Στο πλαίσιο του αφιερώματος στη διαφήμιση, την κατά τα φαινόμενα «τέχνη του καιρού μας», το οποίο δημοσιεύεται αυτή την Κυριακή στο ΒΗΜagazino, ζητήσαμε από δυο δημιουργικές ομάδες διαφημιστικών εταιρειών να σχεδιάσουν μια καταχώριση η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό σε αυτή την τόσο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της.

Adel Saatchi & Saatchi

«Στη συγκεκριμένη καταχώριση η τυπογραφία είναι πολύ καθαρή και πρωταγωνιστεί η Ελλάδα, η οποία δεν περνάει ποτέ κρίση. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο τα σκάνδαλα, είναι οι ομορφιές της, η ιστορία της, η χαλαρότητα που σου προσφέρει όταν είσαι ταξιδιώτης. Η Ελλάδα δεν διαφημίζεται επαρκώς και αυτό οφείλεται στα χρήματα που διατίθενται για τη διαφήμισή της. Για τα πάντα πρέπει να καταβάλλεις ένα κόστος.

Για να προσεγγίσεις ένα παγκόσμιο κοινό χρειάζεται ένα πολύ δυνατό και ξεκάθαρο μήνυμα. Χρειάζεσαι επίσης μια πολύ δυνατή εικόνα, όποτε αυτή είναι απαραίτητη, αλλά και εξαιρετικό ντιζάιν. Διαφημιστικές καμπάνιες που το έχουν καταφέρει αυτό στο παρελθόν είναι η καμπάνια του ΕΟΤ από τη Adel Saatchi& Saatchi αλλά και η θρυλική καμπάνια του Silk Cut επίσης από την Adel. Χωρίς να περιέχουν ένα γραπτό μήνυμα, οι διαφημίσεις του Silk Cut είχαν ταυτιστεί απόλυτα με το προϊόν και είχαν καταφέρει να κερδίζουν τις εντυπώσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα η «Κρεατομηχανή» έφθασε να κερδίσει Golden Lion στις Κάννες» -Νίκος Παλαιολόγος, creative director Adel Saatchi & Saatchi.

Δημιουργοί της καταχώρισης της Adel Saatchi & Saatchi είναι οι:

Creative director: Νίκος Παλαιολόγος

Art director: Δημήτρης Τζαβάρας

Κόνσεπτ: Κρίστιαν Λαζόπουλος.

Soho Square


«Η ιδέα της καταχώρισης είναι αυτή που την καθιστά αναγνώσιμη στο εξωτερικό. Μια ιδέα που εκφράζει μια αλήθεια αλλά δεν έχει ειπωθεί άλλη φορά με αυτόν τον τρόπο. Τη στιγμή που ακούγονται τόσα αρνητικά για την Ελλάδα, εμείς θέλαμε να περάσουμε το μήνυμα ότι θα έπρεπε να αποφεύγουμε τα στερεότυπα. Η καταχώρισή μας είναι πολύ απλή και δεν εμπεριέχει στοιχεία «ελληνικού ντιζάιν» το οποίο συνδέεται με την παράδοση.

Το «Give Greece a chance» ήταν μια πολύ ωραία πρωτοβουλία. Δεν ξέρω τι συνέχεια θα έχει αλλά ήταν κάτι που ακούστηκε και το συζήτησαν σε όλο τον κόσμο. Τώρα όσον αφορά τις καμπάνιες του ΕΟΤ που έχουν γίνει κατά καιρούς, το θέμα είναι ότι δεν είχαν συνέχεια. Μια στρατηγική συνέχεια. Δεν υπάρχει οργανωμένο κρατικό σχέδιο στην Ελλάδα στο πλαίσιο του οποίου κάθε περιοχή θα αναπτυχθεί ανάλογα με τη φύση της, προκειμένου να διαφημιστεί ανάλογα» -Γιόλα Γύφτουλα, επικεφαλής δημιουργικού Soho Square

Δημιουργοί της καταχώρισης της Soho Square είναι οι:

Art director: Νίκος Κατριβάνος

Κειμενογράφος: Ευθύμης Φιλίππου