Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014
 
 

Πώς θα διαφημίζατε την Ελλάδα στο εξωτερικό;

Ζητήσαμε από δύο διαφημιστικές τις καταχωρίσεις που θα άλλαζαν την εικόνα μας στο εξωτερικό
Πώς θα διαφημίζατε την Ελλάδα στο εξωτερικό;
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στη διαφήμιση, την κατά τα φαινόμενα «τέχνη του καιρού μας»,  το οποίο δημοσιεύεται αυτή την Κυριακή στο ΒΗΜagazino, ζητήσαμε από δυο δημιουργικές ομάδες διαφημιστικών εταιρειών να σχεδιάσουν μια καταχώριση η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό σε αυτή την τόσο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της.

 

Adel Saatchi & Saatchi

«Στη συγκεκριμένη καταχώριση η τυπογραφία είναι πολύ καθαρή και πρωταγωνιστεί η Ελλάδα, η οποία δεν περνάει ποτέ κρίση. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο τα σκάνδαλα, είναι οι ομορφιές της, η ιστορία της, η χαλαρότητα που σου προσφέρει όταν είσαι ταξιδιώτης. Η Ελλάδα δεν διαφημίζεται επαρκώς και αυτό οφείλεται στα χρήματα που διατίθενται για τη διαφήμισή της. Για τα πάντα πρέπει να καταβάλλεις ένα κόστος. 

Για να προσεγγίσεις ένα παγκόσμιο κοινό χρειάζεται ένα πολύ δυνατό και ξεκάθαρο μήνυμα. Χρειάζεσαι επίσης μια πολύ δυνατή εικόνα, όποτε αυτή είναι απαραίτητη, αλλά και εξαιρετικό ντιζάιν. Διαφημιστικές καμπάνιες που το έχουν καταφέρει αυτό στο παρελθόν είναι η καμπάνια του ΕΟΤ από τη Adel Saatchi& Saatchi αλλά και η θρυλική καμπάνια του Silk Cut επίσης από την Adel. Χωρίς να περιέχουν ένα γραπτό μήνυμα, οι διαφημίσεις του Silk Cut είχαν ταυτιστεί απόλυτα με το προϊόν και είχαν καταφέρει να κερδίζουν τις εντυπώσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα η «Κρεατομηχανή» έφθασε να κερδίσει Golden Lion στις Κάννες» -Νίκος Παλαιολόγος, creative director Adel Saatchi & Saatchi.

 

Δημιουργοί της καταχώρισης της Adel Saatchi & Saatchi είναι οι:

Creative director: Νίκος Παλαιολόγος

Art director: Δημήτρης Τζαβάρας

Κόνσεπτ: Κρίστιαν Λαζόπουλος.

 

 

Soho Square


«Η ιδέα της καταχώρισης είναι αυτή που την καθιστά αναγνώσιμη στο εξωτερικό. Μια ιδέα που εκφράζει μια αλήθεια αλλά δεν έχει ειπωθεί άλλη φορά με αυτόν τον τρόπο. Τη στιγμή που ακούγονται τόσα αρνητικά για την Ελλάδα, εμείς θέλαμε να περάσουμε το μήνυμα ότι θα έπρεπε να αποφεύγουμε τα στερεότυπα. Η καταχώρισή μας είναι πολύ απλή και δεν εμπεριέχει στοιχεία «ελληνικού ντιζάιν» το οποίο συνδέεται με την παράδοση.

Το «Give Greece a chance» ήταν μια πολύ ωραία πρωτοβουλία. Δεν ξέρω τι συνέχεια θα έχει αλλά ήταν κάτι που ακούστηκε και το συζήτησαν σε όλο τον κόσμο. Τώρα όσον αφορά τις καμπάνιες του ΕΟΤ  που έχουν γίνει κατά καιρούς, το θέμα είναι ότι δεν είχαν συνέχεια. Μια στρατηγική συνέχεια. Δεν υπάρχει οργανωμένο κρατικό σχέδιο στην Ελλάδα στο πλαίσιο του οποίου κάθε περιοχή θα αναπτυχθεί ανάλογα με τη φύση της, προκειμένου να διαφημιστεί ανάλογα» -Γιόλα Γύφτουλα, επικεφαλής δημιουργικού Soho Square

 

Δημιουργοί της καταχώρισης της Soho Square είναι οι:

Art director: Νίκος Κατριβάνος

Κειμενογράφος: Ευθύμης Φιλίππου



Βλέμματα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (9)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Ποιο το συμφέρων εσάς στο ΒΗΜΑ ; [2] | 18/03/2012 17:27
    Κι όμως εσείς στο ΒΗΜΑ, επιμένετε να εφευρίσκετε νέους (σέβομαι κι αναγνωρίζω τις ικανότητες της Adel Saatchi
    Φώτης
    απάντηση11
     
     
    ¨Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ | 18/03/2012 17:04
    Η Καταχώρηση έπρεπε να υπάρχουν εκφράσεις όπως : Eμείς χαιρόμαστε να σας βλέπουμε Για μας η φιλοξενία και η αγάπη για σας είναι κουλτούρα Οι εκφράσεις κρίση ή δεν υπάρχει είναι φορτωμένα αρνητικά συναισθηματικά και καλό είναι να αποφεύγονται. Να υπάρχουν φωτογραφίες μουσείων , ξενοδοχείων , βουνά, θάλασσας, ποταμιών με οπωσδήποτε χαμογελαστά πρόσωπα…Να περάσουν καλά θέλουν και όχι να κλάψουν…κλαίνε και στον τόπο τους όλος ο πλανήτης προβλήματα έχει
    Βαγάκης Π.
    απάντηση51
     
     
    Ποιο το συμφέρων εσάς στο ΒΗΜΑ ; | 18/03/2012 12:20
    Γιατί εσείς στο ΒΗΜΑ επιμένετε να μην αναφέρετε την ύπαρξη του Peter Economides. Πιο δοκιμασμένος Brand maker στον κόσμο ολόκληρο δεν υπάρχει. Για τ’ όνομα του Θεού, ο άνθρωπος ήταν ο κινητήριος μοχλός πίσω από την επικοινωνιακή αναβίωση της Apple το 1996, σε συνεργασία πάντα με το προϊοντικό όραμα του Steve Jobs. Η ομιλία του, προ 3 μηνών, στο 11ο συνέδριο της ΕΕΔΕ έχει γίνει θέμα παγκοσμίως. Μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα η συγκεκριμένη διάλεξη του έχει γίνει σημείο αναφοράς στο National Image Making και προβάλλετε ήδη σε αρκετά πανεπιστήμια παγκοσμίως. 20 περίπου εκ των μεγαλυτέρων εξαγωγικών κατασκευαστών της Ελλάδας συνεργάζεται ήδη μαζί του και η καμπάνια τους Give Greece a Chance συζητείτε σε Ευρώπη και Αμερική. Ο κος Economides εξήγησε γιατί πρέπει ολόκληρη η χώρα να έχει ένα κοινό σκοπό κάτω από τον οποίο μια κοινή επικοινωνιακή στρατηγική που δεν θα αλλάζει ο κάθε υπουργός ή δήμαρχος κάθε λίγο και λιγάκι. Κι όμως εσείς στο ΒΗΜΑ, επιμένετε να εφευρίσκετε νέους (σέβομαι κι αναγνωρίζω τις ικανότητες της Adel Saatchi
    Φώτης
    απάντηση32
     
     
    Μα τι λέτε? | 18/03/2012 11:14
    Οι τουρίστες δεν ακυρώνουν τις επισκέψεις τους στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά λόγω της κατάστασης που δημιουργείται πλέον συχνότατα με τους "αναρχικούς" που καίνε το κέντρο και η οποία κατάσταση δυσφημίζει ανεπανόρθωτα τη χώρα και ανεβάζει την "ιδεατή επικινδυνότητα" στα ύψη. Ετσι ως φορολογούμενοι καλούμεθα εκ των υστέρων να πληρώσουμε σεβαστό ποσό για την αποκατάσταση ΜΕΡΟΥΣ της καλής εικόνας, όταν οι αληθινοί υπαίτιοι της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ δυσφήμισης καταδικάζονται πλημμεληματικά για φθορά ξένης περιουσίας και αφήνονται ελεύθεροι με αναστολή. Το πραγματικό τους αδίκημα όμως δεν είναι η φθορά ξένης περιουσίας: Σε μια χώρα η οποία ΖΕΙ από τον τουρισμό, το αδίκημα που διαπράττουν είναι ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ. Πρέπει κάποτε να σοβαρευτούμε και να αποδίδουμε τις ευθύνες στο βάρος που πρέπει εκεί όπου υπάρχουν αντί να σπαταλάμε δισεκατομμύρια προσπαθώντας να μπαλώσουμε τα αμπάλωτα την επόμενη ημέρα...
    apelpismenos
    απάντηση32
     
     
    Ohhhh Greece | 18/03/2012 08:35
    the country where you have no clue what is dawning every single day. live constantly in suprise
    Ανώνυμος / η
    απάντηση41
     
     
    Πνευματική Ένδεια | 17/03/2012 14:02
    Θλιβερό. Όταν μία χώρα χρειάζεται για να μιλήσει για τον εαυτό της να προστρέξει σε διαφημιστές τσιγάρων. Αντιτείνω Greek Sun in Crisis. Greek beauty in Crisis. Greek sea in Crisis!
    Ε.Τσεμπελής
    απάντηση516
     
     
    Αισχος! | 17/03/2012 11:00
    Αυτό δεν ειναι διαφήμιση, είναι παγίωση των στερεοτύπων με ελληνική πρωτοβουλία.Είναι δυνατόν οι λέξεις Ελλάδα και Κρίση σε διαφημιστική καμπάνια; Ήλιος, θάλλασσα, ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ και ελληνική κουζίνα με μία μόνο λέξη, Ελλάδα.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση87
     
     
    Όχι όλο κοινοτυπίες | 17/03/2012 08:37
    Προσωπικά θα έφτιαχνα μια φωτογραφία με την Αφροδίτη της Μύλου να κάνει την χειρονομία με τον αντίχειρα προς τα πάνω η λεζάντα να γράφει “We like Greek summer !” και στο παρασκήνιο το Καστελόριζο :)
    Πρόταση
    απάντηση610
     
     
    Πού είναι οι Γερμανοί; | 16/03/2012 23:38
    Οπως θα έχετε διαβάσει αγαπητοί διαφημιστές, το μείζον πρόβλημα το έχουμε με τους Γερμανούς και τους Βρετανούς τουρίστες, οι προκρατήσεις των οποίων εμφανίζουν μείωση κατά 30%. Ωραία η ιδέα της Soho Square να διακωμωδήσει τα στερεότυπα. Αλλά πού είναι οι δοξασίες για τους Γερμανούς και τους Βρετανούς; Υπάρχει βέβαια το προβληματάκι, σε ό,τι αφορά τους Γερμανούς, ότι το κειμενάκι αν δεν ξεκινούσε «All Germans are Nazis», δεν θα έλεγε τίποτα! Χαχαχα! Για την ιδέα της Adel Saatchi
    Πού είναι και οι Βρετανοί;
    απάντηση75