει περιθώρια μεγαλύτερων απολαβών, αλλά και η εταιρεία θα δει με συμπάθεια την περίπτωσή του για περαιτέρω εξέλιξη. Στον τομέα των πωλητών δεν παίζουν μεγάλο ρόλο οι γνώσεις, αλλά ο χαρακτήρας και ο τρόπος συμπεριφοράς κάθε ατόμου. Βέβαια, αν έχουμε να κάνουμε με πωλητές συστημάτων πληροφορικής ή τραπεζικών συστημάτων, απαιτούνται γνώσεις πληροφορικής».


­ Πώς κάνετε την επιλογή των κατάλληλων ατόμων;


«Δεν μας αρκεί ένα βιογραφικό, θέλουμε προσωπική συνέντευξη με τον υποψήφιο για να καταλάβουμε τα προσόντα του χαρακτήρα του, τις βαθύτερες γνώσεις του».


­ Υπάρχουν στην Ελλάδα στελέχη για σύγχρονες επιχειρήσεις;


«Σε γενικές γραμμές υπάρχουν. Το θέμα είναι να υπάρξει σωστή πληροφόρηση και επικοινωνία ανάμεσα στο άτομο που ψάχνει για δουλειά και στην επιχείρηση που ψάχνει για στέλεχος. Μέχρι στιγμής πιστεύουμε ότι υπήρχε σχετικό έλλειμμα, με αποτέλεσμα νέοι άνθρωποι να μη γνωρίζουν ποια θέση να αναζητήσουν που θα τους ανοίξει ορίζοντες».


­ Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο;


«Οτιδήποτε κάνει να το αγαπήσει. Να μην εργάζεται μόνο για τα χρήματα. Η αγάπη και η αφοσίωση που έχουμε για το αντικείμενό μας μάς κάνει να διαφοροποιούμαστε».


­ Ποιους επιχειρηματικούς τομείς πρέπει να έχει κατά νου; Ποιες είναι οι επιχειρήσεις του μέλλοντος;


«Πρώτες θα έβαζα τις τηλεπικοινωνίες, μετά ό,τι έχει σχέση με κομπιούτερ. Η Ελλάδα είχε μείνει πίσω στον τομέα αυτόν για πολλά χρόνια και τώρα είναι φυσικό να αναμένεται μεγάλη εξέλιξη».


­ Ποιο στοιχείο της προσωπικότητας ενός ατόμου οδηγεί στην επιτυχία;


«Το χαμόγελο, όχι όμως ως απλή έκφραση του προσώπου, αλλά ως συνδυασμός τριών πραγμάτων. Κι εγώ όπου πηγαίνω φροντίζω να παίρνω το χαμόγελό μου μαζί. Λοιπόν χαμόγελο προς την εταιρεία που μας προσλαμβάνει. Για να χαμογελάει η εταιρεία που μας προσλαμβάνει πρέπει να της δίνουμε καλά αποτελέσματα. Συνεπώς πρέπει να είμαστε καλοί στη δουλειά μας. Δεύτερον, χαμόγελο προς τους εργαζομένους μας. Αυτό σημαίνει ότι θα τους βρίσκουμε καλές δουλειές που θα ανταποκρίνονται στις βλέψεις τους. Και χαμόγελο στον εαυτό μας, που σημαίνει ότι αυτό που κάνουμε το αγαπάμε κι αισθανόμαστε ευτυχείς».